• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • lamiette
    lamiette skrev 2016-05-11 11:03:10 följande:

Usch, var precis hos barnmorskan men hon skickade oss direkt till Antanatal för fosterljuden är dåliga (alldeles för låga och varierade inte)! Nu väntar vi på att få komma in. Usch, känns som om vi har klippkort här nu. Det positiva var att bebisen faktiskt ligger rätt nu.

Vi fick komma hem men måste åka in om fosterrörelserna ändras. Jag orkar inte oroa mig hela tiden så om det inte kommit igång i början av nästa vecka ska jag be dem sätta igång oss. Bebisens njurar är ju förstorade och den ska undersökas för det när den föds så ingen vet ju i dagsläget något. Det de har sagt att så länge den växer som den ska och hjärtljuden är bra låter man allt ha sin gång och ko?lar njurarna när den kommer ut. Men nu när hjärtljuden verkar tveksamma är jag orolig. Får väl genomlida helgen iaf.
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-05-11 15:20:45 följande:

Vi fick komma hem men måste åka in om fosterrörelserna ändras. Jag orkar inte oroa mig hela tiden så om det inte kommit igång i början av nästa vecka ska jag be dem sätta igång oss. Bebisens njurar är ju förstorade och den ska undersökas för det när den föds så ingen vet ju i dagsläget något. Det de har sagt att så länge den växer som den ska och hjärtljuden är bra låter man allt ha sin gång och ko?lar njurarna när den kommer ut. Men nu när hjärtljuden verkar tveksamma är jag orolig. Får väl genomlida helgen iaf.

Nej vad jobbigt för dig.. Gå runt och oroa sig är ju hemskt ???? du om någon borde ju kunna bli igångsatt!!
  • gr0
    Men fy vilken jobbig oro! Hoppas du känner av din bebis hela helgen så du slipper oroa dig och att du får bli igångsatt. Det känns inte okej att du ska behöva gå och känna efter hela tiden. All lycka till er!
  • Tausen

Fy vad jobbigt!! Kräv att de sätter igång dig, berätta om hur dåligt din oro får dig att må!!
  • lamiette
    Tausen skrev 2016-05-12 09:19:14 följande:

Fy vad jobbigt!! Kräv att de sätter igång dig, berätta om hur dåligt din oro får dig att må!!

Japp, det blir igångsättning för oss. Vi har äntligen fått tid och det blir på måndag morgon. Vi ville ha tidigare, men var väl inte tillräckligt påstridiga. De bedömde att bebisen ändå verkar må bra inne i magen. Men det är väldigt skönt att ha ett datum! På måndag vet vi vem det är som bor i magen????.
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-05-19 09:49:11 följande:

Japp, det blir igångsättning för oss. Vi har äntligen fått tid och det blir på måndag morgon. Vi ville ha tidigare, men var väl inte tillräckligt påstridiga. De bedömde att bebisen ändå verkar må bra inne i magen. Men det är väldigt skönt att ha ett datum! På måndag vet vi vem det är som bor i magen????.

Vad skönt med ett slutdatum!! Veta att du går som allra längst till på måndag!
  • lamiette

Äsch, började blöda igen så vi är på väg till sjukhuset igen. Jag skulle gissa att de sätter igång oss nu . Spännande!!!

• Tausen
    lamiette skrev 2016-05-22 08:57:29 följande:

Äsch, började blöda igen så vi är på väg till sjukhuset igen. Jag skulle gissa att de sätter igång oss nu . Spännande!!!

Lycka till!!!!
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-05-22 08:57:29 följande:

Spännande! Lycka till!!
  • stepanova

Hoppar in här! Har bf den 30.5, med min nr 3:) dock va det 6 år sen , jag födde sist! Nu är det alltså 7 dagar kvar, och varje dag tror jag att "inatt händer det" men nää! Huvudet lågt (väääldigt lågt), mkt sammandragningar och delar av slemproppen gick i fredags. Nån annan som letar tecken på att förlossningen är på G?

Svar på tråden Majbebisar 2016