Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Majbebisar 2016

Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.

Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.

• Krickelin med Naemi
    Acamilla skrev 2015-10-13 22:17:26 följande:

Grattis :)

Jag har bf 25 maj än så länge så det är nästan samtidigt :)

Fast jag har inte gjort något UL :p

Kul att se när vi kläcker de små liven . Jag brukar få igångsättning och sist var det 7dagar innan bf. Med andra barnet var det dagen innan bf. Så jag tror att det blir ca 20maj. Anledningen är att jag har störtförlossningar. Det tar ca 2-4h hela förloppet. Känner inte öppningsskedet, nåt knepigt med mig så risken är att jag föder i hallen om det är på naturlig start.:-P
  • Krickelin med Naemi
    Redoförnytt skrev 2015-10-18 19:41:12 följande:

Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)

Jag är i v9 :

Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)

Kväljningar vid tandborstningen

Ömma och svullna bröst

Trött

Jag är i v 9 (8+5).

Jag är så sjukt trött igår somnade jag på ett jobbmöte :-\

Jag mår konstant illa men ibland är det värre haha.

Fixar inte vitlökslukt, kaffe, sunklukter, fett, mat...

Min mage växer så att det knakar. Verkligen inte bra! Jag ville dölja det 2månader till men det verkar köört.

Fryser konstant
  • Krickelin med Naemi

Går in i v10 idag . Tiden går så fort! Idag ska jag på utbildning för att bli viktväktarcoach och jag är så nervös över att ställa mig på vågen. Enda jobbet man blir nekad om man inte håller målvikten (förutom modeller då...) väger jag mer än 2kg över min målvikt är jag inte guldmedlem längre och då måste jag berätta att jag är med barn.

Har skaffat lokaler och förberett allt inför att starta viktväktarna så det vore katastrof om jag inte blir godkänd :-/. Håll tummarna för att vågen visar det jag önskar och iannatfall att de accepterar mig som gravid ändå!

• Krickelin med Naemi

Var på inskrivningen idag. Får mitt rul 28december . I februari ska jag träffa läkaren för att boka in igångsättningen. Ska bli spännande om de tar det en v innan bf denna ggn oxå . I så fall blir det 19 eller 20maj om inte det råkar vara på en helg.

• Krickelin med Naemi
    Acamilla skrev 2015-11-04 18:55:39 följande:

Jag har också RUL den 28.e :)

Skönt att få ett definitivt datum då man blir föräldrar :)

Ja det är skönt . Jag öppnar mig utan att märka det och brukar vara öppen ca 5cm två veckor innan bf. Jag känner inte när det drar igång förrän bebis börjar rotera ned så risken att föda i hallen eller bilen är överhängande :-P.

Min första tog 4h från start och höll på att föda hemma för jag trodde det skulle vara mer smärta, sonen blev igångsättning dan innan bf och då tog det 2h från håltagning, 30min från första värken. Kroppen blev chockad och det var jobbigt med intensiteten. Min lilla satte de igång 8dagar innan bf för att det inte skulle gå riktigt så fort. Tog 4h tot från håltagning, ca2h från första värken. Mycke bättre
  • Krickelin med Naemi
    saaara skrev 2015-11-05 10:45:16 följande:

Hur är era magar?

Har det börjat synas på er än? :)

Min mage putar ut. Den kom redan v 8, antagligen för att det var så nyss jag fick ni senaste bebis OCH för att det är nr 4 .

Det är svårt att dölja då många tittar på min kropp då jag är nybliven viktväktarcoach. Många tittar stressat på magen och tycker nog att viktväktarna inte kan funka så bra .
  • Krickelin med Naemi

Nu har vi berättat för syskonen. Jag var orolig att de skulle reagera negativt eftersom Embla är så liten. Men inte alls! Min son ställde sig på stolen och skrek tjohoooo innan han hoppade ned och gjorde segerdans. Äldsta dottern blev också jätteglad och ställde massa frågor och båda bestämde att de vill ha en lillebror nu

• Krickelin med Naemi
    eborgander skrev 2015-11-08 19:57:28 följande:

här är en till med bf i maj. Lite osäker på hur långt gången jag är med tanke på att jag blivit gravid under p-pillerätandet... Men min bm har uppskattat det till v.12 nu; 11+5 idag.

Ultraljud 28 dec, så då får vi se om det stämmer.

Mår illa mest hela tiden...dock bara vagt, vilket är nog så irriterande. Tröttheten är dock jobbigare, då jag arbetar som förskollärare och inte har möjlighet att slappa på jobbet precis. Men det går väl över snart hoppas jag.

Ska bli kul detta, är graviditet nr3 för min del o de stora barnen i huset (6 o 8 år) ser fram emot en bebis i familjen. Vi berättade det för dem i fredes o det togs emot med stora leenden.

Välkommen!

Jag berättade oxå i fredags, mina är 6 och 8 med (äldsta fyller iofs 9år 25dec). Trodde inte de skulle bli så glada då de har en lillasyster på snart1år. Men de blev jäätteglada .

Har oxå rul 28december. Längtar! Jag var länge oviss om min graviditetsvecka oxå pga ppiller haha. Fick ett vul och bekräftade bf26maj.

Jag tycker att veckorna bara flyger iväg än så länge. Tiden går så fort, jag hinner inte med allt :-P
  • Krickelin med Naemi
    Cherryay skrev 2015-11-08 22:13:52 följande:

Första gången jag stöter på någon som känner till namnet Naemi, coolt! (Var inne på din sida o läste att din äldsta dotter heter det) Jag hade det som alternativ när min äldsta dotter föddes 2005 men hon blev en Tindra istället, däremot sparade jag namnet och nu i maj i år när andra dottern föddes fick hon heta Naemi :D

Kul! Ja det är inte vanligt . Min pappas mormor hette det OCH dotterns farfars mormor oxå haha. Så det var givet.
Svar på tråden Majbebisar 2016