Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

Majbebisar 2016

HepaticaNobilis skrev 2016-04-04 14:47:06 följande:

Han är inte så stor vår Elias men ack så fin <3 Vi ligger kvar på neonatalen men i familjevårdsrum så vi får ta hand om honom själva.

Nu väntar vi på att han ska börja gå upp i vikt, hålla värmen själv och inte bli mer gul (än så så länge under gränsvärdet) så kan vi få åka hem sedan. Känns både jätteskönt och läskigt att åka hem om några dagar, han känns så liten och skör..

Åh grattis! Så fin han e :)
  • HonanHöna
    Randig skrev 2016-04-10 11:10:54 följande:

Är så himla irriterad på min sambo just nu-_-

Han är uppe halva nätterna och spelar eller meckar med bilen, sen har han mage att klaga på att han är trött dagen efter och är sur och grinig. Ingen bra kombo då jag själv är rätt sur och grinig, jag sover ju inte hela nätter trots att jag lägger mig

vid 10-11 på kvällen, jag går upp och kissar varannan timme.Har blivit så sjukt trött de senaste 2-3 veckorna och orkar inte alls lika mycket.

Har pratat med honom flera gånger om detta men han bara skyller ifrån sig typ att "som om inte du är trött då eller??", ööhhh? ja, för jag är fucking höggravid i vecka 38 ditt kötthövve, inte för att jag sitter upp till kl 3 på nätterna när man ska upp kl 7!

dessutom har jag kommit på han med att han tjuvrökt (cigg menar jag då), han slutade i början av graviditeten men nu är han med andra ord på G att börja igen, blir så jääävla trött.

Ursäkta att jag klagar, vill bara skriva av mig:(

Inte alls konstigt att du är förbannad, hade nog vem som helst blivit!! Man har tillräckligt med att vara höggravid liksom.. Kan tyvärr inte ge dig nått råd. Utan bara säga att ja lider me dig.. Hoppas verkligen att han fattar snart va han sysslar me..

Stor styrke kram!
  • HonanHöna
    Randig skrev 2016-04-10 11:44:57 följande:

Han lär ju få en reality check när bebisen kommer om inget annat, för just nu tror jag han glömt hur det var eftersom vår förstfödda närmar sig 3 år och sover bra på nätterna och våra rutiner starka i vardagen. Det kommer det ju blir ändring på strax.

Vår förstfödde vaknade varannan timme de första 6 mån, sedan 3-4 gånger/natten fram till 1,5 år, sedan 1-2 gånger fram till 2,5. Så han har ganska nyligen börjat sova hela nätter egentligen. 

Ja de kommer han ju verkligen att få! Karlar asså.. Man önskar att dom kunde få känna på hur de e lite grann..
  • HonanHöna

Någon mer än jag som har en otroligt aktiv bebis i magen fortfarande?? Det börjar änna göra ont nu när den e så stor. Är i vecka 34!

• HonanHöna
    hennaah skrev 2016-04-14 16:24:54 följande:

Går in i vecka 37 nu på lördag glömde jag skriva :)

Ja gu haha. Att dom inte kan lugna sig lite asså, de e inte direkt skönt längre faktiskt :) min e aktiv även på natten..
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-04-25 08:21:35 följande:

Haha är också väldigt less!! Men de är nära nu! tror dock jag kommer få sista i gruppen? Har väl bf sist? (21 maj)

Ja e senare :/ bf 28maj..
  • HonanHöna
    JoJosan skrev 2016-04-25 15:41:21 följande:

Jajjemen. Var beräknad till 19 Maj. Men vår lille pojk fick komma den 16 Februari..

Fick spendera 2 månader på sjukhus. Men nu är vi äntligen hemma sen en vecka tillbaka!

Åh va skönt o fått komma hem äntligen :) o grattis!
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-04-25 16:52:27 följande:

Då får vi se vilken av oss som får först Oj han ville komma ut snabbt! Hoppas allt har gått bra! Lägg gärna ut bild kanske en liten förlossningsberättelse om du orkar? grattis!!

Hoppas på att det är jag haha :)
  • HonanHöna
    anas998 skrev 2016-04-25 21:42:42 följande:

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).

Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

Oj va jobbigt... Allt kommer säkert gå jättebra ska du se!! Tänk att ni ska få träffa eran bebis imorgon <3 håller tummarna o tårna.. Styrke kramar!!
Svar på tråden Majbebisar 2016