Inlägg från: Ananass |Visa alla inlägg
  • Ananass

Majbebisar 2016

LindaPernilla skrev 2015-10-15 19:35:23 följande:

Vart i Sverige/världen befinner ni er? Vore kul att veta hur långt vi har mellan oss!

Jag befinner mig i Sandviken, 2 mil utanför Gävle.

Ja det kan vara intressant!

Jag och min sambo och våra två katter bor nere i södra Skåne. En by som heter Sjöbo i närheten av Ystad :)
  • Ananass

Någon annan som har några konstiga symptom eller vad man ska kalla det? Enda sedan jag plussade så har jag börjat nysa ovanligt mycket. Och det känns inte alls som vanliga nysar, i vanliga fall brukar man ju känna lite att en nysning är på g, men nu kommer dem bara helt plötsligt och ofta flera gånger på raken utan paus emellan. Händer dygnet runt, vaknar av att jag nyser nästan varje natt, min sambo börjar också tröttna för han blir livrädd varje gång han vaknar av det :P märkligt! Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag har då aldrig haft det så innan :P

• Ananass
    Cherryay skrev 2015-10-18 12:12:43 följande:

Du har ju lättare att få infektioner som gravid iom att kroppens immunförsvar försämras, så du kanske helt enkelt har blivit överkänslig mot något i hemmet, typ damm? Jag blir överkänslig mot en massa som gravid, i vanliga fall reagerar jag bara på pälsdjur och damm, men som gravid klarar jag inte av gräs eller pollen heller, går som du runt och nyser dygnet runt, sådär lagom roligt :P nyser en del i vanliga fall också men lite mer störigt som gravid, dels för jag nyser så mycket mer men framförallt för att jag måste springa på toa så ofta när jag nyser mycket bara så det inte händer en olycka :P

Ah är det så :) inte omöjligt! Hoppas inte det är katterna bara haha!
  • Ananass
    Redoförnytt skrev 2015-10-18 19:41:12 följande:

Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)

Jag är i v9 :

Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)

Kväljningar vid tandborstningen

Ömma och svullna bröst

Trött

Jag är i v.10(9+3), mina symptom är illamående, kräker varje dag :P, ont i svanken (ingen aning om det har med graviditeten att göra men har kommit efter jag plussade), ömma bröst och ibland (rätt sällan) lite molande värk. Har även ganska nära till tårar haha :P. Även trött och blir lätt andfådd (värre än vanligt :P)

Jag tycker själv att jag inte haft så mycket symptom, men när man tänker efter är det en del. Jobbigast är illamåendet utan tvekan :P värst är det på tidiga morgnar men det ligger i genom hela dagen.
  • Ananass
    Seemlan skrev 2015-10-20 17:40:23 följande:

Oj vad jag har varit frånvarande här insåg jag nu, jag är inne och läser varje dag men har inte postat på ett tag.

Jag är i vecka 9 (8+4) och har bf 28 maj. Har lite olika symptom men värst är illamåendet och tröttheten som så många andra. Jag har även fått känningar i ländryggen men vet inte om det är en kombination av tungt arbete och trötthet eller om det faktiskt är väldigt tidiga foglossningar. Jag har även rätt ont i min vänster sida, typ där man får håll. Kändes som håll i början men nu är det mer en molande värk konstant, värst efter mat eller vid aktivitet. Någon som har likadant?

Igår bestämde vi oss äntligen till slut för att göda KUB. Har funderat fram och tillbaka men då vi gärna vill se bebis (och ifall det kanske är två) så bestämde vi oss för att tacka ja. Nu när beslutet väl är taget känns det helt rätt. Någon mer som ska göra?

Jag har precis likadant fast på höger sida! Och inte hela tiden men det kommer emellanåt. Undrar vad det kan vara :P
  • Ananass
    MakeitHappen skrev 2015-10-22 16:27:10 följande:

UL idag :) Vecka 11 (10+0) men även om bebis inte ville sträcka på sig så lyckades BM mäta till Vecka 11 (10+3) :) men allt såg bra ut o hjärtat picka på!! Glad jag blev nu efter två tidigare missfall!!!

Oh maj gaaaadh vad avundsjuk jag blev nu! Så underbart. :) är själv i v.11(10+0) idag och kan verkligen inte fatta att jag är gravid, måste kännas verkligare för dig efter en sådan härlig bild :)
  • Ananass

Jag är riktigt kluven och har varit nära att boka privat ul många gånger nu. Man vill ju se att allt är okej! Jag är i v.11(10+3) och är livrädd för allt man läst på olika forum om hur folk fått MA i typ v.14 men fostret dog i v.6 och sånt. Men det kostar ändå 1000kr och det är över en timmes bilfärd till närmsta privata klinik härifrån. Dessutom fick jag en bok som heter "vänta barn" av barnmorskan när jag var på hälsosamtalet i v.6, i den står det att eftersom ultraljudsundersökningar höjer temperaturen på fostervattnet så ska man vara försiktig och inte göra UL i onödan, tillexempel för att bara "titta in", är det verkligen så farligt? :o

• Ananass

Imorse fick min sambo ett sms av sin mamma där hon skrev "jag drömde inatt att jag ska bli farmor, stämmer det?". Haha kusligt, men han svarade bara "jadu vi har funderat på att skaffa en liten tax sen får du ta det som du vill!". Vi vill gärna vänta till julafton med att berätta, och vi vill gärna ha sett bebisen först, men vi får väl se! :P

• Ananass
    LindaPernilla skrev 2015-10-29 09:26:52 följande:

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Är i vecka 12 nu (11+5). Byter vecka på lördagar, när byter ni veckor?

Är också i v12 byter vecka på torsdagar så är på 11+0 idag. Ska på inskrivning på måndag, när jag var på hälsosamtal i v6 berättade barnmorskan att de erbjuder att man får lyssna på hjärtljud i v15, så nedräkningen har börjat haha :P jag fruktar att jag inte kommer få RUL förren efter jul då jag är i v18 under julveckan typ eller något sånt, fan va trist det hade vatt! :P
  • Ananass
    hennaah skrev 2015-10-29 12:46:27 följande:

Hoppar in här helt från ingenstans, men jag går in i vecka 11 imorgon 9+6 idag :) men jag var på inskrivning osv i tisdag och vi bokade RUL, fick den 23/12 så du behöver inte känna att det är kört för dig med RUL innan jul :)

Oj såpass! Hoppas det är lika bra här haha!
Svar på tråden Majbebisar 2016