gr0 skrev 2016-04-28 15:52:05 följande:
De misstänker att min bebis ligger i säte och jag ska på ultraljud på måndag för att kolla om det stämmer.
Jag har ställt mej in på vaginal förlossning och är inte alls sugen på snitt även om det vore skönt att få slippa vissa delar av vanlig förlossning. Är inte sugen på att föda i säte heller.
Vi kommer väl göra ett vändningsförsök och de trodde att det kunde lyckas för bebin var inte fixerad i fel läge. Plötsligt blev det ingen tid kvar alls könns det som, är i v 35+3 nu och har bf 29 maj. Om det blir snitt får jag träffa bebin ännu tidigare...
Jag har fött vaginalt i säte! Försökte göra ett vändningsförsök men min lilla hade kilat fast sig. Mitt vatten gick halv tre på natten och i och med säte fick vi åka im på en gång till förlossningen och stanna där. Värkarna drog igång rejält runt sju tiden på morgonen och runt tolv fick jag epidural. Sen försökte jag från ca 14-17 att få ner henne lite mer. Tillslut sa dom att jag fick krysta runt sex och 19 kom våran tjej med rumpan förre. Vid varje vaginal förlossning i säte blir man alltid klippt så att de minskar risken för att de ska fastna. Jag frågade läkaren vad som var bäst att föda och då de gör vaginal förlossning hör i säte (Östersund) så sa hon att de är lila många risker som vid en "'normal" så då valde jag de. Hade denna brud legat i säte (som hon inte gör) jade jag kanske valt kejsarsnitt... Hon fick von rosen skena efteråt och de kan bero på förlossningen eller hur hon låg i magen. Har ju inte fött "vanligt" så har inget att jämföra med men jag tyckte min förlossning var lång och plågsam :-P där har du lite från någon som gjort de
dock tyckte jag graviditeten var mkt lättare i säte!! Inte alls lika ont eller ilningar neråt. Lättare att andas och helt enkelt behagligare