Inlägg från: Ananass |Visa alla inlägg
  • Ananass

Majbebisar 2016

Hej, hoppar gärna in här jag med trots att det fortfarande är tidigt :D har bf 18 maj.

Är 23 år, min sambo 24, blir vårt första barn om det går hela vägen.

Var en lång resa för oss, tog 20försök innan vi fick vårt första plus! Och plötsligt bara var det dags visst :)

• Ananass
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Jag har inte mycket symptom egentligen alls! Molvärk till och från. Visserligen extremt ömma bröst från helvetet ungefär, sedan bim (en vecka sedan) och lite ont till och från i nedre delen av ryggen. Och har varit rätt trött hela veckan, men det har min sambo också varit så det har kanske med något annat att göra :P
  • Ananass

Någon som äter något kosttillskott typ gravid vitaminer? Folsyra äter jag och har förstått att det är viktigt, men borde man äta sånna gravid vitaminer som finns på Apoteket?

• Ananass

Tack för tipsen! Äter ni även folsyra eller räcker det med den aco gravid? :)

• Ananass
    Redoförnytt skrev 2015-09-19 19:45:12 följande:

Hej tjejer!

Hur tänker ni kring när man "ska" berätta om graviditeten för släkt och vänner?

Vore kul att höra. Hur kommer ni göra?

Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.

Är nu i vecka 6.

Vi planerar att vänta så länge vi bara kan. Hade varit kul om man kan hålla sig till jul men det är rätt långt dit hehe :)

Både jag och min sambo jobbar på min pappas företag så eftersom vi träffar honom dagligen blir det nog svårt att dölja, men vi siktar på efter v.12-13 iallafall
  • Ananass

Idag slog mitt illamående också igång rejält och även kräkandet. Är i V5+4 och senast igår skröt jag för sambon om hur bra jag mådde :P lite störigt! Trodde jag skulle klara mig av någon anledning haha :) men ändå skönt med något tecken på graviditet, har inte känt mycket annat nämligen :)

• Ananass

Någon som har något tips mot illamående? För mig blir det bara värre och värre och det börjar bli riktigt jobbigt att jobba då jag kräks flera gånger i timmen oavsätt om jag äter eller inte. Börjar även fundera på hur vi ska kunna dölja detta för chefen till v12. (Är i V5+6) eftersom chefen även är min pappa och vi totalt är 4 anställda på företaget (jag, min pappa, hans fru och min sambo) så är det svårt att dölja kräkandet! :P

• Ananass
    almasmamma skrev 2015-09-24 08:30:26 följande:

Åh har haft så fruktansvärt ont i magen inatt så var tvungen att ta en binda i trosorna. Imorse var det rosa i den och har fortfarande jätteont, som den värsta mensvärk och det gick inte över med alvedon. Har sovit som ett ras inatt rent ut sagt. Nu är jag så galet rädd att nåt ska vara fel och det känns helt fel. Vi som fått tid idag för att åka upp och titta på bebis på vul och se hjärtat slå. Vet inte vad jag gör om det är missfall! vi kan ju inte bara på,t igen eftersom det är ivf. Känner mej så ledsen nu

Åh vad tråkigt! Hoppas verkligen inte att det är ett missfall på gång! :( håller tummarna för det! Kram!
  • Ananass
    almasmamma skrev 2015-09-24 18:23:31 följande:

Tack alla som svarade mej tidigare idag, det har kommit rosa flytningar under dagen till och från och jag har ont molande. Vi åkte på vår bokade vul tid  på Faluns ivf klinik och jag väntade mig det värsta men fick höra bebisens hjärta och se den.Den stämde helt i storlek med veckor och dagar som den är gammal så nu ska jag försöka slappna av lite och vara positiv

De trodde verken kunde vara från mina jätteförstorade äggstockar men de rosa flytningarna kunde de inte förklara. På det stora hela såg allt bra ut iallafall.

Skönt att höra :)
  • Ananass

Någon som har erfarenhet av prostafen? Det ska ju vara helt riskfritt, är inte så glad i att ta tabletter men vet inte om jag har något val. Spyr dygnet runt, får ingen sömn, och sedan igår har jag fått behålla absolut NOLL av både mat och dricka, börjar bli orolig! :P

Svar på tråden Majbebisar 2016