• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Randig

Får också förvärkar ibland som gör ont, men bara efter samlag. Så det vågar jag knappt ha numera....

Upplever ni också det? Fick sammandragningar vid samlag vid första grav för 3 år sedan, men de gjorde aldrig ont. Denna gången blir det nästan så man tror förlossningen startat. Måste ligga i varmt bad efteråt och ta alvedon.

• HepaticaNobilis

Åh vad ledsen jag blir av att läsa om era oförstående män! Jag ska genast uppskatta min ännu mer än vanligt, han gör allt han kan för att underlätta för mig. Skulle jag säga kl 23 att jag är sugen på juice så åker han och köper det, fast han är redo för sängen, ska upp tidigt och vi har 3 mil till en affär som har öppet så sent. (Därför säger jag inte det, jag vill inte att han ska åka, men för honom är det självklart.)

Jag har varit sjukskriven för foglossning sedan v 8, det är hemskt. Mina bästa tips är att använda bältet under dagtid, om inte annat för att det hindrar en från att ta ut steget (bältet ska sitta lågt!). Sitt med rak rygg och kryp inte upp i soffan utan sitt med kuddar bakom ryggen så att båda fötterna når golvet. Undvik alla trappor om möjligt, måste ni så gå som barnen med samma fot först. Sov med stora fasta kuddar under/mellan benen. Sedan ska man i största möjliga mån undvika alla lyft, dammsugning/våttorkning av golv och att torka av bord som alla är hemska mot fogarna men som man gör omedvetet mest hela tiden, framförallt om man har små barn. Jag äter citodon men vaknar ändå av smärta de flesta nätter..

Prematura förvärkar har jag haft sedan v 20, de är dock hittills overksamma men smärtsamma. Har fått bricanyl men vissa dagar kan jag ha uppemot 1,5 minut långa med 2 minuters mellanrum i många timmar :/ Skitjobbigt! Där har jag därimot inte så många tips. Det ända som hjälper är att göra så lite som möjligt (som att jag gör så mycket med foglossningen liksom).

Nu känns det mycket mer av allt men jag är så otroligt glad och tacksam för livet i magen! Ännu mer sedan min barnlösa syster ringde igår i tårar och berättade att hon har livmoderhalscancer och måste operera bort hela livmodern och äggledare nästa vecka :'( Det är så otroligt sorgligt och hemskt...

• lamiette

Usch, jag är nog för snäll (läs dumsnäll) . Hoppas innerligt att sambon skärper sig för jag är liksom inte redo att byta ut honom heller. Ska försöka prata med honom igen. Anledningen till att han har den stora bilen är att han åker en del i jobbet och därför behöver den (bekvämlighet, det är inte så att den lilla inte funkar). Men vi behöver ju två stora bilar så jag ska försöka provköra lite i helgen. Tur att jag har varit och är frisk i graviditeten. Vi har ju ingen okomplicerad graviditet. På onsdag ska vi på extrakoll eftersom sf-måttet knappt ökat alls på 4v (jag hoppas att det beror på hur bebisen låg/ligger) så jag tar det lugnt tills jag vet annat. Jag uppdaterar så snart jag vet mer. Känner mig inte redo för bebis än så den får gärna bo kvar ett tag till.

• Krickelin med Naemi

Hjälp. Jag fick ett nytt jobb idag!!! Trodde aldrig jag skulle få det även om intervjun gick fantastiskt och de tyckte jag passade...jag är ju trotsallt i v29!!! Och har 26arbetsdagar kvar om jag följer planen och går hem 21april. Jag vet ju inte ens om när jag får lämna min nuvarande. Dessutom är jag tjänsteman idag och i den nya rollen blir jag på-golvetarbetare i ett gjuteri (samma företag) och kan vid behov skickas ut i produktion. Jag vet inte vad jag ska gö

rå. Får ev gå ned massor i lön oxå. MEN det är ett såå kul jobb som utbildningsledare/samordnare och ska skapa utbildningstid från scratch. Idag är jag ingenjör och har knappt nåt att göra sedan jag kom tillbaka från mamma ledighet och får inga givande uppdrag. Är galet deppig på jobbet då jag är van att ha mycket ansvar. Sååå kul och osäkrare jobb med sämre betalt eller ruttna helt som ingenjör...piooo. Idag för första ggn på 3år är jag sugen på vin hahaha. Får bli påskmust istället.

• Bambambii

Någon mer som kommer gå på graviditetspenning? Jag startade min ledighet i måndags då jag jobbar som barchef och bartender. Nu blir det att bara gå hemma och ladda inför bebis ???? Imorgon går vi in i V.33 och det börjar bli tungt nu. Jag är så sjukt trött och senaste dagarna har jag varit ett riktigt hormontroll. Min sambo tar inga egna initiativ till städning och tvätt så känns som jag är mamma till honom också ibland ???? Jag är beräknad till 7maj men tror inte jag kommer gå fullt ut pga tidigare op på livmodertappen ????

• lamiette
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-11 18:05:59 följande:

Hjälp. Jag fick ett nytt jobb idag!!! Trodde aldrig jag skulle få det även om intervjun gick fantastiskt och de tyckte jag passade...jag är ju trotsallt i v29!!! Och har 26arbetsdagar kvar om jag följer planen och går hem 21april. Jag vet ju inte ens om när jag får lämna min nuvarande. Dessutom är jag tjänsteman idag och i den nya rollen blir jag på-golvetarbetare i ett gjuteri (samma företag) och kan vid behov skickas ut i produktion. Jag vet inte vad jag ska gö

rå. Får ev gå ned massor i lön oxå. MEN det är ett såå kul jobb som utbildningsledare/samordnare och ska skapa utbildningstid från scratch. Idag är jag ingenjör och har knappt nåt att göra sedan jag kom tillbaka från mamma ledighet och får inga givande uppdrag. Är galet deppig på jobbet då jag är van att ha mycket ansvar. Sååå kul och osäkrare jobb med sämre betalt eller ruttna helt som ingenjör...piooo. Idag för första ggn på 3år är jag sugen på vin hahaha. Får bli påskmust istället.

Oj, grymt ju! Stort GRATTIS! Helt otroligt att få nytt jobb som höggravid . Jag menar, i mitt fall verkar hjärncellerna ha försvunnit helt. Jag skulle aldrig fixa att skriva en vettig ansökan eller prata på intervju. Superbra ju! Grattis och lycka till .
  • Krickelin med Naemi
    lamiette skrev 2016-03-12 11:41:27 följande:

Oj, grymt ju! Stort GRATTIS! Helt otroligt att få nytt jobb som höggravid . Jag menar, i mitt fall verkar hjärncellerna ha försvunnit helt. Jag skulle aldrig fixa att skriva en vettig ansökan eller prata på intervju. Superbra ju! Grattis och lycka till .

Tack
  • Krickelin med Naemi

Nu har jag bestämt mig! Jag tar det nya jobbet. Utvecklingen och att det kommer vara så kul betyder mer än de 1400kr jag får gå ned i lön (trodde det var mycket mer). Dessutom har jag ju mitt egna företag som ska få växa under mammaledigheten.

Åhh va kul på måndag att starta det nya

• lamiette
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-14 15:20:53 följande:

Nu har jag bestämt mig! Jag tar det nya jobbet. Utvecklingen och att det kommer vara så kul betyder mer än de 1400kr jag får gå ned i lön (trodde det var mycket mer). Dessutom har jag ju mitt egna företag som ska få växa under mammaledigheten.

Åhh va kul på måndag att starta det nya

Grattis igen! Tror att utveckling och att göra något man vill är oerhört viktigt. Oftast ångrar man inte det man gör utan det man inte gör .
Svar på tråden Majbebisar 2016