Majbebisar 2016
Smyger in här eftersom jag tvivlar på att nåt lever där inne. Gravid efter många,många år och stor kamp. Gjort 6 embryodonationer,haft 2 MA,sist med tvillingar nu i maj. V.13 nu och vissa symptom börjar lägga sig som t.e.x molvärken. Börjar få mage, men den sitter ju över magen-magen och jag har alltid tänkt att är man gravid "tjocknar" man där nere, men så kanske det inte är? Har ni nån gravidlista eller håller ni koll på alla ändå? Äldst är jag då garanterat, men det är ju inte självvalt utan det tog evigheter att komma hit...
Mage högt upp i början av graviditeten brukar ju vara tarmar som svullnar men att du inte har mage nedtill än i vecka 13 är ju verkligen inget ovanligt. Jag vet flera som inte fått riktig gravidmage förrän uppåt vecka 18-20 så det ska du nog inte oroa dig för.
Har du inte fått göra något ultraljud än?
Jag går in i vecka 16 imorgon och mina symptom har varit något mildare de tre senaste veckorna. Det är nog rätt vanligt när man passerat vecka 12.
Jag vet inte om det finns någon lista. Har inte sett någon men det är mycket möjligt att det gör. Är lite halvaktiv här bara så har inte så jättbra koll.
Vet ju inte hur gammal du är men jag är inte purung heller. Fyllde 40 i somras. Andra barnet för mig. Första barnet är 7 år nu.