hundenhubbe skrev 2016-04-01 09:13:29 följande:
Jag har varit inne två gånger denna vecka och kolla blodtrycket. Brukar ligga runt 120/60 men i tisdags låg de 136/84 så var dit igår men då var de bättre 125/79. Ska dit på måndag igen. Inge protein i urinen. Skit jobbigt med huvudvärken... Kan min kropp vara så känslig för den lilla höjningen?
Vet inte, bm o läkare säger nej, att kroppen inte känner av en så liten höjning o att huvudvärken inte kommer därifrån, men jag tror faktiskt att de har fel o att den visst kan göra det. Inte för alla för alla är ju olika känsliga, men för några. När jag var inne på min första extra blodtryckskontroll pga huvudvärk för en månad sen så var det också bara en låg ökning, 140/75 istället för 120/60 som jag brukar ligga på. Trycket har sen ökat under månadens gång men min huvudvärk har inte blivit sämre nu när blodtrycket ligger på 150/90~160/100, utan huvudvärken är likadan nu som när den började för en månad sen, så ja, jag tror visst att min huvudvärk kommer från blodtrycket, redan när jag bara hade en liten ökning. Jag har inte heller protein i urinen, vilket är enda anledningen till att jag fortfarande får vara hemma, men jag är hos bm på kontroll en-två ggr i veckan istället då för att hålla koll så det inte ändras.
Huvudvärken är asjobbig. Man vänjer sig dock, eller jag har gjort det iaf, så dagarna går hyfsat ok när man har fullt upp med annat, men nätterna är tuffa eftersom det inte går att slappna av ordentligt :/