Fröken Allvar skrev 2023-04-13 14:48:41 följande:
Jag tänker att det här är ett forum där människor är för att de har behov av att berätta om och ventilera sina liv, och att du och andra inte uppskattat på vilket sätt jag har berättat om mitt liv.
Sedan är det nog inte så många som verkligen vill ventilera sina liv relativt trolltrådarna, och det gör i sin tur att människor misstänker att andra är troll, precis som du och andra skrivit ett antal gånger att jag är. Det var någon som skrev att det kanske finns de som vill bli min vän här trots allt som hänt, och det gjorde mig lite glad. Men det är ju svårt samtidigt att lita på främlingar när man får höra att någonting sådant här har hänt i andras telefoner med delar av mitt liv.
Jag ville berätta om hur ett liv kan se ut, men visst håller jag med Embla om att det då kan uppfattas som att man kapar andras trådar med sitt eget.
Jag misstänker väl efter att ha sett Moderator skriva till ett anonymt nick igår i en annan tråd att de skulle höras nästa dag att moderatorerna faktiskt kan se vem som skrivit vad, även om man skrivit anonymt. Om en moderator sitter och går igenom varenda inlägg jag har skrivit här under olika nick så vet man sannolikt ganska mycket om mig ja, men jag kunde inte föreställa mig att forumet var så pass transparent. Det känns väldigt problematiskt, inte bara på ett personligt plan, utan för alla medlemmar, att den moderatorn i princip skrev rätt ut att vi kan koppla allt du säger till ditt konto. Att det finns en förkortning för mig, FA, säger en del om hur långt det hela har gått.
Nja, det är nog mycket mer än så, den där "ventileringen" kan ha flera olika syften. Efter ett antal år på FL har jag märkt att många verkar använda FL som ett sätt att få bekräftat av andra att vad de gjort/tänker göra är helt ok för att döva sitt samvete och/eller ge själva frikort att gå vidare med det.
Dessa personer brukar vara extremt känsliga för all slags ifrågasättande och kritik, suger enbart åt sig medhåll som svampar och antingen ignorerar eller flippar för allt som inte lirar med vad man vill höra.
På ett sätt kan man ju förstå känsligheten, för vill man ljuga för sig själv i syfte att gå emot sina egna principer och göra något man i grunden vet är fel så vill man ju absolut inte bli ifrågasatt eller kritiserad, det motverkar ju hela syftet med tråden. Men samtidigt är det ju ganska korkat att tro att man kommer slippa kritik och bara få medhåll i saker som inte är så trevliga.
Mänsklig moderering på FL är så gott som obefintlig, det mesta verkar skötas av botar som inte är så smarta och kommer godkänna i stort sett vad som helst och är väldigt lätta att missbruka vilket många tyvärr satt i system att göra.