lamiette skrev 2016-04-21 15:36:23 följande:
Rutinbesök hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut och det är nu tre veckor kvar till beräknad förlossning. Den här graviditeten har varit en berg- och dalbana där jag varit nära att tappa hoppet ett par gånger men nu är bebis snart fullgången och ev problem kan hanteras på ett annat sätt när den är född (njurar är fortfarande förstorade). Jag håller tummarna att de sista veckorna också går bra. Sjukt stressigt på jobbet efter att chefen sa upp sig och slutade med kort varsel. Jag har fortfarande ingen ersättare osv. Men det är inte mitt problem. Jag går hem ändå! Hoppas att allt är bra med alla andra i tråden !
Usch, hoppas det inte är farligt med förstorade njurar :( eller iaf att det går att göra något åt det isf! Hemskt när man känner sig så hjälplös inför sina barn sjukdomar, vad de än är! Klart att du inte ska jobba u, gäller att vila upp sig så mkt som möjligt inför FL - jätteviktigt!! Ta hand om dig o magen lilla!! <3
hundenhubbe skrev 2016-04-22 17:44:58 följande:
1 månad kvar igår och jag kunde inte längta mer. Känner ångest för förlossningen men samtidigt vill jag att den ska starta så snart som möjligt! Mkt blandade känslor alltså :-P tycker allt börjar göra ont, helst trycket neråt! Känns som knivar mellan bena ibland och blåmärke. Sen att man är smidig som en flodhäst gör inte saken bättre haha som sagt. Ska bli skönt då detta är över
Härligt! Här har jag 14 dagar kvar till BF imorgon och bara känner att hon gärna kan komma ut nu, för jag är less på allt nu hahaaha