Inlägg från: Randig |Visa alla inlägg
  • Randig

Majbebisar 2016

Hoppar också in här:) Är beräknad till 2:e Maj och är i vecka 10 (9+1).

Detta är mitt andra barn om allt går vägen och den förstfödda är strax över 2 år och kommer nästan vara 3 år när syskonet kommer.

Och jag är helt FÖRBLUFFAD över hur olika mina graviditeter har vart hitintills. Någon annan som har det så?

Fösta graviditeten var lätt, märkte knappt att jag var gravid. Denna har börjat med dunder och brak, illamående, humörsvängningar och aptit som kommer få vågen att skratta hånfullt;) 

Eftersom först barnet var en pojke så kanske denna är en flicka då eftersom den är så olik, men antar att man inte kan utgå ifrån den skrocken:)

• Randig
    Ferrum skrev 2015-09-28 21:26:56 följande:
    Grattis!!
    Jag är precis som dig, mådde hur bra som helst förra gången men nu har jag konstant illamående. Har också funderat på om det kan bero på pojke/flicka.

Ska göra bikarbonattestet ???? någon som vet om det funkar?
    vad är det för något?? :)
  • Randig

Har vart på ett tidigt ultraljud idag:) Ville veta om den lille existerade och levde i magen, ha ha^^

Jo då, den lilla bönan levde såklart. Och dem räknade ut att jag var i vecka 9+4 så  enligt deras uträkning så blir bebisen isf 2 dagar tidigare än vad vi trodde och landar på 30 April istället för 2 Maj. Får se vad de säger på RUL sen:)

Kommer nog ändå få en Majbebis, för med första barnet gick jag över 9 dagar:)

• Randig
    Loviedovie skrev 2015-10-01 18:36:37 följande:

Är det någon som känner igen sig i följande?

Jag mår bara illa när jag blir hungrig. Det är inte känslan av att man behöver kräkas, utan mer som att det är en obehaglig tomhet över magsäcken, som att det är helt tomt och liksom suger inåt på något sätt. Ungefär som om man inte ätit på ett dygn, lite den känslan. Fast detta kommer t.ex. inför att jag ska äta lunch, så det har ju inte gått mer än max 4h sedan jag åt sist. Har aldrig känt den känslan innan jag blev gravid. Himla svårt att förklara, det är inte bara en hungerkänslor, känslan går mer åt illamåendehållet.

jag känner också det där! Precis så! Och jag får som mest illamående vid dessa tillfällen  så jag måste småäta typ varannan var 3:e timme.
  • Randig

Boka ett privat ultraljud:) Helt klart värt det! Vi gjorde ett i 9+4 för att kolla så att den levde och att det bara var 1.

Kostade 500 kr i göteborg på barnmorskegruppen.

• Randig
    almasmamma skrev 2015-10-12 12:08:42 följande:

Varit till barnmorskan på inskrivning och hälsosamtal nyss, v 9+6 :) Känns skönt att ha kommit så långt iallafall. Remiss till KUB skickad och tid för RUL 15/12, känns som en evighet dit. Vi ska ta reda på kön om barnmorskan ser vad det är. Hur ska ni andra göra? Ta reda på kön eller låta det vara en överraskning?

Denna gången ska vi kolla upp kön:) Förra gången ville vi ha en överraskning. 
  • Randig

Är i vecka 12+2 nu och jag har nog kommit in i min spökperiod som man brukar säga. Mina symtom har lugnat sig, mitt illamående som jag haft sedan vecka 6 har lagt sig sedan någon vecka tillbaka.

Har bara lite ömma bröstvårtor och svullen mage. Hård i magen är jag också. Och lite tröttare. 

• Randig

Går in i vecka 14 idag (13+1) och den senaste veckan har magen ploppat ut jätte mycket:(  

Så fort gick det inte första graviditeten! Antar att mina magmuskler inte återhämtat sig alls, men det är inte så konstigt, har inte tränat en dag efter att sonen kom för 2 år sedanOskyldig.

• Randig
    saaara skrev 2015-11-04 16:14:44 följande:
    När jag var på inskrivningen så rekommenderade min bm att jag skulle ta vaccinationen. För hon sa också att om man blir sjuk så blir man riktigt sjuk med stort s (hennes ord).

Men jag är så skeptisk mot all slags vaccination (för mig själv då) och har undvikit all vaccination under mitt liv.
    Men jag skulle läsa på mer om det (finns information på 1177.se) och känna efter själv, men vet fortfarande inte hur jag ska göra?
    Viken influensa är det på tal om?

Min BM har inte sagt något:s 
Svar på tråden Majbebisar 2016