Freddie K skrev 2023-04-14 07:21:18 följande:
Det här är problemet med FL och ute i verkligheten att om man avviker lite i sin personlighet eller sina åsikter så blir man påhoppad. Kan folk inte bara acceptera att vi är olika? Man behöver inte bli vän med alla, men man borde åtminstone acceptera varandra!
Jag tror också att det handlar om det, att avvika lite. Medelklassens maner har räddat mina kompisar från förr in i värmen, som - då - tyckte att jag var en härlig frisk fläkt, men såklart slaviskt följde alla direktiv från Göteborgsvänstern, den vänstern som reste till Göteborg och såg till att göra lekplats av att slå sönder Avenyn ni vet, det gänget, de som skriver kulturartiklar i Arbetet och på Aftonbladet idag, de som bestämmer vad Alex Schulman ska skriva på DN från sin östermalmsvåning men aldrig sätter sin fot i förorten, om det inte är Bredäng. Bredäng är Uje Brandelius och Marit Bergmans plats, även om den senare ska flytta från alla sina goda vänner i Skärholmen till Göteborg, läste jag. Gud förlåt. Inget av det jag skrev hade med dig att göra. Jag vill bara berätta vilken typ av människor jag helst inte vill gå promenader med. Men en ursäkt för att de smet ut bakvägen. Det hade suttit fint. Tack för att du finns på Familjeliv, Freddie.