• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (Nä)
    Freddie K skrev 2023-04-07 15:04:22 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Jag menade bara att om man blir på dåligt humör, vilket man har rätt till att bli så kan det bero på att någon beter sig illa mot en. Jag menar inte att man ska skylla ifrån sig.

Vuxna kan vara mer barnsliga än barn och att tro att bara för att man är vuxen så är man så rättfärdig och så, ja, det kan tolkas som lite naivt. 

Det inte bara tolkas naivt, det är naivt. Och den enda som kan stå till svars för och ändra ett  beteende är personen i fråga. Om man då väljer att beskylla andra för ens eget beteende kommer man ju aldrig till den punkten och spiralen fortsätter. 

Att använda begreppsvridning hjälper inte. Konstigt att definitiva saker får tolkas olika eller att sanningen har blivit "min sanning". 
    Jag kommer nog fortsättningsvis kalla en spade spade, inte att det kan tolkas som en spade. 

• Freddie K
    Anonym (Nä) skrev 2023-04-07 15:22:00 följande:

Det inte bara tolkas naivt, det är naivt. Och den enda som kan stå till svars för och ändra ett  beteende är personen i fråga. Om man då väljer att beskylla andra för ens eget beteende kommer man ju aldrig till den punkten och spiralen fortsätter. 

Att använda begreppsvridning hjälper inte. Konstigt att definitiva saker får tolkas olika eller att sanningen har blivit "min sanning". 
    Jag kommer nog fortsättningsvis kalla en spade spade, inte att det kan tolkas som en spade. 

Jo, men man kan ju inte förändra andras beteende. 

Att kalla en spade för en spade när det är en spade är ju i och för sig korrekt i mina ögon, sen om folk tolkar det för något annat, det får stå för dem.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Linnie
    Fröken Allvar skrev 2023-04-07 15:03:26 följande:

Jag trodde inte att folk kunde läsa anonyma inlägg och ens mail. Det har förändrat saker. Tur att jag inte berättat mer. Hoppas folk slutar berätta saker för forumet efter att ha fått veta att några användare läser andras privata mail. 

Nej, det kan man ju inte. Alltså läsa andras mail. OM nu inte jag missat något som låter helt befängt.

Kan någon av de du skrivit med privat förrått dej och delat vidare er konversation?
    Helt fruktansvärt hemskt beteende och ett riktigt fult svek isf! Usch!
    Eller så är det någon som hittar på att de läst privata konversationer bara? Eller någon som är duktig på att hacka?
    Familjeliv kanske skulle se över sin säkerhet om så vore fallet?
    Man ska kunna skriva privat utan att det läcker!
  • Anonym (l)

Förvånad över hur så många värnar om trollnick med x antal kopior som spammar ner forumet med liknande trådar och inlägg i andras trådar. Konstant. Tröttnar ibland, ny kopia eller OG återkommer. Det är inte en person bakom, tydligt om man läser inläggen utan flera som går igång på hur upprörda folk blir eller skrattar åt de som försöker hjälpa en vägg Tungan ute

• Anonym (l)

Och vad är detta för fjanterier om att kunna läsa mejl? Såklart inte även om familjeliv faktiskt blivit hackat flera gånger tidigare. Personen skriver att andra delat med sig av konversationer. Vilket vem som helst som fått en märklig konversation brukar göra.

• Fröken Allvar

Jag är en person. Det har jag berättat tidigare men det är klart, vill man inte tro det så vill man inte. Jag har ett enda konto, som jag haft i ett halvår. Det stämmer att jag har använt olika nick. 
    Det kan ha varit någon som delat en konversation eller en påhittad, tänkte inte på det. Jag har avslutat vid sexuella förslag eller anspelningar. Det tycker jag är obehagligt, liksom tanken på att andra delat med sig av konversation för att de ansett den märklig. 

• Fröken Allvar

Jag vill bemöta, även om det är OT. Jag räknade mina trådstarter. Det är 22 stycken på dessa 6 månader, många av dem är nonsensdikter i poesiforumet. Av någon outgrundlig anledning har väldigt många läst flera av dikterna. Varför förstår jag inte. Jag har startat ett par tre anonyma trådar, och fått väldigt fina svar, motsatsen till nedtryckande, utan istället upplyftande och uppmuntrande svar som jag är väldigt glad över att ha fått. Jag har till och med sparat några av svaren för att påminna mig själv om vad kloka människor har sagt.

• Anonym (Nä)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-07 19:25:50 följande:

Jag vill bemöta, även om det är OT. Jag räknade mina trådstarter. Det är 22 stycken på dessa 6 månader, många av dem är nonsensdikter i poesiforumet. Av någon outgrundlig anledning har väldigt många läst flera av dikterna. Varför förstår jag inte. Jag har startat ett par tre anonyma trådar, och fått väldigt fina svar, motsatsen till nedtryckande, utan istället upplyftande och uppmuntrande svar som jag är väldigt glad över att ha fått. Jag har till och med sparat några av svaren för att påminna mig själv om vad kloka människor har sagt.

Bemöta vadå? Det du själv släpat in i en tråd om hur man kanske borde tänka sig för innan man postar? 

Sluta trolla är du gullig. 

• Fröken Allvar

Jag ville bemöta påståendena ovan eftersom de inte stämmer. 

• Linnie
    Anonym (l) skrev 2023-04-07 18:42:30 följande:

Och vad är detta för fjanterier om att kunna läsa mejl? Såklart inte även om familjeliv faktiskt blivit hackat flera gånger tidigare. Personen skriver att andra delat med sig av konversationer. Vilket vem som helst som fått en märklig konversation brukar göra.

Nej, vem som helst delar inte vidare privata konversationer.

Jag skulle aldrig göra det, hur märkligt meddelande jag än fått. 
    Nu har jag väl mest fått seriösa, välkomna mail samt några som förmodligen masskickats i olika omgångar till de flesta av fls kvinnliga medlemmar. Skulle aldrig hänga ut den som skrivit det ändå. 

Vart hängs privata meddelanden ut? Finns det någon tråd för uthängning av medlemmar som delat sina privata tankar till någon annan medlem? Eller skickas det som kedjebrev till utvalda, aktiva fl-medlemmar?
    "Ha ha kolla vad han skrev, vilken idiot alltså!"
    Eller hur går delningen till om det nu är något normalt som "vem som helst" gör?
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?