• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-05 11:54:18 följande:

Jag var hos bm igår och tog urinprov som visade på de! Men hon lät som sagt inte orolig över de då mitt blodtryck är bra. De jag tyckte var så konstigt var att vi skulle vänta 2 v till nästa besök.. Känns långt bort då jag inte mått bra?

Jaha, ja det känns långt bort men tyvärr gör många bm så, de utgår bara från provsvar osv och inte från hur man själv känner att man mår, segt :/
  • lamiette

Det börjar närma sig nu . Idag var jag hos BM och bebisen ligger nu med huvudet nedåt. Magen har sjunkit och trycket nedåt har ökat. Vi är beräknade till 9/5 men bebisen kommer nog tidigare. Det är iofs inte så konstigt eftersom jag har varit väldigt stressad under graviditeten, dels pga sambons oförståelse (han har iofs bättrat sig) och att graviditeten haft en del komplikationer, men även kaos och kris på jobbet (inget funkar, chefen sa upp sig och slutar omgående, det finns fortf ingen ersättare för mig osv) samt att vi har problem med 3-åringen på dagis.

Men, jag är överlycklig över att bebisen fått vara kvar hela tiden (det fanns ju risk att vi skulle få föda tidigare).

Så nu längtar jag efter att hålla det lilla knytet i famnen !

• HepaticaNobilis

Vad skönt att han bättrat sig lamiette. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min stöttande sambo! Och det gör ju inget om bebisen vill komma ut från 36+0 ungefär..

Vi skulle fått åka hem (tidigare hemgång) nu i helgen men Elias blev sjuk istället:( Nu ligger han med syrgas, orkar inte amma och får inhalationer med adrenalin var tredje timme. Sjukt jobbiga dagar med liten bebis som gick från att vara mycket vaken och amma kanonbra till en som bara sover och som får såna puls- och andningsdippar att han blir grå och lelös.. Tur att vi är kvar på sjukhuset!

Jag har nog inte gråtit så mycket i hela mitt liv som under de närmsta dagarna. Både för oro för Elias och för att saknaden efter storebror hemma blir så överväldigande. Som sagt, utan min sambo vet jag inte hur jag skulle hålla ihop..!

• Randig

Är så himla irriterad på min sambo just nu-_-

Han är uppe halva nätterna och spelar eller meckar med bilen, sen har han mage att klaga på att han är trött dagen efter och är sur och grinig. Ingen bra kombo då jag själv är rätt sur och grinig, jag sover ju inte hela nätter trots att jag lägger mig
    vid 10-11 på kvällen, jag går upp och kissar varannan timme.Har blivit så sjukt trött de senaste 2-3 veckorna och orkar inte alls lika mycket.

Har pratat med honom flera gånger om detta men han bara skyller ifrån sig typ att "som om inte du är trött då eller??", ööhhh? ja, för jag är fucking höggravid i vecka 38 ditt kötthövve, inte för att jag sitter upp till kl 3 på nätterna när man ska upp kl 7!

dessutom har jag kommit på han med att han tjuvrökt (cigg menar jag då), han slutade i början av graviditeten men nu är han med andra ord på G att börja igen, blir så jääävla trött.

Ursäkta att jag klagar, vill bara skriva av mig:(

• HonanHöna
    Randig skrev 2016-04-10 11:10:54 följande:

Är så himla irriterad på min sambo just nu-_-

Han är uppe halva nätterna och spelar eller meckar med bilen, sen har han mage att klaga på att han är trött dagen efter och är sur och grinig. Ingen bra kombo då jag själv är rätt sur och grinig, jag sover ju inte hela nätter trots att jag lägger mig

vid 10-11 på kvällen, jag går upp och kissar varannan timme.Har blivit så sjukt trött de senaste 2-3 veckorna och orkar inte alls lika mycket.

Har pratat med honom flera gånger om detta men han bara skyller ifrån sig typ att "som om inte du är trött då eller??", ööhhh? ja, för jag är fucking höggravid i vecka 38 ditt kötthövve, inte för att jag sitter upp till kl 3 på nätterna när man ska upp kl 7!

dessutom har jag kommit på han med att han tjuvrökt (cigg menar jag då), han slutade i början av graviditeten men nu är han med andra ord på G att börja igen, blir så jääävla trött.

Ursäkta att jag klagar, vill bara skriva av mig:(

Inte alls konstigt att du är förbannad, hade nog vem som helst blivit!! Man har tillräckligt med att vara höggravid liksom.. Kan tyvärr inte ge dig nått råd. Utan bara säga att ja lider me dig.. Hoppas verkligen att han fattar snart va han sysslar me..

Stor styrke kram!
  • Randig
    HonanHöna skrev 2016-04-10 11:25:53 följande:
    Inte alls konstigt att du är förbannad, hade nog vem som helst blivit!! Man har tillräckligt med att vara höggravid liksom.. Kan tyvärr inte ge dig nått råd. Utan bara säga att ja lider me dig.. Hoppas verkligen att han fattar snart va han sysslar me..

Stor styrke kram!
    Han lär ju få en reality check när bebisen kommer om inget annat, för just nu tror jag han glömt hur det var eftersom vår förstfödda närmar sig 3 år och sover bra på nätterna och våra rutiner starka i vardagen. Det kommer det ju blir ändring på strax.
    Vår förstfödde vaknade varannan timme de första 6 mån, sedan 3-4 gånger/natten fram till 1,5 år, sedan 1-2 gånger fram till 2,5. Så han har ganska nyligen börjat sova hela nätter egentligen. 
  • HonanHöna
    Randig skrev 2016-04-10 11:44:57 följande:

Han lär ju få en reality check när bebisen kommer om inget annat, för just nu tror jag han glömt hur det var eftersom vår förstfödda närmar sig 3 år och sover bra på nätterna och våra rutiner starka i vardagen. Det kommer det ju blir ändring på strax.

Vår förstfödde vaknade varannan timme de första 6 mån, sedan 3-4 gånger/natten fram till 1,5 år, sedan 1-2 gånger fram till 2,5. Så han har ganska nyligen börjat sova hela nätter egentligen. 

Ja de kommer han ju verkligen att få! Karlar asså.. Man önskar att dom kunde få känna på hur de e lite grann..
  • lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-10 06:37:36 följande:

Vad skönt att han bättrat sig lamiette. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min stöttande sambo! Och det gör ju inget om bebisen vill komma ut från 36+0 ungefär..

Vi skulle fått åka hem (tidigare hemgång) nu i helgen men Elias blev sjuk istället:( Nu ligger han med syrgas, orkar inte amma och får inhalationer med adrenalin var tredje timme. Sjukt jobbiga dagar med liten bebis som gick från att vara mycket vaken och amma kanonbra till en som bara sover och som får såna puls- och andningsdippar att han blir grå och lelös.. Tur att vi är kvar på sjukhuset!

Jag har nog inte gråtit så mycket i hela mitt liv som under de närmsta dagarna. Både för oro för Elias och för att saknaden efter storebror hemma blir så överväldigande. Som sagt, utan min sambo vet jag inte hur jag skulle hålla ihop..!

Åh, fy vad jobbigt! Men tur att ni är på sjukhuset där de kan övervaka och hjälpa honom. Jag håller verkligen tummarna för att det vänder och att han piggnar till och blir stark snart igen. Jag kan tänka mig att oron och saknaden är fruktansvärd . Samtidigt kan ni ju inte göra så mycket annat än att hålla tummarna nu! Skönt att du och sambon stöttar varann. Kram till er!
  • Randig

vecka 37+5 idag och har de senaste dagarna vart lite halvlös i magen, ursäkta faktan XD. Men har läst att kroppen utsöndrar ett visst hormon när FL börjar närma sig så kroppen kan tömma tarmen lättare.
    Och livmodertappen har mjuknat och åkt ner, nu kan jag känna den, det har jag typ inte kunnat göra innan för den vart så långt upp. Sedan har jag de vanliga med sammandragningar och ibland mer smärtsamma förvärkar, sex vågar vi inte ha tex för då får jag smärtsamma förvärkar direkt.

Så hoppas att kroppen är på G:)

• HonanHöna

Någon mer än jag som har en otroligt aktiv bebis i magen fortfarande?? Det börjar änna göra ont nu när den e så stor. Är i vecka 34!

Svar på tråden Majbebisar 2016