Inlägg från: NessaS |Visa alla inlägg
  • NessaS

Majbebisar 2016

Hej hej!
    Hoppas det är ok att ja gropar in här...Väntar nummer två, en flicka, BF 8/5. Är alltså i v 31 (30+2). Har en dotter född sep -11 sedan innan. De andra maj-trådarna som jag skrivit i, är helt oaktiva, så hoppas verkligen på mer aktivitet här inne. 
    Undrar med om detta med fixering, har helt glömt när min dotter fixerade sig och undrar när det brukar ske och hur man vet att de gjort det?

Känner att det börjar bli alldeles för tungt nu och vill att tiden ska gå otroligt snabbt, foglossningen jag hade i v. 12-20 pausade under de senaste tio veckorna och är nu tillbaka och ännu värre...har riktigt ont i höften :( Oavsett hur jag ligger när jag sover :(

• NessaS

Tackar för välkomnandet!! :)

Hoppas allas bebisar stannar tom v 37 iaf :) 

Jag tänker mycket på förlossning och hur trött jag är på att vara stor, trött och svullen med foglossning...vill att det ska gå snabbt nu haha

• NessaS

Var hos BM igår och då låg bebis med huvudet nere, men rörligt såklart. Är nu i v 32 (31+1). Har inte packat BB-väskan ännu, kommer bara ihåg att jag packade för mycket förra gången. Sen hade jag även med ett förlossningsbrev, men har ingen aning om hur man skriver ett sådant nu..hahaha någon som har tips? Kommer ihåg att jag skrev ett långt brev, men jag kommer bara ihåg tre saker jag skrev i brevet...skumt att man inte kommer ihåg sånt. Vad skriver ni andra i era brev, hur långa är breven?

• NessaS
    gr0 skrev 2016-03-09 14:11:22 följande:

Hej! Jag har hängt i junibebistråden innan men efter RUL fick jag bf 29 maj och idag hittade jag äntligen den här tråden och märkte att det var lite skönare att läsa om de som ligger lite före än att alla ligger några veckor efter.

Jag är 35 år, bor i Göteborg och väntar första barnet. Hade två missfall (MA) förra året har inte vågat tro att detta ska gå vägen riktigt tills för nån månad sen. Men nu har jag en ganska aktiv bebis i magen som jag fick se senast i måndags då jag åkte in på koll för ihållande sammandragningar. Jag brukar ha tokbra immunförsvar men den här senaste veckan blev jag först magsjuk och sen förkyld med hosta, det var nog det som frestade på magen lite.

Välkommen!! 
  • NessaS

Någon som har fått foglossning? Jag har riiiiiktigt ont när jag vaknar under natten och på morgonen. Håller i sig under förmiddagen så jag har inte varit på jobbet igår, idag och lär inte gå dit imorgon heller. Bälte funkar inte då man inte ska ha det när man sover. Alvedon hjälper inte ett dugg...Vad kan man mer göra? Någon som har tips?

• NessaS
    Randig skrev 2016-03-09 19:53:38 följande:

Har du kuddar och bultar upp med? Jag måste ha en som stör för magen och en mellan benen, annars får jag också ont.

Jag har det men hjälper inte då kudden är för mjuk för jag. Ont i höften när jag ligger på sidorna och ont i ryggen när jag ligger på rygg och att logga på mage är det inte ens en fråga om.

Idag har jag har ilningar längst ljumskarna. Vad innebär det?
  • NessaS
    lamiette skrev 2016-03-10 17:04:05 följande:

Är det någon mer än mig som har en helt oförstående sambo?? Min sambo klagar på att jag är trött och grinig hela tiden och förstår inte att jag inte orkar lika mycket längre. För att ge en inblick i min vardag ger jag gårdagen som exempel... Jag jobbar heltid, hämtar sonen (då min sambo har bilen med 5 dörrar får jag så fint använda vår 3-dörrars...) baxa in 3-åriga sonen genom framdörren till baksätet eftersom det är krockkuddar fram och han sitter bakvänd i baksätet. Hem, baxa ur sonen, äta mellis, baxa in sonen i baksätet igen, skjutsa dottern till stallet. Därefter till mataffären, ur med sonen, handla, in med sonen, till servicestället för att hämta paket, ur med sonen, in med sonen, tillbaka till stallet, dotterns telefon urladdad, ur med sonen, hämta dottern, in med sonen, hem. Gråtfärdig av trötthet ber jag sambon laga mat (jag hade ju handlat). Han lackar ur och tycker att jag bara är trött o grinig! Kan tillägga att jag egentligen inte får plats att klämma mig in i baksätet på bilen med min mage (och höfter) samt att sonen oftast är som en planka. Jag är 31 fulla veckor och vågar inte ens tänka på hur det här ska fortsätta. Helt förtvivlad just nu!

Min dotters biologiska pappa var en av dessa oförstående män...därav nu ett sorgligt ex. Min nya man och den faktiska pappan till både min första dotter och dottern i magen är en sådan man som jag alltid velat ha och tänkt att alla kvinnor förtjänar, men som jag helt enkelt inte trodde existerar. 

Inte för nåt, men jag har alltid ansetts vara en bitch, bara för att jag KRÄVER jämlikhet i ett förhållande (tyvärr aldrig haft det tidigare). Nu har jag det tack och lov, så denna mannen släpper jag aldrig!! Fick leta bokstavligen runt hela vägen (haha han är från Australien). Finns väl en anledning till att deras kvinnor fick rösträtt så långt innan Sverige...hahahahha nej förlåt, men tvi på alla jävla lata män. HEJDÅ med dem en gång för alla!!
  • NessaS
    Chreool skrev 2016-03-19 17:59:54 följande:

Jag har haft graviditetspenning sen vecka 7-8. Från den dan jag visste att jag var gravid så har jag inte fått arbeta (riskfyllt arbete). Gått hemma och laddat för bebis från derå. Lite väl mycket tid till tanke & planering för mitt tycke

Oj, va jobba
  • NessaS
    Chreool skrev 2016-03-20 11:42:11 följande:
    Jag kör olika tunga fordon i rätt dålig miljö, så därför måste jag vara hemma då omplacering inte är möjligt på denna arbetsplatsen.
    Du känner minskade sammandragningar, Hur är de med fosterrörelser då? Har dem ökat/minskat?
    ja, minskade "rullningar", men starkare sparkar, gör liksom ont nu när hon sparkar. Men inga alls sammandragningar...hur kan det komma sig? 
  • NessaS
    Chreool skrev 2016-03-20 19:02:54 följande:

Säkert något så enkelt som att hon har lagt sig på ett nytt sätt och då känns sparkarna mer och sammandragningarna helt enkelt minskat pga de då..? Jag brukar tänka att så länge rörelserna som man är van vid, inte minskar så känner man sig rätt lugn. Så länge de är samma mängd rörelser eller mer så bekymras jag inte så mycket av vad det är för sorts rörelser. Har själv inte haft sammandragningar i princip alls..

Ja, säkert ingen fara, då jag känner rörelse :) va ju sjuk från jobbet i två veckor och är tillbaka på jobbet denna vecka, jävlar va förvärkar jag hade igår, smärtsamma dessutom! Tji fick jag som "saknade dem hahaha
  • NessaS
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-23 20:12:44 följande:

Var hos bm idag, bebis har fixerat sig och mina förvärkar var visst inte så ofarliga som jag trodde. Blev direkt skickad till förlossningen (jag hade inte ens så jobbiga förvärkar som jag kan ha) och fick bricanyl subkutant. Fick åka hem om jag lovade sängläge och bricanyl varje dag tills 36+0, annars skulle jag bli inlagd! :O

Jisses.. Jag är 32+5 idag och tar det redan superjättelugnt varje dag!

Magen hade inte vuxit heller så det blir tillväxtul första bästa tid de har, det kan dock bero på att han sjunkit ned i bäckenet. Det är tydligen väldigt tidigt att han fixerat sig redan då det är andra barnet..?

Ska in och ta prover imorgon och ny ctg kurva.

Skönt att allt är klart utom amningsbharna som är beställda men inte kommit än (en har jag fått och blev så nöjd att jag beställde flera). Jag kan verkligen rekommendera Evas underkläder, jättefina amningsbhar (och andra fina underkläder) i många storlekar.

Va menar du med ofarliga? Hur har dina varit??? Vad menar BM med att de är farliga?? Åh, jag vill inte föda innan v 37-38 iaf tidigast!!
  • NessaS

Har era bebbar fixerat sig? Vet ej om jag frågat tidigare, men hur länge tar det för de att fixera "klart" sig? Jag kommer inte ihåg hur det gick till (andra barnet nu)...Har känt i några veckor ett starkare tryck nedåt, ilningar ner mot låren och typ som elektriska stötar i blygdbenet. Hade en RIKTIGT kraftig förvärk precis nyss och det kändes i ordentligt att det trycker neråt, el-stötarna och ryggsmärta. Kände bara smärtan så jag fokuserade på den, men min man la handen på min mage och sa att detta är en förvärk, för magen var hård som sten...Detta med symtomen av att kissa oftare efter den fixerat sig kan jag inte riktigt räkna med, då min lilla bebbe sparkat på blåsan under HELA graviditeten, dvs jag är ALLTID kissnödig hahaha

• NessaS
    lamiette skrev 2016-04-21 15:36:23 följande:

Rutinbesök hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut och det är nu tre veckor kvar till beräknad förlossning. Den här graviditeten har varit en berg- och dalbana där jag varit nära att tappa hoppet ett par gånger men nu är bebis snart fullgången och ev problem kan hanteras på ett annat sätt när den är född (njurar är fortfarande förstorade). Jag håller tummarna att de sista veckorna också går bra. Sjukt stressigt på jobbet efter att chefen sa upp sig och slutade med kort varsel. Jag har fortfarande ingen ersättare osv. Men det är inte mitt problem. Jag går hem ändå! Hoppas att allt är bra med alla andra i tråden !

Usch, hoppas det inte är farligt med förstorade njurar :( eller iaf att det går att göra något åt det isf! Hemskt när man känner sig så hjälplös inför sina barn sjukdomar, vad de än är! Klart att du inte ska jobba u, gäller att vila upp sig så mkt som möjligt inför FL - jätteviktigt!! Ta hand om dig o magen lilla!! <3
    hundenhubbe skrev 2016-04-22 17:44:58 följande:

1 månad kvar igår och jag kunde inte längta mer. Känner ångest för förlossningen men samtidigt vill jag att den ska starta så snart som möjligt! Mkt blandade känslor alltså :-P tycker allt börjar göra ont, helst trycket neråt! Känns som knivar mellan bena ibland och blåmärke. Sen att man är smidig som en flodhäst gör inte saken bättre haha som sagt. Ska bli skönt då detta är över

Härligt! Här har jag 14 dagar kvar till BF imorgon och bara känner att hon gärna kan komma ut nu, för jag är less på allt nu hahaaha
  • NessaS
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-14 21:42:08 följande:

Vår bebis har rs-virus och blev så dålig att han blev lagd i respirator och fick åka ambulanshelikopter till Astrid Lindgrens barnsjukhus där han nu vårdas på biva.

Han har varit sövd i två dagar men har nu fått börja vakna upp, förhoppningsvis kan han kanske komma ur respiratorn under morgondagen.

Akta era barn från förkylda människor och undvik folksamlingar när de är små! Det här är så fruktansvärt nervslitande så ni förstår inte...!

Min man är rejält förkyld med hosta (jobbar på dagis, blev smittad av ett barn). Har BF 8/5 om 13 dagar alltså, innebär detta att han måste hålla sig undan fl o bebis tills han blir frisk?
  • NessaS
    Nu är jag nyfiken, vilka metoder har ni provat för att få igång förlossningen? Själv har jag nyligen börjat dricka hallonbladste, min man masserar mig på vissa punkter (akupressure) som sägs framkalla värkar och hjälper bebis att komma ner (bebis e väldigt högt uppe här), kommer börja dansa en gång om dagen o försöka få henne ner genom gravitationen, har idag stimulerat bröstvårtorna, riktigt obehagligt så jag skippar gärna det framöver. Färdknäppen väntar jag gärna med då det blir akut desperation hahaaha
  • NessaS
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Stort grattis! Hoppas ni får komma hem snart!
Svar på tråden Majbebisar 2016