• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • lamiette
    Randig skrev 2016-05-03 13:53:11 följande:

Kort och gott kan man säga att det kan man få om man gått över tiden och vill hjälpa till att starta förlossningen, funkar dock inte alltid, speciellt om man utför det innan fullgången tid. Men BM typ lossar hinnorna kring mellan fosterhinnan och livmodern typ. Retar livmoder och tapp. Googla om du vill veta mer:)

Aha, tackar! Jag har gått över tiden en vecka resp en dryg vecka med mina tidigare barn. Vet inte vad jag ska förvänta mig denna gången men med 6 dagar till BF och inte en enda förvärk (dessutom ligger bebis högt och rörligt än) kan jag nog räkna med att gå över nu också, puh!
  • lamiette

Nu är det bara 5 dagar kvar till BF för mig. Idag var jag hos BM och nu låg bebis tydligen snett med huvudet (förra gången var huvudet ned men nu var det åt min höft till). Bebis har tydligen gott om plats (jag är omföderska) och barnmorskan trodde ändå att huvudet skulle hamna i rätt läge om värkarna kommer igång. Jag ska tillbaka på måndag så ska de kolla läget igen. Barnmorskan trodde inte att det blir någon bebis på BF iaf. Jag kommer troligtvis att gå längre . Hur går det för er andra?

• Randig
    lamiette skrev 2016-05-04 14:29:27 följande:

Nu är det bara 5 dagar kvar till BF för mig. Idag var jag hos BM och nu låg bebis tydligen snett med huvudet (förra gången var huvudet ned men nu var det åt min höft till). Bebis har tydligen gott om plats (jag är omföderska) och barnmorskan trodde ändå att huvudet skulle hamna i rätt läge om värkarna kommer igång. Jag ska tillbaka på måndag så ska de kolla läget igen. Barnmorskan trodde inte att det blir någon bebis på BF iaf. Jag kommer troligtvis att gå längre . Hur går det för er andra?

Jag är på BF+4 idag så jag går bara och väntar och väntar:(
  • HonanHöna

Hos mvc idag, magen har sjunkit en del, inte helt fixerad än utan ruckbar.. V37 nu o ja vill bara bli klar me detta!!! LIDER verkligen me er som gått över tiden...

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-04 17:43:06 följande:

Hos mvc idag, magen har sjunkit en del, inte helt fixerad än utan ruckbar.. V37 nu o ja vill bara bli klar me detta!!! LIDER verkligen me er som gått över tiden...

Precis som mig då! Spännande att se vilken bebis som vill titta ut först! Du var också omföderska va?
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 18:27:32 följande:

Precis som mig då! Spännande att se vilken bebis som vill titta ut först! Du var också omföderska va?

Ja precis, andra barnet nu! Sonen kom ju på bf, så hoppas denna vill ut lite tidigare ;)
  • emjh

Jag var på vändning idag. Hade med väskan ifall det skulle bli komplikationer och kejsarsnitt men det gick jättebra. Fick en väldigt positiv upplevelse!! 

Först satte de ctg, ca 30 min, sedan kom de in och satte kanyl i armvecket. Snabbt ultraljud för att vara säkra på läget och därefter bricanyl. Fick hjärtklappning direkt och pulsen steg till 136. 
    Sedan började läkaren vända och jäklar vad hon fick ta i. Jag kände dock just ingenting. Bebisen gled ur greppet så en sköterska fick hjälpa till att hålla fast och så försökte de igen. Lyckades!! Så skönt! Och väldigt skönt att få undan huvudet från revbenen. Det gjorde inte ont alls tyckte jag. 
    Efteråt fick jag ligga lite på sidan med ny ctg i ca 40 minuter. 
    Fick en spruta (pga rh-negativ) och sedan fick vi åka hem. 

• hundenhubbe
    emjh skrev 2016-05-04 18:58:26 följande:

Jag var på vändning idag. Hade med väskan ifall det skulle bli komplikationer och kejsarsnitt men det gick jättebra. Fick en väldigt positiv upplevelse!! 

Först satte de ctg, ca 30 min, sedan kom de in och satte kanyl i armvecket. Snabbt ultraljud för att vara säkra på läget och därefter bricanyl. Fick hjärtklappning direkt och pulsen steg till 136. 

Sedan började läkaren vända och jäklar vad hon fick ta i. Jag kände dock just ingenting. Bebisen gled ur greppet så en sköterska fick hjälpa till att hålla fast och så försökte de igen. Lyckades!! Så skönt! Och väldigt skönt att få undan huvudet från revbenen. Det gjorde inte ont alls tyckte jag. 

Vad skönt att de gick bra! Roligt att de var positivt för dig! ???? hoppas bebisen stannar där nere med huvudet nu!
  • gr0
    emjh skrev 2016-05-04 18:58:26 följande:

Skönt att höra om lyckat försök! Jag ska in på måndag och se om min bebis behagar vända sig. Låter otäckt med hjärtklappningen men de har ju koll på en iaf. Är mest rädd att nåt drar igång hemma innan eller efter om det inte lyckas iom att det är omöjligt att föda i tvärläge och kan bli riskabelt om det sätter igång.
  • Maj2016

Var hos bm igår och blodtryck ligger och spökar, 145/95 igen.. Dock ingen äggvita.. Dessutom har bebisen gått från ruckbar (legat så senaste månaden) till rörlig.. Vad händer liksom :/..

Ska till förlossningen imorgon för att se om de kan sätta igång mig, men gör dom det nu när den bytt läge?

Svar på tråden Majbebisar 2016