• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-13 20:33:34 följande:
    Inte bara tilltryckt. Jag har blivit riktigt förbannad de gånger det har hänt, och ifrågasätter mer och mer hur pass "seriöst" detta diskussionsforum är egentligen, där man tycks ha "favoritmedlemmar" som alltid försvaras hur de än bär sig åt.
    Men anmäler du?
  • Anonym (we)
    Anonym (Nej) skrev 2023-04-13 20:39:55 följande:
    Men anmäler du?
    Ofta gör man det. (även om rapportera folk är lågpannebeteende) men deras inlägg kvarstår. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 20:21:50 följande:
    Men då verkar ju gåtan vara löst även om det för mig framstår som obegripligt varför du skyddar dessa två turturduvor varav den manipulativa kvinnan varnar dig för mannen som i sin tur skärmdumpar dina och hans (??) mailkonversationer. Varför mailar du ens och har kontakt med dessa 2. Jag hoppas oavsett att du funnit lugn i att det ordnade sig för dig. 
    Tro mig, jag har ifrågasatt mig själv, och vet fortfarande inte om det är detta som delats. Det kan vara så att de här mailen inte ens är äkta också. Jag vet inte.

Anledningen att skydda är att det inte kommit några sexuella förslag från det hållet. Det finns inget att hänga ut, mer än olycklig kärlek.

Av de andra jag haft kontakt med på den här sidan nyår gissar jag av sättet att skriva på att en av dem är TS, som jag gillar, övriga är personer jag haft kortare kontakt med för att de försvarat mig i trådar på olika sätt och jag därför velat tacka, och sedan är det ett par personer som skrivit och frågat om jag tycker om godis och promenader = gissningsvis troll.
  • Anonym (Förståelse)
    Anonym (Nej) skrev 2023-04-13 20:39:55 följande:
    Men anmäler du?
    Jag har anmält två uppenbara personanngrepp, men anmälningarna har nekats av FL.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Deep down under)
    Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-13 20:32:07 följande:

Detta inlägg är en kopia av ett annat inlägg som skrevs och togs bort för ett tag sedan. Din åsikt är noterad, önskar en fortsatt fin dag och att vad som nu sitter på tvären rätar ut sig :) 

Åhh, projicering.. men du (eller ni) är inte särskilt bra på det, ni får öva lite på varandra. ;)

Har för övrigt bara fått ett inlägg borttaget någonsin, och då för att det citerade ett inlägg som blev borttaget. Jag vet inte om det är det inlägget du menar men jag kan säkert även då ha tagit ställning mot någon mobbare, jag gillar inte mobbare och ni är ju några stycken, och ni verkar bannemig föröka er som böldpest, haha.

Jag önskar för övrigt även er två en fin kväll :)
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nä)
    Anonym (we) skrev 2023-04-13 21:13:13 följande:
    Skrev detta nyss... Och det raderades på en sekund och dessutom blev det varning..

Karl-Åke! Nihka som du diskuterar med är antingen slö i huvudet eller ett troll. Att ignorera henne nu kommer att ge dig det absolut bästa utbudet. 

Låt henne tro bara, att Carola inte är nått "klyftig". Så kan hon få vara där i sitt eget lilla sandslott. )

Så dom skyddar nihka och någon annan användare. 
    Vad hjälper det att korsposta inlägg? 
  • Anonym (we)
    Anonym (Deep down under) skrev 2023-04-13 21:22:27 följande:
    Bra jobbat att du inte låter dig tystas. Det går såklart inte att "vinna" över de som modererar och/eller driver forumet då det är deras plattform och de gör med den vad de vill, men det är ju bra att upplysa så många som möjligt om hur toxiska och dysfunktionella individer hålls om ryggen av "Familjelivs överhuvud" och tillåts gå verbal berserkagång utan konsekvenser.
    Det kommer tas bort för personangrepp.. Samtidigt är det precis det som hon ger ut till precis alla som skriver någon hon inte håller med om varje dag..

Och denna användaren blir inte avstängd. Så tydligen får man sitta här på forumet och svensk hata. Men nåde den som skriver nått om ryssar!

Det säger en del om hur forumet faktiskt styrs här. Vänsterpartiets slakhals? 
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?