• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • saaara
    nonameleft skrev 2016-01-05 09:11:04 följande:
    Härligt!  Glad

Kände första sparkarna inuti i vecka 16-17 om jag minns rätt och utanpå sedan vecka 20-21. Är i vecka 24 nu. 
    Myyyysigt :)
  • emjh

Halloj, hoppas alla mår bra. Sista dagen av långt jullov tillsammans hela familjen och det har varit så skönt. Och vi har varit så trötta! Vi har sovit och sovit, i skift om mornarna jag och min man. 

Idag är tröttaste dagen hittills, jag kan knappt hålla ögonen öppna och jag är så tung i huvudet. Jag känner inte alls av den där "pigga" mellanperioden av graviditeten som jag gjort när jag väntade nr 1 & 2. 

Jag läste någonstans att graviditet nr 3 är mkt mkt tyngre för kroppen än 1&2, kanske det är därför jag är så trött? Eller så är jag sjuk. 
    Någon mer som är omöjligt trött nu? 

• Krickelin med Naemi

G

emjh skrev 2016-01-06 13:32:25 följande:

Halloj, hoppas alla mår bra. Sista dagen av långt jullov tillsammans hela familjen och det har varit så skönt. Och vi har varit så trötta! Vi har sovit och sovit, i skift om mornarna jag och min man. 

Idag är tröttaste dagen hittills, jag kan knappt hålla ögonen öppna och jag är så tung i huvudet. Jag känner inte alls av den där "pigga" mellanperioden av graviditeten som jag gjort när jag väntade nr 1 & 2. 

Jag läste någonstans att graviditet nr 3 är mkt mkt tyngre för kroppen än 1&2, kanske det är därför jag är så trött? Eller så är jag sjuk. 

Någon mer som är omöjligt trött nu? 

Jag kände oxå så när jag väntade trean och trodde därför att det skulle bli ännu värre nu med fyran. Men det här är den lättaste graviditeten hittills. Hoppas att du snart får mer energi!
  • HepaticaNobilis

Jag är också vansinnigt trött, väntar andra barnet..

Vi var och köpte barnvagn igår! :D Det blev inte alls någon kronan utan en emmaljunga super viking. Jag som aldrig någonsin skulle ha en emmaljunga^^ Men den här var en perfekt kompromiss på vad jag ville ha och vad sambon ville ha:) Dessutom var det specialpris så vi fick förutom ligg- och sittdel även åkpåse, regnskydd, skötväska och sittdyna. Så vi sparade 2500;- :)

Sen har jag passat på att handla lite kläder på pop nu när det varit rea. Känns så mycket mer verkligt nu! Han sparkar så det både syns och känns på utsidan också, dömysigt!

Hur är det med er annars? Handlar ni något än?

• nonameleft
    HepaticaNobilis skrev 2016-01-06 18:57:22 följande:

Jag är också vansinnigt trött, väntar andra barnet..

Vi var och köpte barnvagn igår! :D Det blev inte alls någon kronan utan en emmaljunga super viking. Jag som aldrig någonsin skulle ha en emmaljunga^^ Men den här var en perfekt kompromiss på vad jag ville ha och vad sambon ville ha:) Dessutom var det specialpris så vi fick förutom ligg- och sittdel även åkpåse, regnskydd, skötväska och sittdyna. Så vi sparade 2500;- :)

Sen har jag passat på att handla lite kläder på pop nu när det varit rea. Känns så mycket mer verkligt nu! Han sparkar så det både syns och känns på utsidan också, dömysigt!

Hur är det med er annars? Handlar ni något än?

Kul att ni hittat vagn GladJag har inte handlat en enda grej än och vi har inte ens börjat titta på vagn. Jag gick in i vecka 25 idag så vi kanske skulle sätta lite fart Tungan ute 

Min gyn har dessutom sagt att från och med tredje trimestern så räknas min graviditet som riskgraviditet pga min ålder (40 år) och eftersom jag vid förra graviditeten fick förlossningsvärkar i vecka 33 och då hade en nästan utplånad livmoderhalstapp som gjorde att jag fick bli sängliggande i 3-4 veckor. Ännu en anledning att se till att fixa saker och ting nu men det känns ju som att det är såååå långt kvar än Flört 

I övrigt känner jag mig rätt pigg sen 2-3 veckor tillbaka. Jag kan till och med vara vaken till 22-22:30 p
    å kvällarna till skillnad från för några veckor sedan då jag somnade med sonen kl 20.

Har ni andra bestämt namn än?
  • lamiette

Ursäkta negativt och långt inlägg. Jag kan skriva under på fruktansvärd trötthet med nr3! Vår julledighet har varit fruktansvärd . Redan under hösten var jag fruktansvärt trött och ständigt förkyld/sjuk. Jag bestämde att jag behövde en rejäl ledighet (4 v). Precis innan ledigheten gjorde vi RUL. Det visade stora avvikelser i njurarna men sköterskan ville inte berätta mer utan bokade om nytt UL med läkare en vecka senare. På den veckan sov jag bara någon timme per natt. Så orolig! Vid läkarundersökningen såg allt bättre ut och läkaren trodde att vi skulle kunna gå tiden ut och förbereda oss på normal förlossning. Jag blev sååå glad!

Men bara någon dag senare blev jag sjuk igen- influensa. Och från den fortsatte skiten och i förrgår övergick en nästan 4 veckors fruktansvärd förkylning i bihåleinflammation . Orkar inte mer nu!

• nonameleft
    lamiette skrev 2016-01-07 11:34:49 följande:

Ursäkta negativt och långt inlägg. Jag kan skriva under på fruktansvärd trötthet med nr3! Vår julledighet har varit fruktansvärd . Redan under hösten var jag fruktansvärt trött och ständigt förkyld/sjuk. Jag bestämde att jag behövde en rejäl ledighet (4 v). Precis innan ledigheten gjorde vi RUL. Det visade stora avvikelser i njurarna men sköterskan ville inte berätta mer utan bokade om nytt UL med läkare en vecka senare. På den veckan sov jag bara någon timme per natt. Så orolig! Vid läkarundersökningen såg allt bättre ut och läkaren trodde att vi skulle kunna gå tiden ut och förbereda oss på normal förlossning. Jag blev sååå glad!

Men bara någon dag senare blev jag sjuk igen- influensa. Och från den fortsatte skiten och i förrgår övergick en nästan 4 veckors fruktansvärd förkylning i bihåleinflammation . Orkar inte mer nu!

Usch, det låter som om du har det jättejobbigt. Har väl inte något superpeppande att säga mer än att jag lider med dig och hoppas att du får bli frisk snart. Vilken vecka är du i?
  • emjh
    lamiette skrev 2016-01-07 11:34:49 följande:

Förstår att du är less. :( 
    Så hade jag det i höstas, maken var bortrest i tre veckor och hela den tiden var jag sjuk (halva tiden med bihåleinflammation) och med två barn att ta hand om. Inte kul. Hoppas du mår bättre snart! 
  • emjh
    nonameleft skrev 2016-01-07 11:17:10 följande:
    Kul att ni hittat vagn GladJag har inte handlat en enda grej än och vi har inte ens börjat titta på vagn. Jag gick in i vecka 25 idag så vi kanske skulle sätta lite fart Tungan ute 

Min gyn har dessutom sagt att från och med tredje trimestern så räknas min graviditet som riskgraviditet pga min ålder (40 år) och eftersom jag vid förra graviditeten fick förlossningsvärkar i vecka 33 och då hade en nästan utplånad livmoderhalstapp som gjorde att jag fick bli sängliggande i 3-4 veckor. Ännu en anledning att se till att fixa saker och ting nu men det känns ju som att det är såååå långt kvar än Flört 

I övrigt känner jag mig rätt pigg sen 2-3 veckor tillbaka. Jag kan till och med vara vaken till 22-22:30 på kvällarna till skillnad från för några veckor sedan då jag somnade med sonen kl 20.

Vi har inte heller fixat vagn, eller lösning på hur vi ska göra. Vi har en jättebra vagn från Brio men jag antar att vi behöver en sits till sonen som kommer att vara 1,5 år. Finns ju extra sitsar att montera på men jag är lite osäker på hur bra det funkar. Ja vi får anstränga oss lite mer helt enkelt. 

Vi har ev. ett tjejnamn men dottern har hela tiden haft ett helt eget tjejnamn så vi får se. :D Killnamn är svårare, där har vi inte riktigt något. 
  • Ananass
    nonameleft skrev 2016-01-07 11:17:10 följande:

Vi väntar en flicka, mitt favorit flick-namn har alltid varit Charlie och egentligen gilla min sambo det med, men min sambos kusins son heter Charlie, och eftersom det ändå är en familj som vi umgås med en del så hade det nog blivit lite sura miner. Tvåa på vår lista är Lydia, det lutar nog mot det just nu och det börjar kännas bättre och bättre :) trots att min ena syster faktiskt heter det i andra namn, det får hon leva med tycker vi hehe :P vi har såååå många flickor i släkten på både min och min sambos sida så det känns omöjligt att hitta ett namn som inte redan är "upptaget".

Min andra lillasyster (som är 5år) vill att vi ska döpa bebisen till Elsa, eftersom jag heter Anna. (Så blir vi Anna och Elsa) hon är inne i en grov frost-period hehe :)
Svar på tråden Majbebisar 2016