Inlägg från: anas998 |Visa alla inlägg
  • anas998

Majbebisar 2016

Hej,

Får jag hoppa in? Jag plussade i Fredags! :) Första barnet för mig andra för mannen (han har en 9årig son). Bf är beräknat till 25Maj :)

Vi är nyss fyllda 24 och 31, bor i hus i Södra Sverige.

Jag är nu i v. 5 (4+6) känner inte så mycket... :/ Har lite "ont" i magen varje dag bara och tål inte fettig mat längre, då bosätter jag mig på toa haha

Jag har bokat hälsosamtal till 9/10 och sen där bokar vi in inskrivningssamtalet. I min kommun får man ett Ultraljud och det är i v.18... Hur ska man veta att bebis är okej? Vill inte berätta för nära och kära och sen få reda på att det har varit dött i flera veckor!

Jag har inte orkat läsa igenom alla era inlägg :/ Haha men hur har ni mått i v5-6 har ni haft känningar?

• anas998

Min mamma fyller år samma dag jag går in i v.11 så tänkte berätta för henne då. De andra vill jag vänta med ????

Nu har jag åkt på en rejäl förkylning ???? hoppas det går över snart och att allt går bra därinne ändå ????

• anas998

Åh tack så mycket. Jag frågade på Apoteket (har jobbat där innan så har lite koll ändå..) Men köpte strepsils, alvedon och nezeril som ska vara okej. Tar bara om jag absolut måste.

Något som jag dock känner av är att jag måste kissa hela tiden! haha

Vad roligt med leverpastejmackor... Jag undrar vad jag får för cravings... Bara det inte är chocklad eller nåt för då kommer alla fatta direkt för det tycker jag inte alls om nu haha

• anas998

Inatt fick jag en liten blödning :(
    Jag vaknade vid 3 för att gå på toa och när jag reste mig kände jag det. På toa såg jag att det fanns en fläck i trosan och det kom lite på pappret men sen har det inte kommit mer och jag har inte mer ont än vad jag känner i vanliga fall.

Men detta är ganska vanligt va? Inget att oroa sig för? Har mailat bm men det kan ju ta tid innan hon svarar.

• anas998
    Now0rd skrev 2015-10-04 20:13:26 följande:

Hej på er allihop!

Gravid med första barnet och tog sig på första försöket så inte riktigt hunnit smälta det. Är i v.7 nu. Någon annan som känner sig orolig över få symptom? Jag har egentligen bara lite växtvärk och trött.. Kanske lite ömma bröst men det brukar jag ha kring olika tider i cykeln. Någon mer som inte mår illa? Inte känner konstiga lukter osv? Kanske borde njuta men oroar mig.

Jag är likadan. Har haft växtvärk i någon vecka men det är borta sen tidigare i veckan. Men istället har brösten börjat ömma och blivit större samt att jag är trött. Mannen klagar på mitt humör men jag tycker det är som vanligt förutom att jag gråter lite lättare ;) men får lita på honom han vet nog det bättre än jag.
    Jag hade förra helgen lite blödningar, gammalt blod och har varit/är lite orolig men bm sa att jag skulle vara lugn eftersom det fortfarande finns symtom.
    Ska på hälsosamtal på fredag :)
  • anas998

Hej alla glada :)
    Jag har inte varit så aktiv, skrev att jag fått blödningar men det var bara lite och jag har börjat få ordentliga symtom nu.
    Är i V8 (7+5) nu och brösten ömmar och har vuxit och sedan förra torsdagen har jag börjat må illa lite varje dag. Bara 2 gånger har det varit riktigt jobbigt så att det känns som att jag behöver kräkas.
    Jag är också trött (somnar vid 9 varje kväll) och jag har svullen mage på kvällarna haha
    Så nu är jag ganska lugn och jag va på hälsosamtal i fredags.
    Bokat in inskrivning 3/11 och tidigt ul (pga oro annars rul v.18 endast) 12/11 som jag längtar!
    Vi har inte berättar för någon än, ska berätta för mamma på hennes födelsedag 29/10 då är jag i v.11 (10 +0) så det känns okej! Längtar!!
    Min man ska vara med på allt han kan vara med på :)

• anas998

Vi tänkte berätta för min mamma nästa torsdag för då fyller hon år. Men vi har ul den 12/11 men känns dumt/riskfyllt att försöka hålla sig till efter det. Det är ju en perfekt present :)
    Min pappa fyller år 21/12 så hade tänkt berätta för honom då men det är låååångt dit haha
    Mannens mamma får reda på det när jan känner för att berätta för henne. Hans pappa däremot bor i Spanien och kommer hem till jul och eftersom vi vill berätta Face to Face så får vi snällt vänta haha jag har köpt den perfekt julklappen att avslöja graviditeten med. Boken om barns tankar om mormor&morfar, farmor&farfar och eftersom de är båda så ska vi skriva en liten hälsning på första sidan! :)

Vi har inskrivning den 3/11 och ul 12/11 har inte så mkt symtom är i V.9 (8+6). Lite trötthet är kvar, svullen mage, ömma bröst lite illamående ibland, orkeslös och ofokuserad samt att jag vill äta hela tiden! Är konstant hungrig. Men det är ju alltid nåt så ska försöka att inte oroa mig :)

• anas998

Jag berättade för min mamma igår. Hon fyllde år så jag ville ge henne det i födelsedagspresent :) hon blev jätteglad! Hon tyckte att det var den bästa presenten! Sen sa hon att det lät lite gammalt med mormor när man precis blivit 47 haha men hon började prata vagga och dopklänning och alla kläder hon ska köpa haha

Men mina syskon vet inget. Bara mamma och hennes man. De andra får vänta till jul för vi kan inte berätta för mannens pappa förrän då eftersom han bor i Spanien. Därför kan vi inte berätta för min pappa för han skulle berätta för farmor och hon bor granne med mannen pappa. Haha ni förstår dilemmat här...

Så den 19 eller 20 december kommer hela familjen veta och den 23/12 får en del av släkten veta. Resten får reda på det senast 26/12.

Fick också veta av mamma att hon mått superbra alla 3 graviditeterna, inte mått illa en sekund. Så det är väl därför jag mår så bra :)

Ska på inskrivning på tisdag 3/11 och ul 12/11. Jag får göra ul pga blödningarna jag hade i början av graviditeten. Längtar!

Är i v.11 (10+1) nu :)

• anas998

Tjejer, till nåt helt annat.
    Hur är det att äta skagenröra?
    Jag älskar skagenröra och har under va en vecka ätit det på mackan men sen slog det mig att det kanske inte är bra?! Den är inte gjord på färska ägg utan på äggpulver. Sen innehåller räkor och stenbitsrom. Tror ni det är illa? Svårt att hitta info allt är gammalt...

• anas998

Jag är också helt platt på morgon/förmiddag men efter lunch så börjar jag svullna lite och på kvällen kan jag ibland vara riktigt svullen så jag har fått ta ut min navelpiercing för det kändes obekvämt.

Hoppas kunna dölja det fram till jul, är i vecka 18 då.

Svar på tråden Majbebisar 2016