Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Tror du själv att det är anledningen? Tycker att det låter lite långsökt faktiskt. Tror snarare att folk stör sig på vad en del skriver. Finns ju minst sagt många konstiga inlägg här.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-04 20:08:15 följande:
    Nej, jag tror att bristande självinsikt ofta är orsaken. Man vill sätta meningsmotståndaren på plats genom att hävda att "så här är det, och säg inte emot, då du vet att du har fel".
    Fast det du beskriver nu tycker i alla fall inte jag är så illa. Verkligen inte att trycka ner någon. Att tycka att någon har fel ser jag inga problem med.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hahss) skrev 2023-04-04 20:47:51 följande:
    Din sista mening här är så Familjeliv i ett nötskal. Man läser en tråd man stör sig på och kommenterar på ett sarkastiskt vis att TS borde sluta. Istället för att läsa de trådar man är intresserad av och svara i dem.

Men ja, till TS; Familjeliv är nog ett av de otrevligare forumen som finns online med väldigt mycket dryghet. 
    Också väldigt Familjeliv att tillåta dubbelanonymitet så att användare kan starta samma tråd om och om igen. På Flashback, till exempel, är det inte tillåtet och trådarna sammanfogas. Har full förståelse för att folk blir trötta på det. Ja, man kan läsa andra trådar, men det kan ju vara svårt att veta innan man börjar läsa tråden.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hahss) skrev 2023-04-04 21:16:15 följande:
    Då kan man också sluta läsa. Det är faktiskt fullt möjligt att backa och inte svara utsn läsa en annan istället. Trådar försvinner också snabbare då så slipper man se dem.
    Såklart man kan. Men man har också valet att svara, om man så önskar. Brukar inte göra det själv, men förstår till 100 procent de som gör det.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hahss) skrev 2023-04-04 21:27:18 följande:
    Och jag finner dem dryga och onödiga. Typ med ett pratbehov att måsta svara för att svara, även om man inte svarar på tråden utan bara svarar för att få känns sig lite förmer. Funderar alltid på om såna människor gör samma sak i verkligheten men landar i att få nog är lika dryga live.
    Du får väl låta bli att läsa dem då Flört
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-06 09:03:03 följande:
    Ja, det finns många här som tycker de är "goda", men visar sina rätta sidor när de svarar en person de av någon anledning inte gillar. Jag försvarade med Kaffedraken, och fick då en hel skock kvinnor på mig som försökte ursäkta sina beteenden mot honom genom att hävda att KD gör si och så och det finns anledningar till varför han är så illa omtyckt. Så mycket som jag sett har KD:s trådstarter inte varit direkt elaka utan mest konstateranden över hur han upplever kvinnor och deras åldersfascism mot män över 40, varpå de elaka och nedvärderande kommentarerna från vissa kvinnor inte låter vänta på sig.

Det är bland annat behandlingen av KD och andra ensamma olyckliga män som jag reagerat på och en av anledningarna till min trådstart.

Hur vet du att det är samma person? Jag har till exempel påpekat för dig någon gång att du inte bara är snäll direkt, så jag är ju skyldig till en av dina punkter. Så har svårt att tro att det är en och samma person.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-06 09:03:03 följande:
    Ja, det finns många här som tycker de är "goda", men visar sina rätta sidor när de svarar en person de av någon anledning inte gillar. Jag försvarade med Kaffedraken, och fick då en hel skock kvinnor på mig som försökte ursäkta sina beteenden mot honom genom att hävda att KD gör si och så och det finns anledningar till varför han är så illa omtyckt. Så mycket som jag sett har KD:s trådstarter inte varit direkt elaka utan mest konstateranden över hur han upplever kvinnor och deras åldersfascism mot män över 40, varpå de elaka och nedvärderande kommentarerna från vissa kvinnor inte låter vänta på sig.

Det är bland annat behandlingen av KD och andra ensamma olyckliga män som jag reagerat på och en av anledningarna till min trådstart.
    Menade att citera Fröken Allvar som hade svarat på ditt inlägg, det var inte till dig. Sorry!
  • Anonym (Nej)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 17:23:27 följande:

Det är ingen av er som känner obehag av att samma person som engagerat sig mot förtal säger att jag finns på Dumpen? Det är verkligen fascinerande att hennes beteende hamnar på mig. 

Vet inte HUR många gånger jag läst dig ta upp det här om Dumpen. Om du tyckte att det var så jobbigt, är det väl bättre att inte påminna folk om det hela tiden. Släpp det! Är ingen som vet vem du är ändå. Det är ett internetforum, föreslår att du behandlar det som sådant. Det är en stunds förströelse. Inget annat.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-13 20:33:34 följande:
    Inte bara tilltryckt. Jag har blivit riktigt förbannad de gånger det har hänt, och ifrågasätter mer och mer hur pass "seriöst" detta diskussionsforum är egentligen, där man tycks ha "favoritmedlemmar" som alltid försvaras hur de än bär sig åt.
    Men anmäler du?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-15 18:23:21 följande:
    Känner så väl igen det. Ibland hjälper det inte heller att försöka förklara på ett pedagogiskt vis. De placerar ändå in en i ett fack. Felet dessa ofta gör är att tro att de är bättre och/eller godare människor. Men i min värld bör en människa som ser sig som bättre och godare än andra bevisa det på flera plan.
    Ja det finns folk som anser sig vara "godare människor". De brukar av någon anledning dras till den här typen av trådar.
  • Anonym (Nej)
    nihka skrev 2023-04-15 18:36:55 följande:
    Är det därför du är här eller vad är det du försöker säga?
    Jag säger att det brukar vara samma användare som diskuterar stämningen på FL och som förfasar sig över andra här (ibland med all rätt, andra gånger inte). Jag får känslan att många av dem tycker sig vara lite godare än övriga FL-användare.

Nej, det är inte därför jag är här, jag tycker inte att jag är godare än någon annan, har absolut hänt att jag tappat humöret, särskilt i kvinnofientliga trådar.
  • Anonym (Nej)
    nihka skrev 2023-04-15 18:50:11 följande:
    Så det är inget någon har sagt utan något du har tolkat in i deras svar.

Kan det tänkas att du kan ha tillskrivit andra åsikter de inte har?
    Självklart gör vi alla personliga tolkningar, tror inte att någon är helt objektiv. Kommenterar jag syftar på är folk som "måste komma in i trådar för att folk är så otrevliga" och liknande.
  • Anonym (Nej)
    nihka skrev 2023-04-15 19:02:32 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Kan du förklara?
    Javisst, jag kan försöka i alla fall. Ibland när det går hett till i trådar, så kommer folk in och säger ungefär som jag skrev. "Nej nu känner jag att jag måste gå in här för tråden har spårat ur". Jag kan inte tolka det på annat sätt än att de personerna tycker sig vara bättre/snällare än personerna som diskuterar i heta debatter. Ungefär som en lärare som ska disciplinera den busiga klassen.
  • Anonym (Nej)
    nihka skrev 2023-04-15 19:30:04 följande:
    Jag tolkar det som att de har sett att trådar har spårat ur och att det i det läget är rätt uppenbart att de har spårat ur.

Jag bryr mig inte det minsta om att folk skriver så. För det mesta har de rätt. De flesta trådar där det går "hett till" spårar ur, oftare än en gång därtill och det blir anmälningsfest med åsikter och beskyllningar om vem somofthar anmält och om det är rätt eller fel att anmäla.

Vissa ställer sig bakom synen att det är fel att anmäla och att bara "lättkränkta" människor gör det plus hela dravlet om att vissa skulle ha frikort.
    Jag har inte lagt någon värdering i det. Jag skriver det jag lagt märke till, att den här typen av trådar drar till sig samma användare (mer eller mindre) varje gång och att de medlemmarna ofta ser sig som snällare än vanliga medlemmar.
  • Anonym (Nej)

Jag gissar att du själv tagit upp det betydligt fler gånger, så även jag håller med om att det är dags att släppa det nu.

• Anonym (Nej)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-17 15:10:41 följande:
    Jag tror faktiskt inte att det behövs fler som jag här. Det är för det mesta fullständigt sjukt här, förutom i några få trådar, och jag kan inte göra något åt det, lika lite som någon annan. Såg nyss att folk känner sig mobbade i en tråd för nakenbilder. Jag läser inte tråden för nakenbilder, men jag läste i en tråd som klagade på alla trolltrådar att någon kände sig utmobbad i nakentråden. Så den destruktiva mentaliteten färgar allt verkar det som. 
    Vad är det som du tillför som du känner att FL behöver?
  • Anonym (Nej)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-17 19:24:51 följande:
    Du måste ha läst fel, den här gången, även om vi pratat så mycket i tråden om att inte påpeka det. Jag skrev ett svar till Freddie K. Det går att läsa vad Freddie K skrev och vad jag skrev ovan. Jag är inte så duktig som Nikha på att hålla reda på olika inläggs nummer, men informationen du vill ha finns.🙂
    Japp, det gjorde jag mycket riktigt. Tack för klargörandet.
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?