nihka skrev 2023-04-15 14:47:13 följande:
Jag är väldigt medveten om att det finns människor här som anser sig vara offer för orättvis och dålig behandling, att det finns en konspirationer mot dem både från FL, samhället i stort och delar av samhället. Det är ett otroligt vanligt gnälltema.
"Jag och flera andra". Bara för att någon tycker något blir det inte automatiskt en sanning. Inte heller av att flera personer tycker samma saker tillsammans.
"Svar på tal" - alltså någon bemöter vad den själv tycker är ett personangrepp med ett personangrepp. Inte alls konstigt att inlägg ryker då eftersom någon anmäler dessa personangrepp som personangrepp. Varför ska jag läsa en särskild tråd där tyckare tycker? Så ser väl ungefär alla trådar ut.
Ge mig ett exempel på ett personangrepp som du anser någon har "kommit undan med."
Svar på tal innebär för min del inte att bemöta ett personangrepp med ett liknande personangrepp. Det innebär bara att jag ger ett svar som gör klart för den andre att jag inte håller med, och att jag påpekar det onödiga i att slänga sig med invektiv eller epitet avsedda att nedvärdera den andre.
Jag påtalade i ett inlägg att vissa personer på forumet verkar ha satt i system att klassa ner och vara otrevliga mot vissa skribenter, för det fick jag 24h, trots att jag inte nämnde dem vid alias (namn). Samtidigt som jag, när jag anmälde två uppenbara personangrepp, blev nekad åtgärd på anmälningarna. Då är det något som inte är som det ska.