Majbebisar 2016
Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.
Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.
Hej! Jag hoppar in här om det är ok! Fick idag reda på vilken vecka jag är i på gyn och är i v 8 (7+5) och har bf 26maj.
Det är mitt 4e barn och jag är 33år bor på landet utanför Tidaholm.
Grattis :)
Jag har bf 25 maj än så länge så det är nästan samtidigt :)
Fast jag har inte gjort något UL :p
Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)
Jag är i v9 :
Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)
Kväljningar vid tandborstningen
Ömma och svullna bröst
Trött
Går in i v10 idag . Tiden går så fort! Idag ska jag på utbildning för att bli viktväktarcoach och jag är så nervös över att ställa mig på vågen. Enda jobbet man blir nekad om man inte håller målvikten (förutom modeller då...) väger jag mer än 2kg över min målvikt är jag inte guldmedlem längre och då måste jag berätta att jag är med barn.
Har skaffat lokaler och förberett allt inför att starta viktväktarna så det vore katastrof om jag inte blir godkänd :-/. Håll tummarna för att vågen visar det jag önskar och iannatfall att de accepterar mig som gravid ändå!
Var på inskrivningen idag. Får mitt rul 28december . I februari ska jag träffa läkaren för att boka in igångsättningen. Ska bli spännande om de tar det en v innan bf denna ggn oxå
. I så fall blir det 19 eller 20maj om inte det råkar vara på en helg.
Jag har också RUL den 28.e :)
Skönt att få ett definitivt datum då man blir föräldrar :)
Hur är era magar?
Har det börjat synas på er än? :)
Nu har vi berättat för syskonen. Jag var orolig att de skulle reagera negativt eftersom Embla är så liten. Men inte alls! Min son ställde sig på stolen och skrek tjohoooo innan han hoppade ned och gjorde segerdans. Äldsta dottern blev också jätteglad och ställde massa frågor och båda bestämde att de vill ha en lillebror nu
här är en till med bf i maj. Lite osäker på hur långt gången jag är med tanke på att jag blivit gravid under p-pillerätandet... Men min bm har uppskattat det till v.12 nu; 11+5 idag.
Ultraljud 28 dec, så då får vi se om det stämmer.
Mår illa mest hela tiden...dock bara vagt, vilket är nog så irriterande. Tröttheten är dock jobbigare, då jag arbetar som förskollärare och inte har möjlighet att slappa på jobbet precis. Men det går väl över snart hoppas jag.
Ska bli kul detta, är graviditet nr3 för min del o de stora barnen i huset (6 o 8 år) ser fram emot en bebis i familjen. Vi berättade det för dem i fredes o det togs emot med stora leenden.
Första gången jag stöter på någon som känner till namnet Naemi, coolt! (Var inne på din sida o läste att din äldsta dotter heter det) Jag hade det som alternativ när min äldsta dotter föddes 2005 men hon blev en Tindra istället, däremot sparade jag namnet och nu i maj i år när andra dottern föddes fick hon heta Naemi :D