lamiette skrev 2016-03-10 17:04:05 följande:
Är det någon mer än mig som har en helt oförstående sambo?? Min sambo klagar på att jag är trött och grinig hela tiden och förstår inte att jag inte orkar lika mycket längre. För att ge en inblick i min vardag ger jag gårdagen som exempel... Jag jobbar heltid, hämtar sonen (då min sambo har bilen med 5 dörrar får jag så fint använda vår 3-dörrars...) baxa in 3-åriga sonen genom framdörren till baksätet eftersom det är krockkuddar fram och han sitter bakvänd i baksätet. Hem, baxa ur sonen, äta mellis, baxa in sonen i baksätet igen, skjutsa dottern till stallet. Därefter till mataffären, ur med sonen, handla, in med sonen, till servicestället för att hämta paket, ur med sonen, in med sonen, tillbaka till stallet, dotterns telefon urladdad, ur med sonen, hämta dottern, in med sonen, hem. Gråtfärdig av trötthet ber jag sambon laga mat (jag hade ju handlat). Han lackar ur och tycker att jag bara är trött o grinig! Kan tillägga att jag egentligen inte får plats att klämma mig in i baksätet på bilen med min mage (och höfter) samt att sonen oftast är som en planka. Jag är 31 fulla veckor och vågar inte ens tänka på hur det här ska fortsätta. Helt förtvivlad just nu!
Min dotters biologiska pappa var en av dessa oförstående män...därav nu ett sorgligt ex. Min nya man och den faktiska pappan till både min första dotter och dottern i magen är en sådan man som jag alltid velat ha och tänkt att alla kvinnor förtjänar, men som jag helt enkelt inte trodde existerar.
Inte för nåt, men jag har alltid ansetts vara en bitch, bara för att jag
KRÄVER jämlikhet i ett förhållande (tyvärr aldrig haft det tidigare). Nu har jag det tack och lov, så denna mannen släpper jag aldrig!! Fick leta bokstavligen runt hela vägen (haha han är från Australien). Finns väl en anledning till att deras kvinnor fick rösträtt så långt innan Sverige...hahahahha nej förlåt, men tvi på alla jävla lata män. HEJDÅ med dem en gång för alla!!