• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • nihka
    Anonym (we) skrev 2023-04-13 21:25:59 följande:
    Intressant att dela med sig. 

Jag hjälper bara andra användare att förstå hur det här forumet är :)

Och jag kan hjälpa andra användare att förstå att om man först postar grova  personangrepp som plockas bort och sedan citerar dem i en annan tråd kan man lyckas med att jobba ihop ett skrivstopp eller avstängning.

En del gör tyvärr så för att de har ett behov av att trycka ner andra för att känna sig bättre, men de faller själva i den grop de grävt. Och blir ännu mer aggressiva.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Per och Angelina)
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 21:36:54 följande:
    Jag har sett några inlägg av personen ifråga men har inte lagt mycket vikt vid vad hon skriver då hon verkar rätt konfliktsökande. Hon verkar som många här inne inte heller må särskilt bra, väldigt mycket hat i själen.
    Att sitta och skriva om andra personer i trådar denna inte deltagit (vilket denne inte hade förän senare) är inte mobbning? Helt appropå. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-11 15:31:02 följande:
    Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
    Kan bara instämma. Men det är givetvis enklare att skylla på andra än att orka reda i sin egen inkorg?se sitt eget  betende, själv känner jag bara obehag efter Dumpenhistorien. BTW, jag har också tagit del av dessa Mail via en grupp där några från FL hänger/ Med vänlig hälsning, A 
    Det var ju du som skrev detta, Per och Angelina, som månade så mycket om mig senare, haha! Jag bjuder alla på godis nu. 
  • Fröken Allvar

Egentligen är det väl ingenting att skratta åt, att någon vänder så. Jag blir mest uppgiven, att man måste ha koll på alla trehundra inlägg för att inte falla för att någon för ett ögonblick verkar lite snäll. 

• Freddie K

Oj, nu känner jag att den här tråden har spårat ut fullständigt!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Det här är problemet med FL och ute i verkligheten att om man avviker lite i sin personlighet eller sina åsikter så blir man påhoppad. Kan folk inte bara acceptera att vi är olika? Man behöver inte bli vän med alla, men man borde åtminstone acceptera varandra!

• Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-14 07:21:18 följande:

Det här är problemet med FL och ute i verkligheten att om man avviker lite i sin personlighet eller sina åsikter så blir man påhoppad. Kan folk inte bara acceptera att vi är olika? Man behöver inte bli vän med alla, men man borde åtminstone acceptera varandra!

Jag tror också att det handlar om det, att avvika lite. Medelklassens maner har räddat mina kompisar från förr in i värmen, som - då - tyckte att jag var en härlig frisk fläkt, men såklart slaviskt följde alla direktiv från Göteborgsvänstern, den vänstern som reste till Göteborg och såg till att göra lekplats av att slå sönder Avenyn ni vet, det gänget, de som skriver kulturartiklar i Arbetet och på Aftonbladet idag, de som bestämmer vad Alex Schulman ska skriva på DN från sin östermalmsvåning men aldrig sätter sin fot i förorten, om det inte är Bredäng. Bredäng är Uje Brandelius och Marit Bergmans plats, även om den senare ska flytta från alla sina goda vänner i Skärholmen till Göteborg, läste jag. Gud förlåt. Inget av det jag skrev hade med dig att göra. Jag vill bara berätta vilken typ av människor jag helst inte vill gå promenader med. Men en ursäkt för att de smet ut bakvägen. Det hade suttit fint. Tack för att du finns på Familjeliv, Freddie. 
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 07:59:33 följande:
    Jag tror också att det handlar om det, att avvika lite. Medelklassens maner har räddat mina kompisar från förr in i värmen, som - då - tyckte att jag var en härlig frisk fläkt, men såklart slaviskt följde alla direktiv från Göteborgsvänstern, den vänstern som reste till Göteborg och såg till att göra lekplats av att slå sönder Avenyn ni vet, det gänget, de som skriver kulturartiklar i Arbetet och på Aftonbladet idag, de som bestämmer vad Alex Schulman ska skriva på DN från sin östermalmsvåning men aldrig sätter sin fot i förorten, om det inte är Bredäng. Bredäng är Uje Brandelius och Marit Bergmans plats, även om den senare ska flytta från alla sina goda vänner i Skärholmen till Göteborg, läste jag. Gud förlåt. Inget av det jag skrev hade med dig att göra. Jag vill bara berätta vilken typ av människor jag helst inte vill gå promenader med. Men en ursäkt för att de smet ut bakvägen. Det hade suttit fint. Tack för att du finns på Familjeliv, Freddie. 
    Jag förstår att du blir lite bitter emellanåt, eller hur jag ska uttrycka det. Det blir jag med! Det finns så mycket orättvisor i världen och jag vill i alla fall inte bidra med mer. Tack själv för att du finns och jag tycker det är tråkigt och orättvist att du har fått ta så mycket skit!
  • Fröken Allvar
    Freddie K skrev 2023-04-14 07:21:18 följande:

Jag tror inte att människor generellt har så lätt för att acceptera varandra, och det har påverkat mig med tiden. Jag är strykrädd, arg och ledsen. Men på riktigt så fyller människor som du mig med hopp. 
  • Freddie K
    Fröken Allvar skrev 2023-04-14 08:05:12 följande:
    Jag tror inte att människor generellt har så lätt för att acceptera varandra, och det har påverkat mig med tiden. Jag är strykrädd, arg och ledsen. Men på riktigt så fyller människor som du mig med hopp. 
    Jag förstår dig. Tror också vi har svårt att acceptera andra. Det är väl därför det finns så mycket krig och elände i världen. Åh, det var gulligt sagt. Tack detsamma. Glad
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?