• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • JoJosan
    anas998 skrev 2016-02-24 11:08:05 följande:

Vår bebis var nära att födas i måndagskväll. En bit av moderkakan har lossnat och det började blöda. Nu verkar läget stabilt men läkarna säger att det med 97% sannolikhet kommer att hända igen. Men jag gick in i vecka 28 (27+0) igår och då stod det i appen och 1177 att 9 av 10 barn som föds nu överlever. Så det känns iaf tryggt! :)
    Vill ni läsa om vad som hände så har jag skrivit historien på bloggen www.vagenmotfamilj.blogg.se

Samma sak hände mig förra veckan. Men våran lille kille var tvungen att komma ut. Var då i vecka 26+5.
    Han är stabil och mår efter omständigheterna bra.
    Visst, det är tidigt men de är så grymt duktiga inom neonatalvården.
    Men varje dag de små kan stanna kvar i magen är bra.
    Hoppas du hinner få en kortisonspruta bara. Ska tydligen hjälpa lungorna på de små att utvecklas.
    Hoppas din lille/lilla stannar kvar i magen ett tag, det är där de trivs o mår bäst just nu.
  • anas998
    JoJosan skrev 2016-02-25 19:30:42 följande:
    Samma sak hände mig förra veckan. Men våran lille kille var tvungen att komma ut. Var då i vecka 26+5.
    Hoppas du hinner få en kortisonspruta bara. Ska tydligen hjälpa lungorna på de små att utvecklas.
    Hoppas din lille/lilla stannar kvar i magen ett tag, det är där de trivs o mår bäst just nu.
    Åh vad skönt att höra att allt är okej med er kille. Jo bebis är kvar än så länge och jag har fått komma hem. Jag har fått 2 kortisonsprutor så bebis är förberedd på ett liv utanför magen även in h*n föds imorgon.
    Enl läkarna så kommer jag till 97% sannolikhet att börja blöda igen, så bebis lär födas för tidigt. Men jag hoppas att h*n stannar några veckor till.
    Jag är själv född med akutsnitt i vecka 36 pga att moderkakan brast.
    Vill tacka alla som skickat lyckönskningar och till er vill jag önska all lycka till med er lille kille.
  • nonameleft
    Grattis till lilla killen och skönt att höra att han mår bra efter omständigheterna. Hjärta  Även om framstegen inom neonatal är enorma och man nu kan rädda barn som är ännu yngre en er son så kan jag tänka mig att det inte är helt lätt för er att gå igenom detta.

Hoppas lilla killen f
    år fortsätta att växa sig stor och stark och grattis än en gång till lilla miraklet!!! 
  • mom2be

Wow! Grattis Jojosan! Hoppas på fortsatt stabilt läge och stadig tillväxt. Och anas998, jag Hoppas att det går bra för er och att det dröjer innan den lille kommer ut!

• emjh
    anas998 skrev 2016-02-24 11:08:05 följande:

Vår bebis var nära att födas i måndagskväll. En bit av moderkakan har lossnat och det började blöda. Nu verkar läget stabilt men läkarna säger att det med 97% sannolikhet kommer att hända igen. Men jag gick in i vecka 28 (27+0) igår och då stod det i appen och 1177 att 9 av 10 barn som föds nu överlever. Så det känns iaf tryggt! :)
    Vill ni läsa om vad som hände så har jag skrivit historien på bloggen www.vagenmotfamilj.blogg.se

Oj, håller tummarna att det går bra!
  • emjh
    Grattis till lilla killen! Min syster fick barn i v30 och det har gått jättebra, hon får extra kontroller men har utvecklats precis som vanligt. :) 
    Grymt bra vård på neo som sagt. 
  • emjh

Jag började jobba 1 mars, från f-ledig till 100% jobb. Vilken smäll... Har jobbat i två dagar och grät när jag kom hem idag, av utmattning och smärtsamma sammandragningar. Min man fattade ingenting och tycker jag överdriver... tack för den. :/ Han är väldigt förstående annars men det här med gravidkrämpor och känslostormar det fattar han inte mycket av... :)

Min mamma, som själv har tre barn, sa igår när hon kände på min stenhårda mage att hon inte kunde förstå hur jag ska kunna gå 10 veckor till. 
    Hade ont hela kvällen igår och har haft ont sedan lunch idag. 

Jag ska på akupunktur hos min BM imorgon, ska berätta för henne då. Inte för att det lär göra någon skillnad, jag har en "lättretlig" livmoder och det är tredje barnet så det är bara att bita ihop. 

Menar inte att låta bitter. Nu är det iaf bara 75 dagar kvar till BF. :)

Hur mkt har ni gått upp i vikt förresten? Jag ligger på +4 kg i v30.

• NessaS

Hej hej!
    Hoppas det är ok att ja gropar in här...Väntar nummer två, en flicka, BF 8/5. Är alltså i v 31 (30+2). Har en dotter född sep -11 sedan innan. De andra maj-trådarna som jag skrivit i, är helt oaktiva, så hoppas verkligen på mer aktivitet här inne. 
    Undrar med om detta med fixering, har helt glömt när min dotter fixerade sig och undrar när det brukar ske och hur man vet att de gjort det?

Känner att det börjar bli alldeles för tungt nu och vill att tiden ska gå otroligt snabbt, foglossningen jag hade i v. 12-20 pausade under de senaste tio veckorna och är nu tillbaka och ännu värre...har riktigt ont i höften :( Oavsett hur jag ligger när jag sover :(

• lamiette

Hej igen allihop! Hoppas det går fortsatt stabilt och bra med bebisen JoJosan och välkommen NessaS .

Jag har ju skrivit tidigare om min graviditet som är allt annat än avkopplande (förstorade organ på bebis vid RUL, blödningar mm). Var hos BM i veckan och nu har vi visst hamnat en bra bit under på sf-måttet också-suck! Måttet har alltså knappt ökat alls på fyra veckor. Så nu ska vi tillbaka om två veckor för att kolla tillväxten. Orkar inte oroa mig utan är glad att bebis fått stanna så här länge i magen. Hursomhelst har jag insett att vår bebis säkert kommer tidigare än beräknat så den senaste veckan har jag införskaffat alla bebisgrejer som saknades. Så nu ska vi bara vänta och följa bebisens utveckling. Känns skönt att ha allt på plats iaf .

Svar på tråden Majbebisar 2016