Majbebisar 2016
Hej alla blivande mammor och grattis till graviditeten! Får man hoppa in här? Jag är i vecka 12 (11 + 2 eller 4). Beräknat BF är 30 april - 2 maj så vet inte om jag tillhör denna eller aprilgruppen. Detta blir andra barnet. Har en 7-åring sedan tidigare.
Jag har följt tråden mer eller mindre sedan den startade men då jag är så sjukt rädd för missfall har jag liksom inte vågat skriva här.Är det fler än jag som har sådan sjuklig rädsla för missfall? Peppar peppar så kommer det gå vägen.
Bor inte i Sverige så jag har redan varit på både VUL och UL. Där jag bor går man till gyn en gång i månaden och får göra UL varje gång om man så önskar. Nästa UL är på måndag då jag går in i vecka 13. Då mäter de nackspalten och sedan blir det blodprover för att avgöra risken för trisomi. Jag tror att detta är det som kallas KUBB-test i Sverige?!
Jag ville vänta med att gå ut med graviditeten till efter vecka 12 men magen svullnade upp redan i vecka 7 och efter vecka 8 var det svårt att dölja den (särskilt kvällstid). Det är väl tarmarna antar jag. Så appropå mammabyxor så har jag inhandlat redan för 2 veckor sedan då jag lessnade på att ha tajts på mig varje dag. Här är jag för en vecka sedan på morgonen. Kvällstid är den ännu större.