• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Det tar tid

Jag tror på dig, TS.

Jag tycker att du låter som en bra man, och jag tycker att det är synd att så många tjejer här verkar vilja tolka allt som du skriver som negativt menat, genom att hänga upp sig på en eller två ordval/meningar. 

Kanske har helt enkelt många tjejer blivit så luttrade av dåliga män och dåliga dejter att de per automatik väljer att fokusera på sånt som de tolkar som varningssignaler först. Självbevarelsedrift, typ.

Men det är inte lätt att hitta ett bra förhållande, vare sig som man eller kvinna. Jag har min första riktigt bra relation nu som 33 först. Innan vi träffades kände han, liksom du, att ingen ville ha honom och att inget som han gjorde spelade någon roll. Ändå var han en helt vanlig schysst man som såg bra ut, men det verkade inte räcka. Men nu är han högt älskad för den varma och snälla person han verkligen är, och vår relation är väldigt bra.

Det finns inget universellt raggningsknep, utan fokusera på den person som du vill vara, så är chansen större att du träffar den typ av tjej som du också verkligen vill vara med. Men tyvärr kan det ta tid att hitta.

• Tecum
    Anonym (VWUQZ) skrev 2017-01-29 17:21:38 följande:
    Jag har inte påstått att ditt syfte är att ligga runt eller bli största hingsten i stan. Jag har sagt att den inställningen att "tiden får utvisa" vad det blir för typ av relation är avtändande i sig och det även är så att många som velar runt använder just den typen av uttalande. Tanken ska vara att det ska bli en seriös relation och inget annat (och märker man att det inte kommer bli det av nån anledning ska dejtandet avslutas med en gång). Känns den tanken jobbig för killen är jag inte intresserad. Inte svårare än så. Sen kan man ju faktiskt tycka att det kanske hade varit bra om fler tänkte fem eller ja, 10-15 år (eller helst ännu längre) framåt om man ser hur många som går in i relationer utan en tanke på hur framtiden skulle kunna bli med den personen. 

Man behöver inte utnyttja någon för att vara sexfixerad. Enligt mig är man sexfixerad om man tycker att sex är så pass viktigt att man behöver nämna sex överhuvudtaget på det sättet. Och jag är inte intresserad av sexfixerade män.

Sen handlar inte det här om vem du är eller vad dina egentliga intentioner är. Det handlar om hur du upplevs och varför tjejer dissar dig. Jag hade dissat dig direkt av dessa anledningar. Andra tjejer kanske dissar dig av samma eller helt andra anledningar.
    Men menar du att du kan avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte bara genom några mail? Vissa faller bort direkt men många måste man träffa, kanske även mer än en gång. Så att säga att "tiden får utvisa" är inte helt fel i min värld. Jag är väldigt misstänksam mot kärlek vid första ögonkastet, såna relationer brukar inte hålla.

Det är typiskt kvinnligt att döma ut killar på lösa grunder, bara baserat på något bagatellartat fel eller en olycklig formulering. Och det i sin tur beror på att ni kan välja och vraka mellan presumtiva partners och behöver inte lära känna någon på djupet. Tror ni missar mycket bra där...

Hur tycker du en man ska uttrycka sig för att det ska duga åt dig? Borde vara intressant för alla i TS` situation att veta...
  • Anonym (Ellie)

Du är alldeles för defensiv TS. Försök inse att tjejerna skriver här för att hjälpa dig. De skriver sina åsikter enbart baserat på vad du skriver. Såsom det går till på nätet.

Om tjejerna här uppfattar dig på ett sätt så uppfattar nog tjejerna på tinder dig likadant. Det har ju noll och ingenting att göra med hur du är i verkligen livet, så ta det inte personligt.

Vi tjejer kan välja och vraka på nätet (har själv träffat min sambo på internet) och det gör att det är väldigt lätt att avfärda en kille baserat på väldigt lösa grunder. Eftersom det finns minst tio till som väntar på svar.

Mitt bästa råd till dig är att försöka hitta något annat intresse än bara träning. Dels för att inte framstå som "träningsnörd" då detta är avskräckande för många tjejer. Men även för att det kan vara ett bra tillfälle att träffa nytt folk. Kanske nån tjej som är intressant eller någon som har en kvinnlig vän som är intressant etc.

• Anonym (Lyser tyvärr igenom)
    Cerena skrev 2017-01-29 18:15:50 följande:

Kanske han är en Stig Helmer typ fast med lite mer muskler och magrutor?

Kanske han tror att han kan få en proteindrink om han trycker på nån knapp över sittplatsen i flygplanet

"Vilken smak finns det?" ...

Tro inte han har mustasch dock, i alla fall inte en dito som "Käre Stig". För annars blir det ett himla slickande med tungan...
  • MrsTM

Fan vad folk är taskiga mot dig i den här tråden TS. Lämna FL bums och ge dig ut i vimlet! Du fixar det!

• Anonym (VWUQZ)
    Tecum skrev 2017-01-29 18:38:30 följande:
    Men menar du att du kan avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte bara genom några mail? Vissa faller bort direkt men många måste man träffa, kanske även mer än en gång. Så att säga att "tiden får utvisa" är inte helt fel i min värld. Jag är väldigt misstänksam mot kärlek vid första ögonkastet, såna relationer brukar inte hålla.

Det är typiskt kvinnligt att döma ut killar på lösa grunder, bara baserat på något bagatellartat fel eller en olycklig formulering. Och det i sin tur beror på att ni kan välja och vraka mellan presumtiva partners och behöver inte lära känna någon på djupet. Tror ni missar mycket bra där...

Hur tycker du en man ska uttrycka sig för att det ska duga åt dig? Borde vara intressant för alla i TS` situation att veta...
    Nej det är inte alls vad jag säger. Jag skrev klart och tydligt att man självklart inte kan veta att det kommer leda till ett seriöst förhållande med en specifik person innan man börjat träffats. Det jag säger är att skriva i sin presentation, eller svara i mejlande när man får frågan vad man söker, att tiden får utvisa vad det blir eller att "jag kan inte garantera något så det är dumt att gå in med tanken om något specifikt" är avtändande och avskräckande. Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART. Men att hitta en person för seriöst förhållande ska vara det enda syftet till att han är på den där sidan. Om han träffar Stina på dejt ska det vara för att se om det kan bli ett seriöst förhållande med henne och inget annat. Inte liksom träffas för skojs skull/träffa nytt folk/träffa kk/försöka skaffa ligg/ha "kul" etc. Känner han direkt att det inte kommer bli en långvarig relation med Stina ska han inte träffa henne igen. Är han osäker kan man fortsätta träffas tills dess att man vet. Det är det jag menar. Att gå in med tanken som många killar har, att man inte vet vad man söker eller att det lika gärna kan bli ett ons som en relation, och att man inte riktigt bryr sig om vilket, är avtändande. Han ska inte vara intresserad av något annat än en seriös relation. Han ska inte ligga runt eller vara intresserad av korta flingar överhuvudtaget. Är han det är jag inte intresserad. 

Om jag frågar en kille vad han söker på dejtingsidan och han svarar "Jag vet inte, det får tiden utvisa" så känner jag att han är oseriös, velig och inte vet vad han vill. Oavsett om det faktiskt är så eller inte så är det så jag upplever dessa män och jag dissar dem därför direkt. 
  • Cerena
    MrsTM skrev 2017-01-29 19:00:48 följande:

Fan vad folk är taskiga mot dig i den här tråden TS. Lämna FL bums och ge dig ut i vimlet! Du fixar det!

Nej inte direkt taskig väl. Mer sarkastiskt ironisk. Tänk på att Helmer i filmerna fixade ju flera tjejer med sin udda ..."charm" (?)
  • Anonym (Anna)

Hej på dig!

Jag tycker ärligt talat att många av tjejerna som skriver här är sjukt elaka. Du, TS, verkar vara en superfin kille. Det är egentligen inte konstigt om du inte träffar någon bra tjej om den stora massan är som alla hatare här i den här tråden. Herregud, vad begär man av en kille?

Nu är det länge sedan jag var ute och flörtade på krogen, men helt ärligt, det måste vara ett bättre sätt att träffa någon än på nätet!

Klä dig snyggt, lukta gott och se glad och charmig ut. Prata med tjejer och bjud på dig själv. Lyssna på tjejen, var intresserad. Ge komplimanger, rör henne lätt vid armen. Se henne i ögonen och få henne att skratta.

Jag vet själv, när jag var inne i den svängen, hur roligt det var att träffa någon rolig kille med busig blick. Hur jag kunde fastna med någon speciell i timmar och prata om allt möjligt. Slänga in lite flörtiga kommentarer och så sen var man bra sugen på att gå hem med honom, men det bästa var om det inte blev något första kvällen.

Jag är rädd att allt detaljer snacket över nätet är dödande för den verkliga känslan för attraktionen. Gå ut, var dig själv och visa aldrig om du känner dig desperat. Du kanske inte gör det, men om du gör det så lyser det nämligen igenom.

Jag tycker i alla fall att du låter supertrevlig, mogen, och hälsosam. Det är något positivt!

Jag önskar dig all lycka! Skippa bara alla konstiga och elaka brudar. Snacka med dom roliga tjejerna istället!

Ha det fint!

• Anonym (Lyser tyvärr igenom)
    MrsTM skrev 2017-01-29 19:00:48 följande:

Absolut du fixar det, lätt som en plätt!
  • Anonym (Snart 30)

Jag tog första steget och visade intresse för killarna = avskräckta och helst aldrig ville se mig igen om det inte handlade om kravlöst sex.

Om jag då nedgraderar dem till vänner utan någon jätte kontakta så är jag plötsligt skit intressant..

Bryter kontakten då.. orkar inte med spelet..

Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker