• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (we)
    Anonym (Nä) skrev 2023-04-13 21:22:50 följande:
    Vad hjälper det att korsposta inlägg? 
    Intressant att dela med sig. 

Jag hjälper bara andra användare att förstå hur det här forumet är :)
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Per och Angelina)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 20:55:09 följande:
    Tro mig, jag har ifrågasatt mig själv, och vet fortfarande inte om det är detta som delats. Det kan vara så att de här mailen inte ens är äkta också. Jag vet inte.

Anledningen att skydda är att det inte kommit några sexuella förslag från det hållet. Det finns inget att hänga ut, mer än olycklig kärlek.

Av de andra jag haft kontakt med på den här sidan nyår gissar jag av sättet att skriva på att en av dem är TS, som jag gillar, övriga är personer jag haft kortare kontakt med för att de försvarat mig i trådar på olika sätt och jag därför velat tacka, och sedan är det ett par personer som skrivit och frågat om jag tycker om godis och promenader = gissningsvis troll.
    Jag förstår inte riktigt. Inga sexuella förslag från mannen, de är ihop/turturduvor som du kallar dem. Är du olyckligt kär i mannen? Det låter som uppgjort för drama och som att du gör bäst i att hålla dig borta från båda. Även mannen låter som en riktig dramaqueen om han lagt upp era mai. 
    Det låter trevligare med troll som pratar om promenader och godis. Jag/vi hoppas det löser sig till det bästa. Beklagar att du verkar hamna i något märkligt. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 22:14:45 följande:
    Jag förstår inte riktigt. Inga sexuella förslag från mannen, de är ihop/turturduvor som du kallar dem. Är du olyckligt kär i mannen? Det låter som uppgjort för drama och som att du gör bäst i att hålla dig borta från båda. Även mannen låter som en riktig dramaqueen om han lagt upp era mai. 
    Det låter trevligare med troll som pratar om promenader och godis. Jag/vi hoppas det löser sig till det bästa. Beklagar att du verkar hamna i något märkligt. 
    Nej nej, inte alls kär, jag har ju sambo! Men han är trevlig som vän. När du säger det så är godistrollen trevligare att ha att göra med, även om de tyvärr inte tagit med mig på någon efterlängtad promenad ännu. Tack för att du beklagar denna prekärt förvirrade situation! 
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 21:14:55 följande:
    Åhh, projicering.. men du (eller ni) är inte särskilt bra på det, ni får öva lite på varandra. ;)

Har för övrigt bara fått ett inlägg borttaget någonsin, och då för att det citerade ett inlägg som blev borttaget. Jag vet inte om det är det inlägget du menar men jag kan säkert även då ha tagit ställning mot någon mobbare, jag gillar inte mobbare och ni är ju några stycken, och ni verkar bannemig föröka er som böldpest, haha.

Jag önskar för övrigt även er två en fin kväll :)

Vi har aldrig fått några inlägg bortagna. Minns att vi läste det medelandet som var i exakt samma kontext och exakt  samma uttryck som ditt. Där var inte signaturen anonym. Med så exakta uttryck är det orimligt att det inte skulle vara samma användare. Men det kanske är ett vinnande koncept? vad vet jag. I övrigt så tror jag att du helt missuppfattat innebörden vad projicering innebär.

Fröken Allvar skrev 2023-04-13 22:17:35 följande:
    Nej nej, inte alls kär, jag har ju sambo! Men han är trevlig som vän. När du säger det så är godistrollen trevligare att ha att göra med, även om de tyvärr inte tagit med mig på någon efterlängtad promenad ännu. Tack för att du beklagar denna prekärt förvirrade situation! 
    Aha så kanske det var. Det är svårt att hålla koll på allt om alla. Jag uppfattade att de var turturduvor som du skrev och försökte klämma in dig i bilden. Men jag snurrade visst till allt :) 
    Jag tycker dock inte han låter trevlig som vän om det är som du misstänker, fy fan för människor som lägger ut ens Mail. Ja, godistroll låter snudd på mysigt, promenad och godis liksom?
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 22:27:25 följande:
    Aha så kanske det var. Det är svårt att hålla koll på allt om alla. Jag uppfattade att de var turturduvor som du skrev och försökte klämma in dig i bilden. Men jag snurrade visst till allt :) 
    Jag tycker dock inte han låter trevlig som vän om det är som du misstänker, fy fan för människor som lägger ut ens Mail. Ja, godistroll låter snudd på mysigt, promenad och godis liksom?
    Nej, det är inte trevligt att dela andras mail, eller att skriva om att man läst andras delade mail utan att uppge annan information. Men jag hoppas på gulliga godistroll som vänner i framtiden 🍭🍬🥧🍧🍨🍩🍪
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 22:35:42 följande:
    Nej, det är inte trevligt att dela andras mail, eller att skriva om att man läst andras delade mail utan att uppge annan information. Men jag hoppas på gulliga godistroll som vänner i framtiden 🍭🍬🥧🍧🍨🍩🍪
    Önskar dig mer godistroll och mysiga promenader. Och bryt med det där konstiga paret, de verkar inte stabila alls. Får obehagliga vibbar faktiskt. 
    Bara godistroll och promenadtroll för ditt välmående. Riktigt fina bitmojiis föresten, såna hade inte jag 
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?