• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • lamiette

Idag var vi på extra koll hos bm eftersom sf-måttet vid förra mätningen hamnade under den understa kurvan men idag var vi uppe precis över den understa kurvan . Så nu håller vi tummarna att det fortsätter så!

• emjh

Nu har förvärkarna eskalerat. Fick ett par stycken när jag var hos min BM idag för att få akupunktur. Hon blev ganska bekymrad och sa åt mig att vila och sjukskriva mig en vecka, om det här fortsätter finns risk att förlossningen sätter igång. 

Känns som en lättnad faktiskt, har inte alls haft lika spänd mage efter mitt besök där, annars har den varit som en cementklump i några veckor. 

Ev. läkarbesök och deltidssjukskrivning sedan, jag antar att vi ska stämma av vid nästa besök (på måndag). 

• gr0
    emjh skrev 2016-03-17 17:50:41 följande:

Nu har förvärkarna eskalerat. Fick ett par stycken när jag var hos min BM idag för att få akupunktur. Hon blev ganska bekymrad och sa åt mig att vila och sjukskriva mig en vecka, om det här fortsätter finns risk att förlossningen sätter igång. 

Känns som en lättnad faktiskt, har inte alls haft lika spänd mage efter mitt besök där, annars har den varit som en cementklump i några veckor. 

Ev. läkarbesök och deltidssjukskrivning sedan, jag antar att vi ska stämma av vid nästa besök (på måndag). 

Är magen spänd hela tiden eller drar den bara ihop sig och är spänd under själva förvärken? När jag haft sammandragningar har jag liksom inte känt att den dragit ihop sej som i en värk (kan bara jfr med missfallsvärkar) utan magen är hård under en längre period, nån timme eller mer. Märker det främst efter en jobbdag eller om jag ansträngt mig annars. Jag blir inte klok på det här med sammandragningar/förvärkar alls men att magen känns som en cementklump känner jag igen.
  • emjh
    gr0 skrev 2016-03-17 20:56:47 följande:

Är magen spänd hela tiden eller drar den bara ihop sig och är spänd under själva förvärken? När jag haft sammandragningar har jag liksom inte känt att den dragit ihop sej som i en värk (kan bara jfr med missfallsvärkar) utan magen är hård under en längre period, nån timme eller mer. Märker det främst efter en jobbdag eller om jag ansträngt mig annars. Jag blir inte klok på det här med sammandragningar/förvärkar alls men att magen känns som en cementklump känner jag igen.

Ja magen är spänd i stort sett hela tiden, den kan mjukna om jag slappnar av helt men det gör jag sällan med två små barn hemma (och heltidsjobb nu då). Somnar och vaknar med spänd mage.

Förvärkarna gör alltså inte, för mig, att magen blir mer spänd utan de gör bara ont. Som rejäl mensvärk, jag får andas och grimasera mig igenom dem.
  • LindaPernilla

Hej alla preggos!

Nu jäklar börjar vi närma oss! Jag klampade in i vecka 33 igår - tung & otymplig men mår ändå kanon. Jag jobbar fortfarande 100 % på ett gruppboende, inga trappor & inga tunga lyft. Glad över att kunna jobba & ha ett socialt liv så länge som möjligt innan man kliver in i bebisbubblan igen

Har vi någon facebook grupp!? 

Här kommer en magbild från igår!

• Chreool
    Bambambii skrev 2016-03-11 23:14:17 följande:

Någon mer som kommer gå på graviditetspenning? Jag startade min ledighet i måndags då jag jobbar som barchef och bartender. Nu blir det att bara gå hemma och ladda inför bebis ???? Imorgon går vi in i V.33 och det börjar bli tungt nu. Jag är så sjukt trött och senaste dagarna har jag varit ett riktigt hormontroll. Min sambo tar inga egna initiativ till städning och tvätt så känns som jag är mamma till honom också ibland ???? Jag är beräknad till 7maj men tror inte jag kommer gå fullt ut pga tidigare op på livmodertappen ????

Jag har haft graviditetspenning sen vecka 7-8. Från den dan jag visste att jag var gravid så har jag inte fått arbeta (riskfyllt arbete). Gått hemma och laddat för bebis från derå. Lite väl mycket tid till tanke & planering för mitt tycke
  • NessaS
    Chreool skrev 2016-03-19 17:59:54 följande:

Jag har haft graviditetspenning sen vecka 7-8. Från den dan jag visste att jag var gravid så har jag inte fått arbeta (riskfyllt arbete). Gått hemma och laddat för bebis från derå. Lite väl mycket tid till tanke & planering för mitt tycke

Oj, va jobba
  • Chreool
    NessaS skrev 2016-03-19 23:20:12 följande:
    ...du med??
    Jag kör olika tunga fordon i rätt dålig miljö, så därför måste jag vara hemma då omplacering inte är möjligt på denna arbetsplatsen.
    Du känner minskade sammandragningar, Hur är de med fosterrörelser då? Har dem ökat/minskat?
Svar på tråden Majbebisar 2016