• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (Per och Angelina)
    Anonym (Gwen) skrev 2023-04-11 15:20:36 följande:
    Med tanke på ditt sätt härinne, din förmåga att skaffa ovänner samt ditt sätt mot anonym Elva så verkar du ju skjutit dig själv i foten lite.

Som sagt i min värld hade det varit enklast att fråga de man skrivit med. Vad man skrivit som eventuellt skulle ha lite nyhetsvärde att sprida för oftast är ju det ju inte vad man gillar att äta till middag som folk tycker är värt att sprida. Jag vet heller inte hur många du gjort dig ovän med heller som du mailat om det ens existerat. Men jag hade i din sits valt att börja kartlägga där. Istället för att lägga allt på andra. Lycka till
    Kan bara instämma. Men det är givetvis enklare att skylla på andra än att orka reda i sin egen inkorg?se sitt eget  betende, själv känner jag bara obehag efter Dumpenhistorien. BTW, jag har också tagit del av dessa Mail via en grupp där några från FL hänger/ Med vänlig hälsning, A 
  • Anonym (l)
    Spucks skrev 2023-04-11 06:41:44 följande:
    Jag håller med om att jag kan tycka att Fröken Allvar är lite konstig och kan vara irriterande. Men i alla fall är hon inte en feg jävel som sitter här dubbelanonymt och skriver skit om andra användare. Hellre 1000 av henne än 1 av dig!

Vad du vet.

Många med dubbelanonymitet är inte ett dugg mindre anonyma med sitt vanliga nick. Faller snabbt...

• Anonym (l)

Skönt ändå när folk tror att man mobbat bort troll. Att vara så naiv. De kommer snart tillbaka ska ni se.

• Fröken Allvar

Mitt sätt har alltid varit att fråga den som påstår något. Men ni menar alltså att det finns en "grupp" någonstans där "folk på FL" brukar hänga. 

• Fröken Allvar

Det är ingen av er som känner obehag av att samma person som engagerat sig mot förtal säger att jag finns på Dumpen? Det är verkligen fascinerande att hennes beteende hamnar på mig. 

• Anonym (jasså)
    Anonym (l) skrev 2023-04-11 15:42:03 följande:

Skönt ändå när folk tror att man mobbat bort troll. Att vara så naiv. De kommer snart tillbaka ska ni se.

Ja de kommer nog alltid tillbaka men det kan nog vara nyttigt för dem att smaka på sin egen medicin då och då Flört
  • Anonym (Nej)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 17:23:27 följande:

Det är ingen av er som känner obehag av att samma person som engagerat sig mot förtal säger att jag finns på Dumpen? Det är verkligen fascinerande att hennes beteende hamnar på mig. 

Vet inte HUR många gånger jag läst dig ta upp det här om Dumpen. Om du tyckte att det var så jobbigt, är det väl bättre att inte påminna folk om det hela tiden. Släpp det! Är ingen som vet vem du är ändå. Det är ett internetforum, föreslår att du behandlar det som sådant. Det är en stunds förströelse. Inget annat.
  • Eurydike
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 17:21:09 följande:

Mitt sätt har alltid varit att fråga den som påstår något. Men ni menar alltså att det finns en "grupp" någonstans där "folk på FL" brukar hänga. 

Du har ingenting att skämmas för. Att prata med andra människor via PM är normalt, men att i grupp skicka runt andra människors privata PM är inte normalt. Det där beteendet säger mer om dem än om dig. Sådana människor kan man aldrig skydda sig från. Synd att de inte fick tag på mina privata meddelanden istället. Jag har ju gjort mig tillgänglig för män och skrivit ett och annat snusk, både i meddelanden och på forumet. Då hade de verkligen fått någonting att sitta och runka till i sin voyeuristiska grupp 🤣
  • Anonym (l)
    Anonym (jasså) skrev 2023-04-11 17:32:28 följande:
    Ja de kommer nog alltid tillbaka men det kan nog vara nyttigt för dem att smaka på sin egen medicin då och då Flört
    Hilarious. Inte logiskt med tanke på vem jag syftar på heller. Denne får mycket mat varje gång.
  • Anonym (l)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 17:23:27 följande:

Nej. För jag hade tagit det som vad det var= någon som fånade sig

Dina hot mot mig däremot var jävligt obehagliga. Men motsatt vad du brukar anklaga mig för har jag inga bevis för jag screenar inte via datorn.

Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?