Anonym (Per och Angelina) skrev 2023-04-14 10:20:09 följande:
Från början och före denna tråden såg jag dig som en riktig bråkmakare. Ganska otrevlig och hysterisk, då efter att ha snabbscrollat förbi inlägg i olika trådar men inte riktigt suttit och läst. I denna tråden ser jag en människa som faktiskt inser att allt hon gjort inte varit bra och tänkt till. Vilket är positivt och inte speciellt vanligt i dagens läge. Men jag tänkte nog att såsom hon raljerar så blir det ju omdiskuterat och att personer pratar om det till sist. Eller i detta fall visar screenshots. Tankar som snabbt slog mig och inget jag lagt någon större tankemöda vid.
Nu när du berättat om detta par du haft kontakt med så har jag fått ihop bilden ännu mer, som lågupplöst fingervisning vad jag tror skett. Men det är mer en reflektion i mitt eget huvud. Men jag tror du har rätt i ditt sista antagande om dessa personer du skriver här. Hur som helst, jag tycker inte heller det är okej att visa privata mailkonversationer till allmän beskådan. Och jag är efter ganska lång tid på FL rätt säker på vad som hänt och att du har rätt i ditt sista antagande härinne/A
"Såsom hon raljerar blir det ju omdiskuterat", jag måste referera tillbaka till Embla Twopointoh igen. Hon skrev någonstans att människor (läs Fröken Allvar i detta fallet) efter att ha sett hån i media tar efter. Jag raljerar gärna över de som raljerar över mig och min livssituation eller andras inte helt lätta liv att hantera, men det kan mycket väl vara så att jag är "klar" med att raljera här nu.
Familjeliv är litet har någon nämnt, och jag har intrycket av att det stämmer. Visst finns många konton som kommer och går, men trådarna med många visningar är undantagslöst trådar med starka konflikter. Jag är inte rädd för att ta konflikter för sådant jag tror är rätt, men visst, att vara raljant fungerar bara i vissa lägen.
Något som ändå gläder mig är att medlemmarna på Familjeliv inte ens bryr sig om vad folk på kultursidorna spyr ur sig när de tror att de gör samtidsanalys. Det är en lättnad att inse att de inte ens anses ha någon koll eller vara relevanta. Då kanske även jag kan släppa vad nån gammal anarkorejvare skapar för drömvärldar i pojkrumskriget mot s k "White Trash" i ohelig allians med före detta boknördar som försöker hitta uppsidan på flocken för att avfyra en mentalt begränsad salva från Gamla Enskede. (Den som fattar fattar, den som inte fattar är frisk).