• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Cherryay
    Randig skrev 2016-04-04 08:23:54 följande:

Hade rejäla förvärkar inatt som gjorde ont och jag var helt kallsvettig. Lyckades somna till slut och nu på morgonen är det mesta borta, har mycket sammandragningar och känner mig öm typ, men nu gör de inte ont när det kommer iaf. Nu på morgonen hade jag till och med svaga blodstrimmor när jag torkade mig så jag undrar ju om tappen kanske börjar bli påverkad av förvärkarna?

Får bara förvärkar om jag rört mig väldigt mycket under dagen eller har haft "mys" med sambon. Sjukt jobbigt.

Någon mer som har onda förvärkar?

Ja verkligen! När de sätter fart tar jag mig ingenstans, inte så bra när man har en liten hemma att passa... Har varit riktigt nära att ringa förlossningen några ggr. De började göra ont o bli mer intensiva för en månad sen o blir bara värre o mer ihållande.
  • Krickelin med Naemi
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-30 12:49:38 följande:

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

Hur har det gått!!?? Kram!
  • Krickelin med Naemi
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-31 06:36:40 följande:

Efter en snabb förlossning kom vår lille pojke igår 21:42. V 33+5, han vägde 1126g och är 45 cm lång. Han syresätter sig själv men får lite luft på näsan för att lungorna inte ska klibba ihop. Sond för att förebygga lågt blodsocker. Idag ska jag börja pumpa och försöka få igång amning.

Har sovit ungefär 3 timmar men nu måste jag upp till min bebis!

Åhh nu såg jag, Grattis!!!
  • HepaticaNobilis

Han är inte så stor vår Elias men ack så fin <3 Vi ligger kvar på neonatalen men i familjevårdsrum så vi får ta hand om honom själva.

Nu väntar vi på att han ska börja gå upp i vikt, hålla värmen själv och inte bli mer gul (än så så länge under gränsvärdet) så kan vi få åka hem sedan. Känns både jätteskönt och läskigt att åka hem om några dagar, han känns så liten och skör..
  • HonanHöna
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-04 14:47:06 följande:

Han är inte så stor vår Elias men ack så fin <3 Vi ligger kvar på neonatalen men i familjevårdsrum så vi får ta hand om honom själva.

Nu väntar vi på att han ska börja gå upp i vikt, hålla värmen själv och inte bli mer gul (än så så länge under gränsvärdet) så kan vi få åka hem sedan. Känns både jätteskönt och läskigt att åka hem om några dagar, han känns så liten och skör..

Åh grattis! Så fin han e :)
  • Nini
    Randig skrev 2016-04-04 08:23:54 följande:

Hade rejäla förvärkar inatt som gjorde ont och jag var helt kallsvettig. Lyckades somna till slut och nu på morgonen är det mesta borta, har mycket sammandragningar och känner mig öm typ, men nu gör de inte ont när det kommer iaf. Nu på morgonen hade jag till och med svaga blodstrimmor när jag torkade mig så jag undrar ju om tappen kanske börjar bli påverkad av förvärkarna?

Får bara förvärkar om jag rört mig väldigt mycket under dagen eller har haft "mys" med sambon. Sjukt jobbigt.

Någon mer som har onda förvärkar?

Låter som det är pågång... så började min första förlossning... fast först gick slemproppen sen kom blodstrimmor i flytningar. Höll på så under en natt och på morgonen åkte vi in då var jag öppen 2 cm. Tyckte inte de värkarna gjorde särskilt ont dock.
  • Randig
    Nini skrev 2016-04-04 18:30:21 följande:
    Låter som det är pågång... så började min första förlossning... fast först gick slemproppen sen kom blodstrimmor i flytningar. Höll på så under en natt och på morgonen åkte vi in då var jag öppen 2 cm. Tyckte inte de värkarna gjorde särskilt ont dock.
    Oj, tänk om de sätter igång på riktigt snart då:/ Är bara i vecka 36+2 än.

Jag misstänker nämligen att slemproppen gick förra veckan, men vet att den kan släppa och återbildas så tänkte inte mer på det. hmm. Får väl se hur det blir, fösta grav gick jag 9 dagar över tiden så har inte så höga förhoppningar om att det ska komma tidigare denna gången.
  • hundenhubbe

Hade spår av äggvita och vita blodkroppar i urinen idag... Dåligt hb som sjunkit från 114 i fredags till 105 idag, om de ens är möjligt?? Bt bra och huvudvärken har äntligen släppt! Nu känner jag mig bara tung i huvudet och trött.. Är de havandeskapsförgiftning på g?? Ska inte till bm fören om två veckor. Känns länge

• Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-04 21:57:54 följande:

Hade spår av äggvita och vita blodkroppar i urinen idag... Dåligt hb som sjunkit från 114 i fredags till 105 idag, om de ens är möjligt?? Bt bra och huvudvärken har äntligen släppt! Nu känner jag mig bara tung i huvudet och trött.. Är de havandeskapsförgiftning på g?? Ska inte till bm fören om två veckor. Känns länge

Hur vet du att du hade spår av äggvita i urinen, tog du prov hemma själv? Vilket som ska du utan tvekan kontakta bm för o komma in på kontroll om du hade spår av äggvita, skulle det vara havandeskapsförgiftning på g så kan du inte vänta, absolut inte i två veckor.
  • hundenhubbe
    Cherryay skrev 2016-04-05 09:13:45 följande:

Hur vet du att du hade spår av äggvita i urinen, tog du prov hemma själv? Vilket som ska du utan tvekan kontakta bm för o komma in på kontroll om du hade spår av äggvita, skulle det vara havandeskapsförgiftning på g så kan du inte vänta, absolut inte i två veckor.

Jag var hos bm igår och tog urinprov som visade på de! Men hon lät som sagt inte orolig över de då mitt blodtryck är bra. De jag tyckte var så konstigt var att vi skulle vänta 2 v till nästa besök.. Känns långt bort då jag inte mått bra?
Svar på tråden Majbebisar 2016