• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • HonanHöna
    anas998 skrev 2016-04-25 21:42:42 följande:

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).

Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

Oj va jobbigt... Allt kommer säkert gå jättebra ska du se!! Tänk att ni ska få träffa eran bebis imorgon <3 håller tummarna o tårna.. Styrke kramar!!
  • HepaticaNobilis
    NessaS skrev 2016-04-25 17:52:48 följande:

Min man är rejält förkyld med hosta (jobbar på dagis, blev smittad av ett barn). Har BF 8/5 om 13 dagar alltså, innebär detta att han måste hålla sig undan fl o bebis tills han blir frisk?

Föräldrar kan och ska inte hållas undan sina barn om det inte finns särskild anledning, som att barnet är extra känsligt som för tidigt född eller har hjärtfel osv. Rs smittar "bara" ca 10 dagar så med lite tur är han smittfri tills bebisen kommer:)
  • lamiette

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).

Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

Oj, jag håller tummarna för er! Vad spännande att få träffa bebisen . Hoppas allt går bra.
  • Allies

Vad jobbigt du haft det! Jag önskar dig stort lycka till imorgon och spännande att få träffa bebis <3
  • mom2be

Anas998: Lycka till idag! Hoppas allt går bra! Trodde att jag själv skulle bli snittad i veckan då vår bebis lekte kurragömma med BM. Hon trodde att han vänt sig och låg i säte. Efter två dagars väntan på UL visade det sig att han låg precis som han ska med huvudet neråt. Phu! 14 dagar kvar till BF nu. Tycker att det är dags att han fixerar sig...

• hundenhubbe

De kommer gå jättebra! Du får ju träffa din lilla bebis snart!!
  • Tausen

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

• anas998

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

• lamiette
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Åh, vad härligt! Grattis till lilla tjejen . Håller tummarna att hon kommer igång och piggnar till så att ni får koma hem. Lycka till. <3
  • HonanHöna
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Jätte grattis till lilla lilla tjejen <3 hoppas ni får nya goa krafter snart! Kram
Svar på tråden Majbebisar 2016