• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Randig
    MiaMaddikken skrev 2016-01-14 10:02:24 följande:

Hjälp med pojknamn! ????

Vi har fått reda på att vi väntar en pojk. Jag älskar namnet Julian men min man hatar det. Jag kan även tänka mig Elian och Leonel men dem gillar han inte heller. Det enda namnet han kan tänka sig är Maxmilian. Men det gillar inte jag???? vi kommer aldrig komma överens???? har ni några förslag? Jag gillar mjuka namn som dem ovan. Inga R eller K tex????

Leon, Milion, Milo?
  • JoJosan

Hej alla!
    Hur brukar barnmorskor göra när de berättar kön?
    Brukar de helgardera sig genom att säga flera gånger; inte säkert, ta det med en nypa salt.
    Hon sa hon såg en snopp 2 gånger iallafall. Men vad tror ni? Blir det en pojk som hon sa? ????

Barnvagn är inköpt också. En brio smile. Kör runt här hemma för fullt o vi är så nöjda. Den är perfekt för oss och våra behov. Sen att det var bra pris skadar ju inte heller.
    Sittdel med chassi, liggdel o babyskydd med bas endast 7300:- härligt när man kan spara in pengar på nått ????
    Bäst av allt. Man behöver ingen adapter för att sätta på babyskyddet på vagnen. Toppen verkligen!!
    Vilka vagnar är ni sugna på? Är ju en hel djungel!

• HepaticaNobilis

Våra favoritnamn är

Liv

Freja

Elise

Elis

Thor

Viking

Min första förlossning var ganska enkel. Vattnet gick vid 19, kom till förlossningen vid 20 och värkarna startade vid 21. De blev snabbt riktigt jobbiga och jag fick eda vid 01, 01:55 är han född efter 20 min krystvärkar varav jag "provkrystade" första 10 då bm var tvungen att rusa till rummet bredvid. Fick sy 4 stygn för att "snygga till".

Vi har annars snabba förlossningar i släkten. En av mina systrar har fem barn, första tog 3,5 h från första värk. Andra 40 min. Tredje och fjärde igångsättningar och tog 30 respektive 20 min från att de tog hinnorna (hon var alltså lite öppen när hon kom in bägge gångerna) och femte tog 22 min från att hon vaknade hemma tills han var ute (natten före planerad igångsättning).

Den andra systern har tre barn, första planerar snitt då hon låg i säte. Andra tog 3 har från första värk och tredje 1 dryg timme.

Mamma har aldrig haft en förlossning längre än 3 h och hon har fem barn.

Spännande att se hur denna förlossning blir! :)

Vi köpte en Emmaljunga super viking med lufthjulschassit, tittade på en brio smile också men den hade för små och täta framhjul upplevde vi som bor på landet och kommer att köra i lite terräng. Vi är supernöjda än så länge;)

• chreb

Har börjat tänka på vad man ska satsa på för kläder till de små? Långärmat, mest kortärmat? Borde man ha någon fleeceoverall?

Någon som har en bra inköpslista för en vårbebis ??

• Randig
    chreb skrev 2016-01-20 08:08:16 följande:

Har börjat tänka på vad man ska satsa på för kläder till de små? Långärmat, mest kortärmat? Borde man ha någon fleeceoverall?

Någon som har en bra inköpslista för en vårbebis ??

Jag tror inte du behöver en fleeceoverall:) Jag ska ha i början av Maj men kommer satsa på att ha filtar i vagnen om det är lite kyligt. Jag kommer ha mycket långärmade bodys i 50-56, nästa storlek 62 blir det mer kortärmat för då är det mitt i sommaren. Ha blandat med tjocka och tunna filtar.

I övrigt så säger jag att köp inte på dig för mycket nu, utan köp allt eftersom bebisen växer och vilka behov man har:)
  • emjh

Jag är en riktig surpuppa idag. Sonen vaknade innan jag hunnit somna (runt 1 inatt) och höll sedan på och krånglade till 5.45 på morgonen. 
    7.20 sliter dottern upp dörren och väcker oss båda. 

Efter 40 minuters promenad i iskylan (med foglossning) somnade sonen äntligen, bara för att vakna när jag råkade stöta till dörrposten litegrann. 

Till slut somnade han i min famn och sov, oroligt, i en halvtimme.

Och nu är det dags att hämta dottern på dagis. Tjoho. 

Vissa dagar vill man bara rymma iväg på ensamsemester. Rynkar på näsan

• LindaPernilla
    Hej allihopa!

Var länge sedan jag skrev något. Har läst men varit dålig på att skriva!

Jag klev in i vecka 25 i torsdags & fick nästan panik över hur snabbt det går!? Förra gången gick det så himla långsamt! Kanske beror på att jag har en vild treåring hemma denna gång som får dagarna att gå i rasande fart, haha.

15 veckor kvar till BF, liksom!

I veckan ska vi köpa vagnen & lite småprylar har hittills handlats hem.

Foglossningen har hälsat på mig också. Inte haft någon som tidigare 2 graviditeterna så känner mig hemskt begränsad nu. Trappor är döden för mig! I och ur bilar likaså. Maken var iväg & köpte ett bälte åt mig igår, så får se om det underlättar lite.

Vågen står på +16 kg sedan dagen jag plussade! Haha. Det gör dock inte mig någonting.. jag vägde 44 kg på plusdagen och välkomnar gääärna lite fler kg

Hoppas ni mår bra allihopa!!
Svar på tråden Majbebisar 2016