Inlägg från: JoJosan |Visa alla inlägg
  • JoJosan

Majbebisar 2016

Hej på er! Första barnet för vår del. 19 maj är lill*n beräknad. Min mage har växt rätt ordentligt redan, så funderade på om det var fler än en där inne, tvillingar går i släkten. Men vi såg bara en på ultraljudet vid kub.
    Så i helgen berättade vi för hela släkten. Ville inte gå o gömma mig i stora kläder längre. Så nu är det officiellt på riktigt. Fast jag knappt kan förstå det. Är JAG verkligen gravid?! Känns helt otroligt och vi är så glada!

• JoJosan

Hej alla!
    Hur brukar barnmorskor göra när de berättar kön?
    Brukar de helgardera sig genom att säga flera gånger; inte säkert, ta det med en nypa salt.
    Hon sa hon såg en snopp 2 gånger iallafall. Men vad tror ni? Blir det en pojk som hon sa? ????

Barnvagn är inköpt också. En brio smile. Kör runt här hemma för fullt o vi är så nöjda. Den är perfekt för oss och våra behov. Sen att det var bra pris skadar ju inte heller.
    Sittdel med chassi, liggdel o babyskydd med bas endast 7300:- härligt när man kan spara in pengar på nått ????
    Bäst av allt. Man behöver ingen adapter för att sätta på babyskyddet på vagnen. Toppen verkligen!!
    Vilka vagnar är ni sugna på? Är ju en hel djungel!

• JoJosan
    anas998 skrev 2016-02-24 11:08:05 följande:

Vår bebis var nära att födas i måndagskväll. En bit av moderkakan har lossnat och det började blöda. Nu verkar läget stabilt men läkarna säger att det med 97% sannolikhet kommer att hända igen. Men jag gick in i vecka 28 (27+0) igår och då stod det i appen och 1177 att 9 av 10 barn som föds nu överlever. Så det känns iaf tryggt! :)
    Vill ni läsa om vad som hände så har jag skrivit historien på bloggen www.vagenmotfamilj.blogg.se

Samma sak hände mig förra veckan. Men våran lille kille var tvungen att komma ut. Var då i vecka 26+5.
    Han är stabil och mår efter omständigheterna bra.
    Visst, det är tidigt men de är så grymt duktiga inom neonatalvården.
    Men varje dag de små kan stanna kvar i magen är bra.
    Hoppas du hinner få en kortisonspruta bara. Ska tydligen hjälpa lungorna på de små att utvecklas.
    Hoppas din lille/lilla stannar kvar i magen ett tag, det är där de trivs o mår bäst just nu.
  • JoJosan
    HonanHöna skrev 2016-04-24 17:11:54 följande:

Kommit några bebisar? :)

Jajjemen. Var beräknad till 19 Maj. Men vår lille pojk fick komma den 16 Februari..
    Fick spendera 2 månader på sjukhus. Men nu är vi äntligen hemma sen en vecka tillbaka!
Svar på tråden Majbebisar 2016