Inlägg från: Tausen |Visa alla inlägg
  • Tausen

Majbebisar 2016

Hej hej. Jag går in i vecka 8 idag, tror jag...inte då himla lätt att komma ihåg när förra mensens första dag var ;) har en 3 åring sen tidigare, då bodde jag i Kalmar och där fick alla vul i v. 12 här (Östersund) måste jag vänta till 18-20....hur ska jag stå ut, vill ju få se att allt är bra!

• Tausen

Jag vill oxå på ul, Här får man tydligen inte det förrän v18-20 :(

• Tausen

Jag har varit extremt trött hitills i graviditeten (nr 2), har inte kunnat jobba. Är i v.16. Någon annan som har samma problem??

Har oxå domningar i armarna, känns lite som blodstopp...

• Tausen
    emjh skrev 2015-12-10 18:02:13 följande:

Domningarna kan vara karpaltunnelsyndrom. Det kan bli riktigt besvärligt. Jag hade det när jag väntade andra barnet, man tappar kraft i händerna, fingrarna domnar och man kan få triggerfingrar (som fastnar i ett speciellt läge). Kan bli värre än så också. 

Prata med din BM om det. Jag fick jättebra hjälp, fick komma till en tjej som informerade, gav lite övningar och så fick jag prova ut "stödvantar" och skenor till underarmarna. 

Ojdå det lät ju jobbigt!! :(

Blir det sämre ska jag definitivt kolla upp det ordentligt!!
  • Tausen

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

• Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-04-27 20:18:16 följande:

Min första kom också på beräknad dag och går också redan nu och väntar på bebis för tror den kommer komma tidigare! Haha!! Hade också en lång förlossning sist så hoppas Mee på kortare nu!

Ja då hoppas vi på det. På onsdag åker maken bort och är borta tills på söndag. Sen tycker jag det kan vara nog ;)
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-04-27 20:21:59 följande:

Haha exakt samma här :) min första kom på bf o nu tänker ja att denna borde komma tidigare också! Har bf 28/5 denna gången

Då har vi ju nästan samtidigt. Har inte ens 37 fullgågna veckor än och ändå går jag och väntar...bara därför lär hen ju fra ut på tiden och komma först efter bf :/
  • Tausen
    HonanHöna skrev 2016-04-27 20:21:59 följande:

Haha exakt samma här :) min första kom på bf o nu tänker ja att denna borde komma tidigare också! Har bf 28/5 denna gången

Då har vi ju nästan samtidigt. Har inte ens 37 fullgågna veckor än och ändå går jag och väntar...bara därför lär hen ju fra ut på tiden och komma först efter bf :/
    hundenhubbe skrev 2016-04-27 20:18:16 följande:

Min första kom också på beräknad dag och går också redan nu och väntar på bebis för tror den kommer komma tidigare! Haha!! Hade också en lång förlossning sist så hoppas Mee på kortare nu!

Såg nu att du också bor i östersund, vad tycker du om förlossningen där?
  • Tausen
    lamiette skrev 2016-05-11 15:20:45 följande:

Vi fick komma hem men måste åka in om fosterrörelserna ändras. Jag orkar inte oroa mig hela tiden så om det inte kommit igång i början av nästa vecka ska jag be dem sätta igång oss. Bebisens njurar är ju förstorade och den ska undersökas för det när den föds så ingen vet ju i dagsläget något. Det de har sagt att så länge den växer som den ska och hjärtljuden är bra låter man allt ha sin gång och ko?lar njurarna när den kommer ut. Men nu när hjärtljuden verkar tveksamma är jag orolig. Får väl genomlida helgen iaf.

Fy vad jobbigt!! Kräv att de sätter igång dig, berätta om hur dåligt din oro får dig att må!!
  • Tausen
    lamiette skrev 2016-05-22 08:57:29 följande:

Äsch, började blöda igen så vi är på väg till sjukhuset igen. Jag skulle gissa att de sätter igång oss nu . Spännande!!!

Lycka till!!!!
  • Tausen

Oja!! Väntar och väntar!

Blir glad varje gång "mensvärken" kommer...försvinner...ska den komma tillbaka...nähä... beaviken. Har typ glömt hur det kändes förra gången ????

Har fått för mig att jag skulle få tidigt och att vattnet ska gå hemma denna gång (vet ej varför jag tror det).

Varit skönt i helgen då vi haft fullt upp, men imorgon blir jag själv hemma med min väntan hela dagen igen...dessutom har jag kommit till läget att alla börjar fråga om jag inte känt nåt (4 dagar kvar)...

• Tausen
    stepanova skrev 2016-05-22 21:04:52 följande:

Ja gud, vad glad man blir då mensvärken kommer! Kom just in från en tur med gräsklipparen, så nu får vi se om denna natt blir som man alltid hoppas på:P

Varje kväll städar man som en dåre, utifall grannen måste komma och sköta barnen då vi ska till bb:P

Hallonblads teet står upp över öronen på mig och "mirakel drycken" har jag kokat färdigt (i hopp om att jag inte behöver dricka den).

Och ja, tausen: Alla dessa frågor om "nåt nytt" börjar likaså dom stå en upp över öronen :D man har nästan lust och svara " jo hon kom för 3 dagar sen, vi glömde bara att skriva det åt et":D:D

Haha det vore ju klockrent!!

Och för dem man träffar öga mot öga -Nää hen kom ju för några veckor sedan, nu är jag bara tjock! :D
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-23 10:13:54 följande:

Ingen aning faktiskt!! Bor i Jämtland och har inte hör någon som fått d egen ingen av mina vänner har gått över. Så jag tänkte bara fråga iaf! Man kan Ju inte få mer än nej dock är min bm väldigt slapp så tror inte hon kommer göra de... Men ska iaf kräva art hon ska titta om något är på g!! Haha gud är jag gravid på söndag går jag under.... Då blir de ju bf +8, nää de går ja inte med på! Äh jag har väntat sedan två veckor tillbaka för som du säger så räknar man ju med att de ska komma tidigare helst då de är andra barnet här... Och jag gick inte över med första... Får väl försöka njuta av att bara ha ett barn för snart har man inte de!

Var går du hos BM? Jag går på Zätagränd inne i stan... jag ska dit på torsdag, då jag har bf. Har inget hänt då så ska jag nog oxå fråga...

Har dessutom fått bristningar nu den senaste veckan :( förra gången fick jag på brösten och lite på låren, men magen klarade sig...nu har jag fått på magen ???? såklart oviktigt egentligen, men ändå inte så kul...

Nu ska jag snart ta och färga håret och sen ska jag in till stan och klippa mig...lär ju dröja innan det blir av sen :)

Har haft lite extra mycket flytningar idag (ursäkta äckligt), och har ett ökat tryck neråt...så kanske nåt på gång...men man slutar ju typ hoppas

Tom maken som helst skulle slippa förlossningen frågar nu om jag inte känner nåt och om bebben ska komma snart ;)
  • Tausen
    lamiette skrev 2016-05-23 18:59:05 följande:

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

Åh grattis!!! Vad skönt att väntan är över och att allt gick bra!!
Svar på tråden Majbebisar 2016