Inlägg från: Anonym (Gwen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gwen)

Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?

Samma TS som i tråden om folk ute hade kompisar i skolan förstår jag

• Anonym (Gwen)
    Anonym (Host) skrev 2023-04-04 20:26:01 följande:
    Mm man känner igen några skribenter efter bara en par, tre ord fast nicken är olika. 
    Det går i skov med de där inläggen. Sjukast är de (den)  som utger sig för att bli illa behandlad i sitt förhållande och övriga blir helt förtvivlade och vill stötta den stackars ts. 
    Va, finns det nån som skriver flera inlägg att hen blir illa behandlad i sitt förhållande?
  • Anonym (Gwen)
    Anonym (Elva) skrev 2023-04-11 13:27:45 följande:
    Jo, vi andra har förstått det. Men tycks även se varför det blivit så vilket du inte tycks göra. 
    Kloka inlägg. Men ge inte mer luft åt denna dramaqueen?intressant med mailen dock och det säger ju en hel del/allt.
  • Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 13:57:12 följande:

Jag håller med om att det kan vara lätt att få igång mig, och jag har fått rådet att lägga ner att svara istället för att ge luft åt föreställningen om mig som en dramaqueen. Man kanske blir en dramaqueen om man har starka känslor? Men en dramaqueen kan också vara den som intrigerar, antyder, gaslightar, förvrider sådant man sagt och så vidare. Här är det en person som påstår att hon läst min mail inför andra och du tycker att det säger allt. Det är ganska skickligt. Sen apropå dramaqueen så har jag märkt att så fort dramat lägger sig så slutar visningarna av trådar. Något att tänka på för alla de som suttit och ätit popcorn och tittat på utan att ingripa. All heder till dem som inte heller tycker att det är normalt att sprida andras mail eller sprida ut att man läst andras mail och antyda att den innehåller "märklig konversation". 

Att du ens noterar att visningarna minskar säger väl allt??en snabb sökning på ditt nick visar ju på konflikter i var och varannan tråd?ständiga konspirationer om diverse påhittade eller icke påhittade personer som gör på det ena eller andra mot dig...för mig framstår du som besatt och en person som lever sitt liv härinne med div påhittande vänner.
    Dramaqueen så absolut? jag sökte ditt nick 3 minuter för att hitta att div personer anmälde dina inlägg, 2 var du i klinch med, något hemskt hade hänt dig via kontakter med andra härinne, att du skulle varit utlagd på Dumpen, emotionellt drama, män som skriver om sex osv? för mig talar det sitt tydliga språk vad du är en för en person. Det där är knappast normalt.
    Att dina Mail skulle vara i omlopp förvåna mig inte alls, men varför skjuta den som nämner det istället för den eller de personerna som sprider dem (troligtvis inte i gott syfte). 

Over and out

• Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 14:37:24 följande:

Att jag reagerat över att ett konto som väldigt ofta skriver här helt oprovocerat skrev att jag är på Dumpen tycker inte jag är konstigt. Jag förstår inte varför det kontot får vara kvar. 

Att män skrivit oönskat om sex till mig vid ett par tillfällen har jag tyvärr förstått är vardagsmat här. 

Det där dramat jag har nämnt kan jag inte förstå fortfarande riktigt, men har försökt reda ut det så gott jag har kunnat med dem det berör. 

Jag kan inte "skjuta" den som delat mail då jag inte har någon aning om vem det skulle vara. Det förvånade mig och det är som sagt riktigt obehagligt att höra. Jag har haft så korta kontakter med män här så jag förstår inte vem som skulle vilja mig illa, men det lär jag aldrig få veta.

En tanke jag har är väl att det varit troll jag haft kontakt med. Det finns en tråd där en kvinna försvarar finurliga kvinnotroll som "startar trådar många skrattar åt", och det här låter som någonting liknande, att skriva till någon och försöka trolla till sig information.

Eftersom jag tydligen är så "omtalad" och ses som "ett experiment" kan jag se att någon skulle kunna tycka att det vore roligt att skärmdumpa en eller flera sådana trollkonversationer.

Varför händer då inte detta alla andra som varit här många år utan enbart dig? Det är ju knappast någon slump. 

Nej, män som önskar sex här är inte vardagsmat härinne. Om man inte gör sig tillgänglig. Mig har det hänt en gång på 5 år.

Nu vet jag inte hur många kontakter med män du haft härinne men lite ledtrådar ger ju den andra personen. Så om du verkligen inte anstränger dig att jaga män härinne så torde det inte vara så många att fråga. Om man nu verkligen vill veta. Någon man klinchat med? Någon man avslutat med? Inte vet jag. Men det låter väldigt konstigt att det inte skulle gå att ta reda på. FL är inte så stort.

Jag tror inte du är så omtalad men det verkar ständigt vara tjafs och märkliga saker som bara händer just dig och du verkar ha många ovänner härinne. Så att någon stört sig verkar inte orimligt och många känner varandra utanför forumet också. Jag tror dock om du tänker till lite att du kan få fram vem det är med lite detektivarbete. Om det är viktigt för dig

• Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-11 15:12:54 följande:

Jag håller med om att jag verkar ha gjort mig ovän med många men är absolut inte tillgänglig för sex. Jag känner till skillnad från andra ingen via forumet. Däremot har jag skrivit med några men jag skiljer på onlinekontakter och verkliga vänner. Det enda sätt jag kan få veta vad som hänt är det uppenbara: att Elva släpper sin anonymitet och skriver privat till mig om vad hon grundar sina påståenden om att hon läst mina mailkonversationer med män på. Hon har inget att förlora utan allt att vinna, eftersom hon inte trivs med min närvaro. 

Med tanke på ditt sätt härinne, din förmåga att skaffa ovänner samt ditt sätt mot anonym Elva så verkar du ju skjutit dig själv i foten lite.

Som sagt i min värld hade det varit enklast att fråga de man skrivit med. Vad man skrivit som eventuellt skulle ha lite nyhetsvärde att sprida för oftast är ju det ju inte vad man gillar att äta till middag som folk tycker är värt att sprida. Jag vet heller inte hur många du gjort dig ovän med heller som du mailat om det ens existerat. Men jag hade i din sits valt att börja kartlägga där. Istället för att lägga allt på andra. Lycka till
  • Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-12 12:52:11 följande:
    Hej. Jag håller med dig om att med facit i hand skulle jag inte ha svarat i tråden som TS skapat. Jag tror inte att det är så mycket mer att reda ut kvar eftersom jag inte får veta vad det är för mail det gäller, men jag har blockerat den senaste man jag haft kontakt med, om han nu finns på riktigt. Jag tänker att det görs trollkonton i alla möjliga syften. Vad jag ändå är glad över att ha fått veta är att det finns en grupp där man delat min privata mail sinsemellan. Jag har skrivit till Forumvärd i ämnet men inte fått svar ännu. Minns inte ens just dina ordval och du är ju anonym, men det gör mig lite lättad på något sätt att det går att se på denna tråd ur flera perspektiv än att det som hänt är helt rätt.
    En helt OT sak jag inte fattar är varför du ens sitter och söker kontakt med div män på ett sk föräldraforum när du säger dig ha sambo. Samtidigt som du i var och varannan tråd skriver att du är så ensam och hur svårt det är. Helt apropå trollkonton. 
  • Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-12 21:03:31 följande:
    Hej, jag förstår att du kan ha missat det. Men "div män" är inte mitt uttryck, utan någon annans. Jag har skrivit att jag gärna skulle vilja ha fler vänner och också berättat att jag kan känna mig ensam, vilket kommit upp i den här tråden utan att jag tagit upp det själv. 
    Vet inte riktigt hur det svarar på det jag frågade direkt
  • Anonym (Gwen)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-13 16:02:16 följande:

(dvs en kvinna som har intresse av att framställa mig som en kvinna som skriver till div män)
    Mailen det i så fall gäller handlar om en man den kvinnan varit ordentligt kär i, och som jag också haft kontakt med.

Det var ju dock jag och inte anonym(Elva) som använde uttrycket div män. Det är ju du själv som skriver i flera trådar om dina kontakter med andra medlemmar och även män. 
  • Anonym (Gwen)

Detta måste ju vara en av FLs största mobbningstrådar.

Först är det TS
    Sen fröken Allvar
    Sen Anonym(Elva)
    Sen paret Fröken Allvar skrivit om (mannen som skärmdumpar mail och den manipulativa kvinnan) enligt FA
    Sen diskuteras Nikha innan hon ens anlänt till tråden och pekas ut som det ena och det andra bla av samma personer som anser att ovanstående är mobbare
    Jag är visst också en mobbare?Har vi fler?

Svar på tråden Har du ett behov av att trycka ner andra för att känna dig bättre själv?