• Anonym (Förståelse)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Jag ser ofta sådana tendenser här på forumet. Därför tycker jag att frågan är befogad. Mår du bättre när du får nedklassa eller trycka ner en annan skribent som inte delar dina uppfattningar?

Varför finns ofta ett behov hos vissa av att ibland vara direkt elaka, när meningsmotståndaren bemöter dig med respekt?

Är det inte bättre att vi är konstruktiva och försöker hjälpa och stötta varandra? "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är väl ändå inte så svårt att ta i beaktning?

• Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-07 01:21:46 följande:
    AMEN, å andra sidan är det just ett nick som märks och gärna startar konflikter i trådar. Eller söker kontakt med div män härinne.
    Japp.. det finns ett gäng tanter härinne som har ett horn i sidan till oss män. Fast det är ju inte ologiskt att dom sökt sig just till detta forum. Speciellt en som står ut i sin iver att häckla och kasta skit. 

Jag försvarade även jag draken ett par ggr när jag ansåg att dom gått för långt.

Jag anser dock att man får acceptera att det blir lite spretigt i diskussionerna ibland. Det finns ju även vissa som känner sig påhoppade bara för att man har en annan åsikt.
  • Fröken Allvar
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-07 01:15:21 följande:
    Men om nu fjorton personer trycker minus på en tråd du gör och du anser dig utsatt på något sätt. Säger inte det ganska mycket om vad folk tycker om dig härinne? Jag har nämligen inte sett det fenomenet mot någon annan användare här innan. Och jag skulle ju gissa att det inte är utan anledning. FL kanske bara inte är rätt forum för dig?
    Du är då nummer elva som tryckte minus antar jag? Det säger mig att du tycker att jag ska skylla mig själv. Du lägger alltså det som hände och det du deltog i på mig. Det var inte du som skrev det, men jag "söker inte kontakt med diverse män" , inte här, inte någon annanstans, eftersom jag trivs i min relation. Däremot skulle jag gärna ha fler vänner. Där kan jag hålla med dig om att Familjeliv inte tycks vara fullt av goda promenadmatchningar för mig. Då hade fler hört av sig eftersom jag uttryckligen skrivit om min önskan på flera ställen här på forumet. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Förståelse) skrev 2023-04-07 04:57:56 följande:
    Ingen är enbart snäll, inte jag heller. Mycket beror på dagsform och hur ens dag varit/ är eller hur ens liv tillfälligt ser ut. Själv lackar jag ur när någon jag bemöter vänligt och respektfullt bara fortsätter vada nedlåtande och otrevlig. Då är det svårt att hålla den snälla linjen. Har jag då innan jag skriver även råkat ut för någon otrevlig typ på stan spär det ju på.

Finns flera här på forumet som har uppfattningen om sig själva som goda och snälla människor, men deltar de i en tråd med en medlem de av en eller flera anledningar inte gillar, då är de ofta allt annat än goda och snälla.
    Ja, det är självklarheter egentligen, men du formulerar det tydligt och bra. Jag tror att de allra flesta är goda människor i grunden. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-07 06:17:11 följande:
    Japp.. det finns ett gäng tanter härinne som har ett horn i sidan till oss män. Fast det är ju inte ologiskt att dom sökt sig just till detta forum. Speciellt en som står ut i sin iver att häckla och kasta skit. 

Jag försvarade även jag draken ett par ggr när jag ansåg att dom gått för långt.

Jag anser dock att man får acceptera att det blir lite spretigt i diskussionerna ibland. Det finns ju även vissa som känner sig påhoppade bara för att man har en annan åsikt.
    Det finns absolut en mycket hård ton mellan kvinnor och män här. Bra att du försvarade Kaffedraken. 
  • Fröken Allvar

Jag känner att jag behöver länka till tråden vi refererar till för att det ska vara möjligt för utomstående att göra en bedömning av sanningshalten i några påståenden om mig ovan. 

www.familjeliv.se/forum/thread/82335327-okej-jag-fattar-du-hade-inte-kompisar-i-skolan

Om man vill fortsätta att diskutera den tråden eller det jag ville diskutera i tråden gör man det lämpligast i den tråden, och inte här. Här handlar det om ifall man har behov av att trycka ner andra. 

• Freddie K

Jag brukar inte trycka ner folk i alla fall. Jag tänker att även om man har olika åsikter så behöver man inte komma med personliga påhopp och så. Alla är vi olika och tänker olika. Det är bara att acceptera.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Fröken Allvar
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-07 12:15:10 följande:
    I en annan tråd skriver du att du är singel och pratar om dejter. Du verkar variera mycket från tråd till tråd. I någon annan tråd att du är så ensam att det är jobbigt. Din sambo kan ju förevisso jobba långt bort men det du skriver går inte alls ihop. 

Nej jag är inte nummer 11 som tryckte minus på dig. Lite lustigt hur du får allt att handla om dig. Efter många är på FL så känner jag flera människor här och jo jag har hört om män där du tagit kontakt däremot inga kvinnor. Så det är ganska uppenbart, en visade dessutom er mailkonversation. 

Nej, FL är ingen kontaktannonsida för promenadmatchningar direkt. Så jag begriper inte din poäng att enbart vara här för att gnälla.
    Jag kan omöjligt ha skrivit att jag är singel. Vad bra att veta att ni är flera som känner varandra sedan länge, det gör beteenden mer begripliga. Jag upplever att du klagar över att jag är här. 
  • Embla twopointoh
    Fröken Allvar skrev 2023-04-07 12:27:40 följande:
    Jag kan omöjligt ha skrivit att jag är singel. Vad bra att veta att ni är flera som känner varandra sedan länge, det gör beteenden mer begripliga. Jag upplever att du klagar över att jag är här. 
    I all välmening, jag har ingenting emot dig, men du har en tendens att kapa trådar och få dem att handla om dig själv. Kanske är det det folk stör sig på?
  • Fröken Allvar

OT, men kan jag ha skrivit att jag söker människor att träffa? 

• Fröken Allvar
    Embla twopointoh skrev 2023-04-07 12:31:05 följande:
    I all välmening, jag har ingenting emot dig, men du har en tendens att kapa trådar och få dem att handla om dig själv. Kanske är det det folk stör sig på?
    Tack. Ja säkert. Jag menar inte att göra det, men jag ska tänka på att inte skriva saker om mig själv. 
Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?