• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Tjej25)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 15:00:04 följande:

Jag skulle aldrig lämna en tjej ensam hemma för att åka och lyfta skrot.

Som du säger "Något att göra när man inte har någon" - EXAKT du förstår vad jag menar.

Tjejer behöver inte anstränga sig lika mycket som killar för att hitta någon även fast det inte alltid är lättare att hitta en seriös kille. Finns många svin som bara vill komma innanför byxorna på tjejer och är villiga att göra vad som än krävs för det, tyvärr. Jag hoppas att jag gett ett lite seriösare intryck än så, minst sagt.

Alla är olika och det finns ingen mall som får alla tjejer på fall(tur det) men som kille att skriva en inledningsfras till en tjej är som att peka blint. Allt kan tolkas som negativt, om man skriver för långt / för kort / frågar 1 eller 2 frågor kan man anses som antingen för på eller för ointresserad. 

Det är inte lätt för killarna på nätet. Tjejerna vet att det går ett ex antal killar på varje tjej och de tar sig då friheten att inte svara och bete sig dåligt.

En tjej här på FL skrev en tråd där hon ville hitta någon men hon dissade en kille för att han hade dans som intresse. Många vill nog inte binda upp sig med något "halvbra" utan tar för givet att det är brister på killen. Som i ditt fall - "han är vältränad och lägger 7 dagar i veckan på att träna, det kommer han fortsätta med även om vi blir ihop" man antar helt enkelt en massa saker som är felaktigt.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Gaby) skrev 2017-01-29 14:31:47 följande:

Du kan inte fråga enstaka kvinnor hur tjejer i allmänhet tänker, vi är inget kollektiv med ett hive-mind... För mig är det absolut viktigaste hur hans personlighet är. Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet. Att skriva att du inte är David Beckham och därför inte är intressant visar på en rätt negativ syn på kvinnor, som att du tror att det kvinnor vill ha är nån vältränad snygging med massor av pengar, annars får det vara. Men det är inte det viktiga i ett förhållande. Min man är varken vältränad eller rik, men jag älskar honom för den han är, för den härliga fina person han är.

"Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet."

Väldigt standard krav om jag får säga mitt. Finns allt för många tjejer som säger att det är just det som de letar efter hos en kille men ändå finns det så mycket singlar där ute. Jag tror inte det är så lätt.

Negativ syn på kvinnor skulle jag inte direkt säga men det är ingen hemlighet att ni kan välja och vraka bland killar där ute. När jag fattar att jag bara är en spelpjäs i väntan på att något bättre ska dyka upp hos en tjej blir jag inte förvånad längre. Man kan omöjligt dra alla tjejer över en kam och det försöker jag inte heller men du kan inte förneka att det är många tjejer som utforskar sina val och beter sig nonchalant emot killar inte varit något annat än trevliga och respektfulla när något bättre presenterar sig. När jag säger bättre så syftar jag i de flesta fallen på - snyggare till utseendet, bättre kropp, större plånbok, bil, materiella ting etc. Men som sagt inte ALLA kvinnor så misstolka mig inte.
  • Anonym (Gaby)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 15:09:39 följande:

"Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet."

Väldigt standard krav om jag får säga mitt. Finns allt för många tjejer som säger att det är just det som de letar efter hos en kille men ändå finns det så mycket singlar där ute. Jag tror inte det är så lätt.

Negativ syn på kvinnor skulle jag inte direkt säga men det är ingen hemlighet att ni kan välja och vraka bland killar där ute. När jag fattar att jag bara är en spelpjäs i väntan på att något bättre ska dyka upp hos en tjej blir jag inte förvånad längre. Man kan omöjligt dra alla tjejer över en kam och det försöker jag inte heller men du kan inte förneka att det är många tjejer som utforskar sina val och beter sig nonchalant emot killar inte varit något annat än trevliga och respektfulla när något bättre presenterar sig. När jag säger bättre så syftar jag i de flesta fallen på - snyggare till utseendet, bättre kropp, större plånbok, bil, materiella ting etc. Men som sagt inte ALLA kvinnor så misstolka mig inte.

Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att hitta en kille som inte tar sig själv på för stort allvar, som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt, utan som är trygg i sig själv. Du kan tycka att det är standardkrav, men det är inte standardmannen som lever upp till dem...
  • MrsTM

Vilka taskiga svar du fått TS! Som om ditt träningsintresse skulle vara en nackdel, vilket trams. Fattar väl alla att någon som är singel spenderar mer tid på gymmet än någon som har en respektive att mysa med i soffan.

Jag tycker det är uppriktigt tråkigt att en bra kille som du har svårt för att få tjejer. Vet inte vad jag ska ge dig för råd förutom det slitna uttrycket "var dig själv". Jag föll för min man för att han kunde uttrycka sig väl i skrift på nätet. Jag har fallit för min flirt för att han är en galen livsnjutare som lever för att få folk att skratta.

Med humor och en avslappnad inställning till livet och dig själv kommer du långt. Utgå inte från att tjejer är kräsna eller elaka, de flesta vill samma sak som du, nämligen att möta sitt livs kärlek.

Kan även tipsa om att en smart raggningsreplik är "får jag bjuda dig på ett glas någon kväll?" Kvinnor älskar att bli bjudna på ett glas vin eller en drink! Det låter kanske knäppt men är helt sant. Oroa dig inte för att vara för "på" utan försök bara visa intresse och respekt, slösa med komplimanger och låt henne smälta dessa innan hon svarar.

Om inget annat hjälper: spara en stor del av din lön de närmaste tio åren. Välbärgade IT-snubbar har betydligt större chans hos 30+ kvinnorna än vad de har hos kräsna 25-åriga bruttor.

Lycka till!

• Anonym (Lyser tyvärr igenom)

Till TS:

Tycker "allt" känns omständigt på nåt sätt. Visst man ska ha djup i sina tankar men dina känns "lite jobbiga" eller tom avtändande. Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer. Din attityd, din osäkerhet i att göra om dig, bete dig olika osv. får nog intresset att svalna hos den du ska försöka fånga intresset hos. Det blir helt enkelt inte äkta!

Nåja, det är väl mitt försök finns en anledning till din situation om du ser schysst ut i övrigt, alltså inte bara i kroppen...

Det är en riktig iakttagelse att tjejer inte ska vara "för på" men det gäller killar också. Allt beror på hur man gör det och om ens sätt och övriga charm är välkommet för mottagaren. Killar och tjejer gör ju saker på lite olika sätt om man ska generalisera.

Tjejer är betydligt mer vana än killar att "välja" av de som visar intresse. Själv ser jag ganska snabbt om jag har intresse i en kille eller inte, alltså in real life. Då finns det många sätt att fånga hans uppmärksamhet, behöver inte alls uppfattas som på. En del i ens omgivning vet inte ens att man flörtar med en viss kille men killen märker det nog, det lovar jag . Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ. Har man en sådan bakgrund blir det ju inte svårare nästa gång, om man så säger.

Nätet erbjuder visserligen matchning men det är långt från så perfekt som det kan låta. Dessutom är det en väldigt stor förenkling av mysteriet Attraktion. En del par är ju tex väldigt opposite men har det kanon ihop ändå. Så matchning går bort. Inte mer träffsäkert än något annat.

Ja vad ska jag säga...Finn dig själv först!

//Lycka till.

• Anonym (.)

Alla oseriösa killar har skrämt bort de vettiga tjejerna från kontaktsajterna. De som är kvar är nog inte så mycket att ha, tyvärr.

Försök hitta tjejer via bekantskapskretsen istället.

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Gaby) skrev 2017-01-29 15:19:48 följande:
    Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att hitta en kille som inte tar sig själv på för stort allvar, som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt, utan som är trygg i sig själv. Du kan tycka att det är standardkrav, men det är inte standardmannen som lever upp till dem...
    "Som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt".

Jag tror jag förstår vad du menar. Det finns många killar som är i behov av att hävda sig, vara högljudda och så i centrum. Det gör att killar som jag kanske hamnar lite i bakgrunden men det är inga problem för mig i sig. Jag vet vart jag står men vilka killar är det som syns mest i tjejernas ögon? Jag är inte osäker på mig själv, jag känner inget sug efter att behöva stå rampljuset och med det menar jag inte att jag är blyg, verkligen inte.

För mig bevisar handlingar mer än ord - dvs det du gör är viktigare för mig än vad du säger att du ska göra. Om en kille säger att han bryr sig om en tjej, så är jag mer intresserad av att visa henne det.

Jag kan inte önska mig något annat än att få ge en tjej min uppmärksamhet, prioritera henne, ge henne närhet och trygghet och vara ärlig emot och känna tillit, få se henne njuta men även att få något tillbaka utan att känna mig utnyttjad.

Tycker hon jag gör något tokigt eller att jag bör ändra på något vill jag att hon ska kunna känna att hon kan ta upp det med mig så jag kan ändra på det och gå framåt tillsammans ännu starkare. Att vara ensam har sina fördelar man fan så många nackdelar också.

Är det för mycket trygghets tänk och gör det mig ointressant? Jag kan inte lova en tjej att vi ska bli seriösa, det vore som jag nämnt tidigare bara desperat. Om vi klicka kommer det naturligt.
  • MrsTM

En sak till! Öva framför spegeln på att få till glimten i ögat, som en buspojke som är på väg att göra nåt han inte får. Blicken hos min flirt är nåt i hästväg, jag smälter som smör när han tittar på mig. Lika delar bus, beundran, humor och självförtroende. Som att han vill säga "jäklar vad du är fin gumman, skyll dig själv om du inte är sugen, jag har en massa kul i åtanke."

Anonym (.) skrev 2017-01-29 15:32:52 följande:

Alla oseriösa killar har skrämt bort de vettiga tjejerna från kontaktsajterna. De som är kvar är nog inte så mycket att ha, tyvärr.

Försök hitta tjejer via bekantskapskretsen istället.

Håller med, det ligger klart nåt i detta! Om jag kollar nån gång på datingsidor så vet jag inte ens om jag själv som tjej är seriös. Det är så pass låg nivå på väldigt mycket så man upptäcker ganska snart att man själv försvårar för sig själv genom att inte hantera information rätt. Så tyvärr inget bra tips för singlar.

Häng ute med kompisar, lär känna folk, gå på krogen, wharever, tusen ggr bättre.
    MrsTM skrev 2017-01-29 15:41:56 följande:

En sak till! Öva framför spegeln på att få till glimten i ögat, som en buspojke som är på väg att göra nåt han inte får. Blicken hos min flirt är nåt i hästväg, jag smälter som smör när han tittar på mig. Lika delar bus, beundran, humor och självförtroende. Som att han vill säga "jäklar vad du är fin gumman, skyll dig själv om du inte är sugen, jag har en massa kul i åtanke."

Ja de killarna är spännande! En sån kan lätt få mig intresserad också, men bara om han ser bra ut i mina ögon, alltså inte nödvändigt bildskön som en modell eller så men han ska ha den manlighet som jag tänder på. Annars blir det svårt, även med glimten framme.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker