• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-04-26 16:37:54 följande:

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

Min första kom också på beräknad dag och går också redan nu och väntar på bebis för tror den kommer komma tidigare! Haha!! Hade också en lång förlossning sist så hoppas Mee på kortare nu!
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-04-26 16:37:54 följande:

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

Haha exakt samma här :) min första kom på bf o nu tänker ja att denna borde komma tidigare också! Har bf 28/5 denna gången
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-04-27 19:59:08 följande:

Åh, vad härligt! Grattis till lilla tjejen . Håller tummarna att hon kommer igång och piggnar till så att ni får koma hem. Lycka till. <3

Grattis till bebisen! Hoppas ni mår bra snart och får komma hem
  • NessaS
    Nu är jag nyfiken, vilka metoder har ni provat för att få igång förlossningen? Själv har jag nyligen börjat dricka hallonbladste, min man masserar mig på vissa punkter (akupressure) som sägs framkalla värkar och hjälper bebis att komma ner (bebis e väldigt högt uppe här), kommer börja dansa en gång om dagen o försöka få henne ner genom gravitationen, har idag stimulerat bröstvårtorna, riktigt obehagligt så jag skippar gärna det framöver. Färdknäppen väntar jag gärna med då det blir akut desperation hahaaha
  • NessaS
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Stort grattis! Hoppas ni får komma hem snart!
  • emjh
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Grattis till lilla tösen! 
  • gr0

De misstänker att min bebis ligger i säte och jag ska på ultraljud på måndag för att kolla om det stämmer.

Jag har ställt mej in på vaginal förlossning och är inte alls sugen på snitt även om det vore skönt att få slippa vissa delar av vanlig förlossning. Är inte sugen på att föda i säte heller.

Vi kommer väl göra ett vändningsförsök och de trodde att det kunde lyckas för bebin var inte fixerad i fel läge. Plötsligt blev det ingen tid kvar alls könns det som, är i v 35+3 nu och har bf 29 maj. Om det blir snitt får jag träffa bebin ännu tidigare...

• hundenhubbe
    gr0 skrev 2016-04-28 15:52:05 följande:

De misstänker att min bebis ligger i säte och jag ska på ultraljud på måndag för att kolla om det stämmer.

Jag har ställt mej in på vaginal förlossning och är inte alls sugen på snitt även om det vore skönt att få slippa vissa delar av vanlig förlossning. Är inte sugen på att föda i säte heller.

Vi kommer väl göra ett vändningsförsök och de trodde att det kunde lyckas för bebin var inte fixerad i fel läge. Plötsligt blev det ingen tid kvar alls könns det som, är i v 35+3 nu och har bf 29 maj. Om det blir snitt får jag träffa bebin ännu tidigare...

Jag har fött vaginalt i säte! Försökte göra ett vändningsförsök men min lilla hade kilat fast sig. Mitt vatten gick halv tre på natten och i och med säte fick vi åka im på en gång till förlossningen och stanna där. Värkarna drog igång rejält runt sju tiden på morgonen och runt tolv fick jag epidural. Sen försökte jag från ca 14-17 att få ner henne lite mer. Tillslut sa dom att jag fick krysta runt sex och 19 kom våran tjej med rumpan förre. Vid varje vaginal förlossning i säte blir man alltid klippt så att de minskar risken för att de ska fastna. Jag frågade läkaren vad som var bäst att föda och då de gör vaginal förlossning hör i säte (Östersund) så sa hon att de är lila många risker som vid en "'normal" så då valde jag de. Hade denna brud legat i säte (som hon inte gör) jade jag kanske valt kejsarsnitt... Hon fick von rosen skena efteråt och de kan bero på förlossningen eller hur hon låg i magen. Har ju inte fött "vanligt" så har inget att jämföra med men jag tyckte min förlossning var lång och plågsam :-P där har du lite från någon som gjort de dock tyckte jag graviditeten var mkt lättare i säte!! Inte alls lika ont eller ilningar neråt. Lättare att andas och helt enkelt behagligare
  • hundenhubbe
    NessaS skrev 2016-04-27 23:53:27 följande:

Nu är jag nyfiken, vilka metoder har ni provat för att få igång förlossningen? Själv har jag nyligen börjat dricka hallonbladste, min man masserar mig på vissa punkter (akupressure) som sägs framkalla värkar och hjälper bebis att komma ner (bebis e väldigt högt uppe här), kommer börja dansa en gång om dagen o försöka få henne ner genom gravitationen, har idag stimulerat bröstvårtorna, riktigt obehagligt så jag skippar gärna det framöver. Färdknäppen väntar jag gärna med då det blir akut desperation hahaaha

Ska börja testa massa nu i veckan! Testade hallonbladste sist, gick promenader (men de går inte nu, har för ont) och hade mkt sex XD då mim kom på bf kanske man skulle försöka köra samma sak nu! Haha!
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-04-27 20:18:16 följande:

Min första kom också på beräknad dag och går också redan nu och väntar på bebis för tror den kommer komma tidigare! Haha!! Hade också en lång förlossning sist så hoppas Mee på kortare nu!

Ja då hoppas vi på det. På onsdag åker maken bort och är borta tills på söndag. Sen tycker jag det kan vara nog ;)
Svar på tråden Majbebisar 2016