Inlägg från: ossie79 |Visa alla inlägg
  • ossie79

Majbebisar 2016

jag hoppar gärna in här, plussade nu på morgonen. Väntar nu tredje barnet har en 4 åring o en 1 åring. Har inga känningar alls än:/   
    jag ska försöka vänta till vecka 12 att berätta, nu är jag i vecka 5

• ossie79

nu har jag följt er vad ni har skrivit mm ett tag och kände att det var dags att skriva av sig lite.  jag har idag varit på kub och det var helt fantastiskt att se den lill* sprattla omkring inne i magenGlad fick 5 st bilder som var jättebra. Under dessa veckor är i v 12 har jag mått illa nästan varje dag och även kräkts en del:( 
    har gått ner 5 kg, men det gjorde jag med mina andra två också så.
    Så nu ser jag fram emot RUL som jag ska göra den 28 dec....

• ossie79

jaha nu har jag berättat för dom flesta på jobbet och det känns bra, berättade även för chefen, som både grattade och skrattade då jag har en kollega som är i samma vecka som mig:)    det skiljer 2 dagar...  nu börjar illamåendet gå över men jag är fortfarande väldigt trött. skönt att det snart är helgSkrattande

• ossie79

det är jättesvårt med namn tycker jag, vill ju att det ska passa ihop med sonen och dottern. Jag har iaf Matilda, Joel, Albin, Samuel så vi får se helt enkelt när den lill* kommer ut vad det blir 

• ossie79

nu var det ett tag sedan jag skrev och idag var jag på mvc besök och fick äntligen höra hjärtljudet och det lät bra, hade gått upp 2 kg så det blir nog som med de andra två så går jag väl upp allt mellan 5-7 kg.  Ska skicka in ansöka om havandeskapspenning på 50 % så får man väl se om det går igenom, jobbar inom förskolan, så det blir väl blankt nej:(   

• ossie79

jag blev i måndags sjukskriven på halvtid i 2 veckor pga utmattningsymtom, jobbar inom barnomsorgen och har en grupp 1-5åringar på 20 st det är så intensivt att jag i torsdags förra veckan kräktes. Men det känns så skönt att jobba halvtid och ska försöka bli det mars ut iaf, man får väl se vad försäkringskassan säger om det. Läkaren förvarnade mig om jag nu blir det mars ut att jag kanske inte får några pengar dom 2 veckorna som är kvar av mars, vet nån hur det funkar?

Jag har börjat  fundera på att packa väskan, men ska nog vänta ett par veckor till då jag bara är i vecka 28 än, och i detta landsting får man nu bara stanna 1 natt om allt är ok med bebisen och mig. Förlossningsbrev skriver jag nog inte denna gången då båda mina andra förlossningar har gått så fort och jag vill inte ha någon smärtlindring om det inte behövs. 

• ossie79

jaha då var man 3 barns mamma och det känns overkligt. Sonen kom i fredagskväll 2 dagar innan beräknad. Fick känningar och värkar vid 16tiden och vid 21.07 var han ute, efter 4-5 krystvärkar:)   
    Även denna gången fick jag höra av barnmorskan att jag gjord för att skaffa barn eftersom  mina förlossningar har tagit från 20 min till  90 min från det jag har kommit in på förlossningen:)

Svar på tråden Majbebisar 2016