Majbebisar 2016
Hej hej! Bf 21 maj! En liten tjej. Har senaste veckan mått skit med huvudvärk som aldrig släpper.... Nån mer? Alvedon hjälper inte alls. Blä. Har även värmesvallningar till och från. Känns som. Man har massa feber typ?
Hej hej! Bf 21 maj! En liten tjej. Har senaste veckan mått skit med huvudvärk som aldrig släpper.... Nån mer? Alvedon hjälper inte alls. Blä. Har även värmesvallningar till och från. Känns som. Man har massa feber typ?
Jag har inte känt av någon huvudvärk. Men hur ligger ditt blodtryck? Mitt har höjts lite senaste veckorna så barnmorskan har sagt att jag ska vara uppmärksam på huvudvärk, dimsyn/stjärnor.
Jag har haft konstant huvudvärk i en månad nu, kom i samband med att mitt blodtryck höjdes, ligger nu precis på gränsen för inläggning då det pendlar mellan 150/90 och 160/100. Föreslår att du ringer bm då de brukar vilja att man kommer in på en extra blodtryckskontroll vid ihållande huvudvärk.
Vet inte, bm o läkare säger nej, att kroppen inte känner av en så liten höjning o att huvudvärken inte kommer därifrån, men jag tror faktiskt att de har fel o att den visst kan göra det. Inte för alla för alla är ju olika känsliga, men för några. När jag var inne på min första extra blodtryckskontroll pga huvudvärk för en månad sen så var det också bara en låg ökning, 140/75 istället för 120/60 som jag brukar ligga på. Trycket har sen ökat under månadens gång men min huvudvärk har inte blivit sämre nu när blodtrycket ligger på 150/90~160/100, utan huvudvärken är likadan nu som när den började för en månad sen, så ja, jag tror visst att min huvudvärk kommer från blodtrycket, redan när jag bara hade en liten ökning. Jag har inte heller protein i urinen, vilket är enda anledningen till att jag fortfarande får vara hemma, men jag är hos bm på kontroll en-två ggr i veckan istället då för att hålla koll så det inte ändras.
Huvudvärken är asjobbig. Man vänjer sig dock, eller jag har gjort det iaf, så dagarna går hyfsat ok när man har fullt upp med annat, men nätterna är tuffa eftersom det inte går att slappna av ordentligt :/
Jo visst är det slitsamt, har själv en liten vilde på 10 1/2 månad hemma så vet hur det känns :/ har bf först i slutet på maj så det är två långa månader kvar egentligen, känns nästan plågsamt om man ska behöva gå tiden ut med denna huvudvärk :/
Ja alltså, det är min vilopuls som ligger på 150/90 som lägst nu, måste alltid sitta minst 15 min o vänta innan de tar blodtrycket.
Jaha jag läste fel :P vilopuls har inte min bm tagit faktiskt så vet inte vad den ligger på... Bor söder i landet sen två år tillbaka, flyttade från Sundsvall till Örebro då :)
Har bara varit på blodtryckskontroller, träffade läkaren på Mvc en gång i början för huvudvärken men hon sa bara att den inte kunde bero på blodtrycket då det inte var tillräckligt högt och sen inget mer, fanns ingen hjälp att få där... Jag är asdålig på att be om hjälp, så när läkaren inte trodde på hur ont jag faktiskt har gav jag bara upp...
Alltid bättre att ringa, förlossningen brukar ju dessutom vara väldigt snälla o hjälpsamma, så ring!
Skönt att bebis mår bra iaf! Skönt att du ringde o hoppas du får bra hjälp nu :)
Ja om inte annat får du ju citodon där iaf, hjälper förhoppningsvis mer än alvedon :P men hoppas de hittar orsaken <3
Hade spår av äggvita och vita blodkroppar i urinen idag... Dåligt hb som sjunkit från 114 i fredags till 105 idag, om de ens är möjligt?? Bt bra och huvudvärken har äntligen släppt! Nu känner jag mig bara tung i huvudet och trött.. Är de havandeskapsförgiftning på g?? Ska inte till bm fören om två veckor. Känns länge
Hur vet du att du hade spår av äggvita i urinen, tog du prov hemma själv? Vilket som ska du utan tvekan kontakta bm för o komma in på kontroll om du hade spår av äggvita, skulle det vara havandeskapsförgiftning på g så kan du inte vänta, absolut inte i två veckor.