• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-05-23 18:59:05 följande:

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

Stort grattis!! vill också ha bebis här
  • gr0

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

Grattis! Skönt att han mår bra! Och du med?!
  • stepanova

Grattis!
  • Tausen

Åh grattis!!! Vad skönt att väntan är över och att allt gick bra!!
  • lamiette

Ja, det är skönt att han är ute och att vi har honom hos oss nu . Nu ska vi få hjälp med urinröret samt få honom ordentligt undersökt. Ovissheten när han låg i magen var inte kul. Förlossningen var klar på två timmar från det att vi klev in på förlossningen och jag fick bara någon liten bristning. Klarade mig på lite lustgas vid krystvärkarna. Väldigt skönt att få en sån förlossning när graviditeten varit jobbig. Grabben verkar stark och bestämd.

• HonanHöna
    lamiette skrev 2016-05-23 22:27:43 följande:

Ja, det är skönt att han är ute och att vi har honom hos oss nu . Nu ska vi få hjälp med urinröret samt få honom ordentligt undersökt. Ovissheten när han låg i magen var inte kul. Förlossningen var klar på två timmar från det att vi klev in på förlossningen och jag fick bara någon liten bristning. Klarade mig på lite lustgas vid krystvärkarna. Väldigt skönt att få en sån förlossning när graviditeten varit jobbig. Grabben verkar stark och bestämd.

Håller tummarna att allt ser tip top ut! :)
  • ossie79

jaha då var man 3 barns mamma och det känns overkligt. Sonen kom i fredagskväll 2 dagar innan beräknad. Fick känningar och värkar vid 16tiden och vid 21.07 var han ute, efter 4-5 krystvärkar:)   
    Även denna gången fick jag höra av barnmorskan att jag gjord för att skaffa barn eftersom  mina förlossningar har tagit från 20 min till  90 min från det jag har kommit in på förlossningen:)

• Ferrum
    ossie79 skrev 2016-05-31 14:59:55 följande:

jaha då var man 3 barns mamma och det känns overkligt. Sonen kom i fredagskväll 2 dagar innan beräknad. Fick känningar och värkar vid 16tiden och vid 21.07 var han ute, efter 4-5 krystvärkar:)   
    Även denna gången fick jag höra av barnmorskan att jag gjord för att skaffa barn eftersom  mina förlossningar har tagit från 20 min till  90 min från det jag har kommit in på förlossningen:)

Grattis ????
  • nonameleft

Hej alla!

Denna tråden är ju "död" sedan länge så jag är osäker på om detta kommer att läsas men jag chansar.

Först och främst ville jag höra hur det g
    ått för er alla? Jag slutade vara aktiv i tråden i början av april om jag minns rätt då jag gick igenom ett minde helvete med den blivande fadern som helt plötsligt fått "kalla fötter" angående att få barn. Jag hade en extremt tuff tredje trimester, dels för att pappan jobbar i ett annat land men allra mest pga detta. 

Jag skrev ett l
    ångt och sorgset inlägg om detta och jag vill nu tacka Chreool och mom2be (kanske var det flera?) som gav mig uppmuntrande svar som jag läst först nu. Glad Sedan vill jag även uppdatera er om att det hela tog en väldigt lycklig vändning. Idag är vi stolta föräldrar till en fantastisk flicka. Hon kom till världen den 1 maj och om man i vanliga fall hör historier om att små barn sliter på förhållanden så har denna lilla ängel fört oss närmare än någonsin. 

Om n
    ågon läser detta så får ni mer än gärna berätta hur det gått för er och era små.

Hjärta

• anas998

Åh vad roligt att höra! :)
    Vår dotter föddes med akutkejsarsnitt den 26/4 i v.36+0 idag är hon en fullt frisk och välmående liten tjej! Vi ska dessutom få en till liten i juli <3 så allting rullar på fint i full fart här!

• nonameleft
    anas998 skrev 2016-11-08 19:51:32 följande:

Åh vad roligt att höra! :)
    Vår dotter föddes med akutkejsarsnitt den 26/4 i v.36+0 idag är hon en fullt frisk och välmående liten tjej! Vi ska dessutom få en till liten i juli <3 så allting rullar på fint i full fart här!

Härligt! Och en till direkt efter :) Så spännande!! Vad blev det för namn på tjejen? Vår lilla ängel heter Mathilde.

Jag hade en mycket bra förlossning men kanske lite för mycket ryggbedövning när det var dags att krysta s
    å hade svårt att känna när det var dags.
  • Ananass
    nonameleft skrev 2016-11-08 15:36:17 följande:

Hej alla!

Denna tråden är ju "död" sedan länge så jag är osäker på om detta kommer att läsas men jag chansar.

Först och främst ville jag höra hur det gått för er alla? Jag slutade vara aktiv i tråden i början av april om jag minns rätt då jag gick igenom ett minde helvete med den blivande fadern som helt plötsligt fått "kalla fötter" angående att få barn. Jag hade en extremt tuff tredje trimester, dels för att pappan jobbar i ett annat land men allra mest pga detta. 

Jag skrev ett långt och sorgset inlägg om detta och jag vill nu tacka Chreool och mom2be (kanske var det flera?) som gav mig uppmuntrande svar som jag läst först nu.  Sedan vill jag även uppdatera er om att det hela tog en väldigt lycklig vändning. Idag är vi stolta föräldrar till en fantastisk flicka. Hon kom till världen den 1 maj och om man i vanliga fall hör historier om att små barn sliter på förhållanden så har denna lilla ängel fört oss närmare än någonsin. 

Om någon läser detta så får ni mer än gärna berätta hur det gått för er och era små.

Underbart att det blev så bra!!! :) vår lilla Althea föddes precis på bf den 20/5 efter ca 24timmar med värkar, det var tufft men klarade mig helt utan bedövning av alla dess slag precis som jag ville :) hon är nu alltså drygt 6månader gammal och en ganska stor tjej, 72cm och 8490gram :D

Vi försöker få henne att börja äta lite mat nu, men det går inte så bra! Hon bara viftar med huvudet och vill inte öppna munnen, vet att det egentligen inte är någon panik men börjar ändå känna mig lite stressad, kan ju inte amma henne för alltid :)

Övrigt så är det helt fantastiskt att vara mamma <3
  • nonameleft
    Ananass skrev 2016-11-24 20:21:38 följande:
    Underbart att det blev så bra!!! :) vår lilla Althea föddes precis på bf den 20/5 efter ca 24timmar med värkar, det var tufft men klarade mig helt utan bedövning av alla dess slag precis som jag ville :) hon är nu alltså drygt 6månader gammal och en ganska stor tjej, 72cm och 8490gram :D

Vi försöker få henne att börja äta lite mat nu, men det går inte så bra! Hon bara viftar med huvudet och vill inte öppna munnen, vet att det egentligen inte är någon panik men börjar ändå känna mig lite stressad, kan ju inte amma henne för alltid :)

Övrigt så är det helt fantastiskt att vara mamma <3
    Härligt att det gick bra! Och så himla modigt av dig att klara dig utan bedövning. Jag var ju utan bedövning mot min vilja under min första förlossning och det var en mardrömsupplevelse så jag körde på med så mycket ryggbedövning det bara gick nu, ha ha. Denna förlossning var dock helt fantastisk och jag slapp att ha stora minnesluckor orsakade av smärtan. Jag har även sluppit förlossningsdepression denna gång och jag är så oerhört tacksam att jag kunde få en helt annan bild av en förlossning än den jag hade tidigare.

Din tjej är riktigt stor jämfört med min lilla då Flört Mathilde som nu är snart 7 månader och ändå normallång (tror jag) är cirka 68 cm. Hon är en liten spinkis och har varit sen födseln. Väger nu cirka 6900 gram.

Oroa dig inte för mycket för maten. Det ger sig med tiden. Vi började med smakportioner strax innan 6 m
    ånader och det tog några veckor innan Mathilde fattade grejen. Ett tips är att låta flickan känna och peta på maten. Bebisar är ju generellt nyfikna och om hon får röra tallriken och dess innehåll så kanske hon även stoppar fingrarna i munnen sedan och på så vis bekantar sig med smaken och konsistensen.  Glad

Ja visst är det fantastiskt att vara mamma. Tycker faktiskt att det är ännu lite roligare nu när jag har tv
    å. Storebror som är 8 är ju så himla stolt och att se honom krama sin lilla syster eller att se henne skratta åt allt han gör i princip det får mig att smälta totalt :)
  • Ananass
    nonameleft skrev 2016-11-25 11:29:50 följande:

Härligt att det gick bra! Och så himla modigt av dig att klara dig utan bedövning. Jag var ju utan bedövning mot min vilja under min första förlossning och det var en mardrömsupplevelse så jag körde på med så mycket ryggbedövning det bara gick nu, ha ha. Denna förlossning var dock helt fantastisk och jag slapp att ha stora minnesluckor orsakade av smärtan. Jag har även sluppit förlossningsdepression denna gång och jag är så oerhört tacksam att jag kunde få en helt annan bild av en förlossning än den jag hade tidigare.

Din tjej är riktigt stor jämfört med min lilla då  Mathilde som nu är snart 7 månader och ändå normallång (tror jag) är cirka 68 cm. Hon är en liten spinkis och har varit sen födseln. Väger nu cirka 6900 gram.

Oroa dig inte för mycket för maten. Det ger sig med tiden. Vi började med smakportioner strax innan 6 månader och det tog några veckor innan Mathilde fattade grejen. Ett tips är att låta flickan känna och peta på maten. Bebisar är ju generellt nyfikna och om hon får röra tallriken och dess innehåll så kanske hon även stoppar fingrarna i munnen sedan och på så vis bekantar sig med smaken och konsistensen.  

Ja visst är det fantastiskt att vara mamma. Tycker faktiskt att det är ännu lite roligare nu när jag har två. Storebror som är 8 är ju så himla stolt och att se honom krama sin lilla syster eller att se henne skratta åt allt han gör i princip det får mig att smälta totalt :)

Ja det kräver nog att man är inställd på en smärtlindringsfri förlossning för att man ska klara det, jag är själv snarare lite rädd för Smärtlindring så därför ställde jag in mig på att köra utan redan från början :)

Inte nog med att min tjej är riktigt stor jämfört med din, jag skrev dessutom fel och hon väger 9490 och inte 8490 haha!!! :)

Kul att du skrev det där med maten, idag när jag käkade en banan så gapade dottern stort!! Jippie tänkte jag och tog fram en sked och mosade lite till henne, inte alls kul tyckte hon! När jag fortsatte äta bananen så gapade hon igen och jag stack fram bananen och då började hon suga på den haha, jag delade lite stänger på typ 5-6cm till henne men de lyckas hon ju dela till typ 2cm bitar, jag gjorde de visserligen väldigt smala men blev ändå livrädd att hon skulle sätta i halsen! Men jag kan ju inte ge henne en hel banan, haha!

Althea är just nu LIVRÄDD för alla andra människor än mig och henned pappa. Det är helt fruktansvärt, hon skriker i panik om någon hon inte känner kommer nära :(. Var på 6-månaders kontroll i onsdags och hon grät igenom allt! Hon tyckte doktorn var riktigt obehaglig. Usch hoppas det går över snart!!

Så mysigt! Längtar redan efter nummer 2, trots att det får dröja några år haha :)
Svar på tråden Majbebisar 2016