Inlägg från: mom2be |Visa alla inlägg
  • mom2be

Majbebisar 2016

Hoppar in här... precis som Bebii skriver så har vi också plussat helt oplanerat. Blandade känslor även om vi börjar landa i det både maken och jag. BF 12 maj. Skönt att det är fler som man kan bolla med. Vet ju att det kommer att bli bra och kul men det blev en sån chock och vi har ju gett bort alla bebissaker för vi var nöjda med två barn (9 och 3 år). Precis byggt ett hus anpassat efter vår familj. Inser att vi kanske måste bygga om/ bygga till/ flytta på sikt. Köpa ny bil får vi får inte plats i vår lilla som redan nu känns trång. Förutom det så har jag fått diskbråck och mår illa varje dag. Så det är inte jättekul att vara gravid just nu. Har inte bokat tid ännu för inskrivningssamtal. Orkar liksom inte ta tag i det. Massor att göra på jobbet och jag förtränger det hela så långt det går Vill ändå inte göra KUB test. Vill inte veta och oroa mig för något som jag ändå inte kan påverka. Skulle aldrig kunna ta bort den lilla oavsett vad. Han/hon kommer att bli älskad i vår familj. Det är jag säker på.

• mom2be

Lyllos er som inte mår illa! Igår kräktes jag hela dagen! Typ 10 gånger. Mådde så fruktansvärt illa och hade frossa. Försökte med lergigan men kräktes upp den med. Till slut fick jag i mig lite soppa på kvällen. Mår lite bättre idag. Hoppas att det inte blir så här jobbigt resten av grav!

• mom2be

Rutinultralljud brukar vara i v19-20 ungefär. Jag var på inskrivning idag och det verkar som UL blir strax före jul

• mom2be

Vecka 11 här... Illamående, äter medicin dagligen för att inte kräkas. Jättetrött, speciellt på em-kvällarna. Väldigt uppblåst i magen. Räknar dagarna tills det vänder

• mom2be

Lyllos er som fått se bebisen! Själv får jag vänta tills veckan innan jul för RUL. Längtar! Låter hemskt med foglossning! Jag mår fortfarande väldigt illa men hoppas att det vänder snart. Förra graviditeten mådde jag toppen från v. 20 så jag hoppas att det blir samma med den här.

• mom2be

Hej! Nu har jag fått tid för RUL den 18:e dec. Kul att få göra det före jul! Illamåendet har minskat något men jag är så grymt trött. Hur mår ni andra?

• mom2be

Jag kände också bebisen inatt! Och igår kväll. Väldigt tydliga sparkar där inne! Blev förvånad eftersom med mina två tidigare har jag inte känt något före v. 19-20. Kanske det beror på moderkakans placering? Någon som vet? Eller kan det vara två där inne? Mer trångt tänker jag... Får hålla ut till RUL 18 dec. Skönt iaf att få ett livstecken

• mom2be

RUL Idag. Vi har två pojkar sedan tidigare och hade hoppats på en tjej men det är en kille till Härligt att se honom fara runt därinne och skönt att allt ser bra ut. Allt blir liksom verkligare när man sett honom.

• mom2be

Vi har inte köpt vagn. Mina stora två har båda varit vagnvägrare och börjat åka först när de kunnat sitta och se något. Så vi väntar tills bebisen är född och ser om han kan tänka sig att ligga ner själv utan att gallskrika.

• mom2be

Kan vara så olika med förlossningar... Min första var en 50 timmars mardrömsförlossning. Andra gick snabbt! Lite småvärkar hemma och så gick vattnet. Ilfart till sjukhuset och en timme senare var nr 2 född. Ett missfall mellan de båda men vet inte om det spelar någon roll.

• mom2be

Känner mig också gigantiskt stor för v. 26. Svårt att få luft ibland. Gått upp 11 kg. Mer än jag gick upp hela graviditeten med första

• mom2be

Wow! Grattis Jojosan! Hoppas på fortsatt stabilt läge och stadig tillväxt. Och anas998, jag Hoppas att det går bra för er och att det dröjer innan den lille kommer ut!

• mom2be

Nonameleft: Åh, vad jobbigt för dig! Det är verkligen inte ok att säga så! Jag undrar vad som får din sambo att känna på det viset? Ibland kommer ju känslor upp som man inte riktigt kan rå för... Tänker att något med att få barn är väldigt skrämmande för honom? Kanske saker från hans egen barndom som blommar upp? Vet inte om det går att få honom att prata om det men det vore ju bra om han fick hjälp med sina känslor så att det inte spiller över på dig och barnet!

• mom2be

Jag har också haft en del molvärk och sammandragningar på sistone. Sex törs jag inte ha för då får jag värkar. Men blödning låter lite som att du borde åka och kolla att allt är ok...

• mom2be

Anas998: Lycka till idag! Hoppas allt går bra! Trodde att jag själv skulle bli snittad i veckan då vår bebis lekte kurragömma med BM. Hon trodde att han vänt sig och låg i säte. Efter två dagars väntan på UL visade det sig att han låg precis som han ska med huvudet neråt. Phu! 14 dagar kvar till BF nu. Tycker att det är dags att han fixerar sig...

Svar på tråden Majbebisar 2016