• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Förståelse)
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 19:01:18 följande:

Ja jävlar... När man tror att man sett allt så får man alltid en aha-upplevelse och en insikt i att människan uppenbarligen inte har någon lägre gräns.

Anonym (Elva): Du, min vän, är en första klassens mobbare av episk proportion. Både du, "Gwen", och "Prangelina" borde uppriktigt sagt skämmas över ert beteende. Fröken Allvar vågar faktiskt öppna sig och vara sig själv på ett forum, och då ser ni chansen att gå in för att mobba och såra. Usch. Må ni för alltid drabbas av åtskilliga tågförseningar, punkteringar, skoskav, nageltrång, och ögonvaglar. Och må all er kroppsbehåring för evigt växa inåt.

Ja, "kul" att en tråd man startar med frågan om vissa har behov av att trycka ner andra, utmynnar just i detta beteende. Man har upphört att förvånas när det gäller Familjeliv.

• Anonym (jasså)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-13 17:07:55 följande:
    Så lär det nog vara. Vissa är vad man skulle kunna kalla "VIP-kunder" på FL och har carte blanche till att bete sig illa. Den som är ny på FL känner ju givetvis inte till detta och inbillar sig kanske att det är högt i tak, när de ser hur dessa beter sig, sedan får de 24h för att endast ha sagt emot någon och undrar då "Vad gjorde jag för fel"?
    Människor som gillar att pyssla med sånt kan ju alla trix och använder det flitigt.

Jag fick 24h för att jag påpekade för en person att den uttryckte sig rasistiskt, men eftersom jag citerade personens rasistiska inlägg så fanns ju rasistiska meningar med i mitt inlägg och jag blev portad för att ha uttryck mig rasistiskt Drömmer

Jag har även blivit portad lång efter att diskussionen ägt rum när någon fått för sig att leka moderator och anmäla allt personen själv inte gillade och givetvis bara de som inte tyckte som hen själv.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-13 13:53:54 följande:
    Vad har det med mitt inlägg att göra? Jag skrev att det jag skriver härinne står för mig. Eftersom det påtalas att jag tydligen är en grupp. Eftersom du kallar mig för VI. Jag vet inte vad det har med det så kallade offret att göra. FA var ju nyss glad att få veta vad som händer, sen är jag elak och en mobbare när jag berättar. Hur ska du ha det?

Vad svamlar du om? Jag har inte skrivit något om vi.

Det ju du som skriver att hon får skylla sig själv när någon delar privata konversationer med en grupp. Och det är det jag ifrågasätter. 

• Anonym (jadu)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-13 17:07:55 följande:
    Så lär det nog vara. Vissa är vad man skulle kunna kalla "VIP-kunder" på FL och har carte blanche till att bete sig illa. Den som är ny på FL känner ju givetvis inte till detta och inbillar sig kanske att det är högt i tak, när de ser hur dessa beter sig, sedan får de 24h för att endast ha sagt emot någon och undrar då "Vad gjorde jag för fel"?
    Ja, när jag sade ifrån till någon som betedde sig illa mot mig fick jag inlägget bortplockat, fastän jag bara kritiserat beteendet utan att använda några fula ord. Personen jag kritiserade fick dock inga påföljder alls. Man känner sig verkligen tilltryckt när man inte får ge svar på tal.
  • Anonym (Per och Angelina)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 17:35:59 följande:
    Okej. Då kan det inte ens handla om något som jag inte skrivit om i någon av mina andra trådar. De enda som jag skyddat är de två turturduvorna, och av händelser under dagen känner jag mig relativt säker på att det i så fall är mannen som skärmdumpat mail, och han vet, till skillnad från vad vissa av er andra verkar tro, att jag är allt annat än korkad. Vi får båda skylla oss själva. Jag, som inte accepterade varningen från den kärlekskranka kvinnan, och han, för att han underskattade mig. 
    Men då verkar ju gåtan vara löst även om det för mig framstår som obegripligt varför du skyddar dessa två turturduvor varav den manipulativa kvinnan varnar dig för mannen som i sin tur skärmdumpar dina och hans (??) mailkonversationer. Varför mailar du ens och har kontakt med dessa 2. Jag hoppas oavsett att du funnit lugn i att det ordnade sig för dig. 
  • Anonym (Deep down under)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-13 19:17:25 följande:
    Ja, "kul" att en tråd man startar med frågan om vissa har behov av att trycka ner andra, utmynnar just i detta beteende. Man har upphört att förvånas när det gäller Familjeliv.
    Ja det har man verkligen gjort. Och när man dessutom läser om vilka anmälningar som hörsammas och vilka som ignoreras så blir det smärtsamt uppenbart att familjelivs moderatorer inte har något intresse av god ton, utan snarare stödjer denna typ av föraktfullt beteende vi sett i denna och många andra trådar. Det man får försöka komma ihåg är att de som har behovet av att trycka till andra på ett internetforum är inga stabila individer och mår sällan särskilt bra i sina egna liv. De är i grunden sina egna värsta fiender. 
  • Anonym (Per och Angelina)
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 19:01:18 följande:

Ja jävlar... När man tror att man sett allt så får man alltid en aha-upplevelse och en insikt i att människan uppenbarligen inte har någon lägre gräns.

Anonym (Elva): Du, min vän, är en första klassens mobbare av episk proportion. Både du, "Gwen", och "Prangelina" borde uppriktigt sagt skämmas över ert beteende. Fröken Allvar vågar faktiskt öppna sig och vara sig själv på ett forum, och då ser ni chansen att gå in för att mobba och såra. Usch. Må ni för alltid drabbas av åtskilliga tågförseningar, punkteringar, skoskav, nageltrång, och ögonvaglar. Och må all er kroppsbehåring för evigt växa inåt.

Detta inlägg är en kopia av ett annat inlägg som skrevs och togs bort för ett tag sedan. Din åsikt är noterad, önskar en fortsatt fin dag och att vad som nu sitter på tvären rätar ut sig :) 

• Anonym (Förståelse)
    Anonym (jadu) skrev 2023-04-13 20:09:19 följande:
    Ja, när jag sade ifrån till någon som betedde sig illa mot mig fick jag inlägget bortplockat, fastän jag bara kritiserat beteendet utan att använda några fula ord. Personen jag kritiserade fick dock inga påföljder alls. Man känner sig verkligen tilltryckt när man inte får ge svar på tal.
    Inte bara tilltryckt. Jag har blivit riktigt förbannad de gånger det har hänt, och ifrågasätter mer och mer hur pass "seriöst" detta diskussionsforum är egentligen, där man tycks ha "favoritmedlemmar" som alltid försvaras hur de än bär sig åt.

• Anonym (Förståelse)
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 20:30:50 följande:
    Ja det har man verkligen gjort. Och när man dessutom läser om vilka anmälningar som hörsammas och vilka som ignoreras så blir det smärtsamt uppenbart att familjelivs moderatorer inte har något intresse av god ton, utan snarare stödjer denna typ av föraktfullt beteende vi sett i denna och många andra trådar. Det man får försöka komma ihåg är att de som har behovet av att trycka till andra på ett internetforum är inga stabila individer och mår sällan särskilt bra i sina egna liv. De är i grunden sina egna värsta fiender. 
    Nej, de som finner nöje i att tryck ner andra känner sig förmodligen själva utstötta eller har problem av olika slag, och då mår de bättre för stunden när de får triumfera över någon annans nederlag. Ganska tragiskt egentligen att vissa tycks få sina enda kickar av att försöka vara förmer än och mobba andra på diskussionsforum.
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?