Inteutanproblem skrev 2023-04-11 18:05:49 följande:
Nej jag mår inte bra av att trycka till andra. Enbart i extrema undantagsfall, men då känner vi varandra på ett mer personligt plan i sådana fall och det är en situation där människan verkligen förtjänar att plockas ner på jorden.
Däremot ids jag inte riktigt tänka på hur det jag skriver kan tas emot/uppfattas som alla gånger. Utan föredrar rak kommunikation utan inlindningar och krusiduller. Har du fel så har du fel, och jag kommer påpeka det- kallt och okänsligt ibland. Har vi skilda åsikter så kommer jag argumentera för mina, och förvänta mig att du gör detsamma tillbaka. Det är ett specifikt ämnen vi debatterar där vi inte håller med varandra. Inte hurdan du eller jag är som person i våran vardag.
Kan egentligen ha svårt för att förstå varför man tar illa upp, eller blir ledsen av vad andra skriver. Men detta är ju något jag är medveten om kring mig själv, att det förmodligen är jag som är onormalt okänslig/opåverkad. Att normen är nånting annat. Är nog lite för extrem med att skilja sak ifrån person. Saknar lite av den där smidigheten rent socialt, för att kunna argumentera min poäng utan att det riskerar kännas obehagligt/hetsigt för den andre.
Vi har alla olika känlighet, och själv brukar jag vara bra på att läsa av sådant, varför jag inte vill såra lättsårade personer i onödan. En viss fingertoppskänsla får man ha på forum som detta.
Man märker vilka personer som är mer "tuffa" och verkar tåla mer, och där är jag ofta mer oförsiktig.