• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Chreool
    nonameleft skrev 2016-03-24 08:46:02 följande:
    Jag har ökat totalt 13 kg i vikt och går in i vecka 36 idag. För en och en halv månad sedan så visade vågen +14 kg. Jag har alltså minskat i vikt trots att bebis nu ökat ganska mycket.

Jag har helt tappat aptiten sedan några veckor tillbaka och måste tvinga mig själv att äta. Pappan till bebisen har nämligen meddelat mig att han hade föredragit abort och att det inte går en dag utan att han tänker på det. Han tycker dessutom att jag mer eller mindre har tvingat honom till att bli pappa eftersom befruktningen skedde under semestern och att vi under denna hade ett storgräl.

Att han hade oskyddat sex med mig varje dag i över 2 veckor och att vi hade planerat graviditeten sedan tidigare spelar tydligen ingen roll. Jag borde ha förstått att tillfället inte var det bästa och att abort alltid är ett alternativ när han inte blev överlycklig på en gång av beskedet. Pappan jobbar dessutom i ett annat land så jag har ju fått sköta det mesta av allt praktiskt kring graviditeten själv då vi endast är tillsammans helger. Jag befinner mig i något slags chocktillstånd sedan några veckor tillbaka. Har noll energi kvar. Har tappat all glädje och lust och just nu försöker jag bara ta mig igenom dagarna. Varje kväll när jag går och lägger mig hoppas jag att jag ska vakna nästa morgon och upptäcka att allt är en hemsk mardröm.

Förlåt alla fina tjejer för att jag sänker denna positiva tråd med massa negativitet. Jag behövde nog skriva av mig.
    Skickar lite styrka till dig<3
  • mom2be

Nonameleft: Åh, vad jobbigt för dig! Det är verkligen inte ok att säga så! Jag undrar vad som får din sambo att känna på det viset? Ibland kommer ju känslor upp som man inte riktigt kan rå för... Tänker att något med att få barn är väldigt skrämmande för honom? Kanske saker från hans egen barndom som blommar upp? Vet inte om det går att få honom att prata om det men det vore ju bra om han fick hjälp med sina känslor så att det inte spiller över på dig och barnet!

• Krickelin med Naemi

Nu har jag haft molvärk/ mensvärk hela dagen och samma igår plus mycket sd senaste tiden. Fick en blödning när mannen å jag hade sex, nån som känner igen det? Nån mer som blöder vid sex mena jag. Nu är magen ännu hårdare och lite orolig blir jag allt.

• mom2be

Jag har också haft en del molvärk och sammandragningar på sistone. Sex törs jag inte ha för då får jag värkar. Men blödning låter lite som att du borde åka och kolla att allt är ok...

• Cherryay
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-26 18:21:07 följande:

Nu har jag haft molvärk/ mensvärk hela dagen och samma igår plus mycket sd senaste tiden. Fick en blödning när mannen å jag hade sex, nån som känner igen det? Nån mer som blöder vid sex mena jag. Nu är magen ännu hårdare och lite orolig blir jag allt.

Jag fick blödningar efter sex under första graviditeten, berodde i mitt fall på att moderkakan sjunkit ner för lågt o höll på att släppa. Skulle råda dig att kolla upp det, behöver inte vara något men alltid bättre att kolla!
  • NessaS

Har era bebbar fixerat sig? Vet ej om jag frågat tidigare, men hur länge tar det för de att fixera "klart" sig? Jag kommer inte ihåg hur det gick till (andra barnet nu)...Har känt i några veckor ett starkare tryck nedåt, ilningar ner mot låren och typ som elektriska stötar i blygdbenet. Hade en RIKTIGT kraftig förvärk precis nyss och det kändes i ordentligt att det trycker neråt, el-stötarna och ryggsmärta. Kände bara smärtan så jag fokuserade på den, men min man la handen på min mage och sa att detta är en förvärk, för magen var hård som sten...Detta med symtomen av att kissa oftare efter den fixerat sig kan jag inte riktigt räkna med, då min lilla bebbe sparkat på blåsan under HELA graviditeten, dvs jag är ALLTID kissnödig hahaha

• Randig

Idag är det exakt 30 dagar kvar till beräknad BF (blev flyttad från 1 maj till 29 April)
    och idag ska jag till MVC för att se om bebben vänt sig än och om han börjat fixera sig. Jag tror han vänt sig för jag är kissenödig JÄMT och går upp varje timme på natten :/

• HepaticaNobilis

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

• Randig
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-30 12:49:38 följande:

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

Åh lycka till:)
Svar på tråden Majbebisar 2016