• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Lyser tyvärr igenom) skrev 2017-01-29 15:26:55 följande:

Till TS:

Tycker "allt" känns omständigt på nåt sätt. Visst man ska ha djup i sina tankar men dina känns "lite jobbiga" eller tom avtändande. Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer. Din attityd, din osäkerhet i att göra om dig, bete dig olika osv. får nog intresset att svalna hos den du ska försöka fånga intresset hos. Det blir helt enkelt inte äkta!

Nåja, det är väl mitt försök finns en anledning till din situation om du ser schysst ut i övrigt, alltså inte bara i kroppen...

Det är en riktig iakttagelse att tjejer inte ska vara "för på" men det gäller killar också. Allt beror på hur man gör det och om ens sätt och övriga charm är välkommet för mottagaren. Killar och tjejer gör ju saker på lite olika sätt om man ska generalisera.

Tjejer är betydligt mer vana än killar att "välja" av de som visar intresse. Själv ser jag ganska snabbt om jag har intresse i en kille eller inte, alltså in real life. Då finns det många sätt att fånga hans uppmärksamhet, behöver inte alls uppfattas som på. En del i ens omgivning vet inte ens att man flörtar med en viss kille men killen märker det nog, det lovar jag . Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ. Har man en sådan bakgrund blir det ju inte svårare nästa gång, om man så säger.

Nätet erbjuder visserligen matchning men det är långt från så perfekt som det kan låta. Dessutom är det en väldigt stor förenkling av mysteriet Attraktion. En del par är ju tex väldigt opposite men har det kanon ihop ändå. Så matchning går bort. Inte mer träffsäkert än något annat.

Ja vad ska jag säga...Finn dig själv först!

//Lycka till.

Ganska osmakligt inlägg och även namnval måste jag säga.
    Vet inte vart jag ska börja ens. 

"Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer" Varför måste du ens nämna det? Du kan ju knappas skriva det i hopp om att försöka få mig att må bättre. Förstår du inte att jag är här för att försöka få en bättre uppfattning om vad tjejer tycker, tänker och värderar. Jag kommer aldrig aldrig bli en toffla men jag vill kunna ge och ta i en relation med en tjej och då menar jag inte sexuellt.

Vad menar du med min attityd och osäkerhet? 
    Är man för snäll är man en mes, står man upp för sig själv har man attityd. Saker kan alltid ses som negativt. Jag är varken en mes eller osäker på mig själv.

Hela ditt snacka om att "tjejer är betydligt mer vanan att välja" och 
    "Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ".
    Väljer att inte svara på det.

I min ensamhet har jag haft mycket tid att reflektera över mitt beteende och mina val i livet, vad jag gjort bra och vad som kan förbättras. Det är nog inte min självinsikt det är fel på.
  • jessmess

Du låter som en trygg och stabil kille. Hoppas du finner vad du letar efter :) tycker det är svårt att finna någon vettig på nätet. Bästa vore om man träffade någon i det verkliga livet.

• Anonym (VWUQZ)

Du är inte attraktiv helt enkelt. Vare sig det är fysiskt eller persolighets/beteendemässigt. Sen kan jag säga så här att killar som snackar om att de vill ha "skönt sex", och att om det blir seriöst eller inte får tiden visa, dissar jag med en gång. Fruktansvärt avtändande och avskräckande. Jag vill ha en man som vet vad han vill ha (ett seriöst förhållande) och enbart är ute efter just det, och inte lägger ner tid på att träffa någon om han inte känner sig säker på att det kan leda till något riktigt med. Sen att nämna sex överhuvudtaget på det sättet visar direkt att det är en typ av kille som jag inte vill ha att göra med (en sexfixerad). Detta är vad jag personligen känner och tycker dock, andra tjejer känner annorlunda. Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är, har kommit i kontakt med väldigt många sånna som dig på nätet. Det är "vet inte vad jag är ute efter" eller "hoppas på att träffa nån för nåt seriöst men det får tiden avgöra". Jag dissar dom allihop direkt, är inte intresserad av den typen av man. Bland de värsta är de som skriver i sina profiler att "vet inte vad jag söker här. Vill i slutändan ha ett seriöst förhållande men det är ju inget jag kan garantera innan vi träffas". Eh no shit. Självklart kan man inte veta om det blir ett seriöst förhållande med en specifik person innan man träffats MEN det ska vara syftet med att dejta, och det enda syftet dessutom. Så fort man märker att det inte kommer leda till ett seriöst förhållande ska dejtandet avslutas. Istället vill den här typen av man dra ut på det, göra tjejen till ett kk eller en kortvarig fling på några veckor eller ett par månader, få henne att tro att det leder någonstans medan han fortsätter dejta andra och inte "känner sig redo" för att sätta några titlar på relationen. Detta har jag sett i min omgivning många gånger och det är fullkomligt avskyvärt. Jag vill inte hamna där och därför går alla veligpettrar bort med en gång.

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (VWUQZ) skrev 2017-01-29 16:00:16 följande:

Du är inte attraktiv helt enkelt. Vare sig det är fysiskt eller persolighets/beteendemässigt. Sen kan jag säga så här att killar som snackar om att de vill ha "skönt sex", och att om det blir seriöst eller inte får tiden visa, dissar jag med en gång. Fruktansvärt avtändande och avskräckande. Jag vill ha en man som vet vad han vill ha (ett seriöst förhållande) och enbart är ute efter just det, och inte lägger ner tid på att träffa någon om han inte känner sig säker på att det kan leda till något riktigt med. Sen att nämna sex överhuvudtaget på det sättet visar direkt att det är en typ av kille som jag inte vill ha att göra med (en sexfixerad). Detta är vad jag personligen känner och tycker dock, andra tjejer känner annorlunda. Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är, har kommit i kontakt med väldigt många sånna som dig på nätet. Det är "vet inte vad jag är ute efter" eller "hoppas på att träffa nån för nåt seriöst men det får tiden avgöra". Jag dissar dom allihop direkt, är inte intresserad av den typen av man. Bland de värsta är de som skriver i sina profiler att "vet inte vad jag söker här. Vill i slutändan ha ett seriöst förhållande men det är ju inget jag kan garantera innan vi träffas". Eh no shit. Självklart kan man inte veta om det blir ett seriöst förhållande med en specifik person innan man träffats MEN det ska vara syftet med att dejta, och det enda syftet dessutom. Så fort man märker att det inte kommer leda till ett seriöst förhållande ska dejtandet avslutas. Istället vill den här typen av man dra ut på det, göra tjejen till ett kk eller en kortvarig fling på några veckor eller ett par månader, få henne att tro att det leder någonstans medan han fortsätter dejta andra och inte "känner sig redo" för att sätta några titlar på relationen. Detta har jag sett i min omgivning många gånger och det är fullkomligt avskyvärt. Jag vill inte hamna där och därför går alla veligpettrar bort med en gång.

Det var ett aggressivt inlägg och genom att jag poängtera ut det så tror jag inte det kommer bli till det bättre. I alla fall jag är inte sexfixerad och jag tycker att du är lite väl snabb på att döma mig. Sex är underbart och naturligt. Jag vill inte ha det i syfte att försöka utnyttja någon eller "så länge jag får knulla så skiter jag i tjejen".  

"Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är"
    Det där är något man bara slänger ur sig och sockerpudrar med att skriva "tror" ELLER så är man säker på sin sak och i det här fallet, efter att ha tolkat din text, så tycker jag inte alls att du vet "vilken typ av man" jag är.

Jag är inte här för att försöka samla in information och tricks om hur jag på bästa möjliga sätt kan hoppa mellan tjejer och behandla dem som luft.

Jag kallpratar med det få matchningarna jag fått på Tinder men när det dyker upp någon som det kan bli något mer med, beroende på hur vi skriver till varandra bla, så väljer jag att fokusera på henne och henne endast. Inte skriva med de andra, lägga upp nya bilder eller byta profilbild, ändra min beskrivning m.m. Det aktiva sökandet läggs m.a.o på is och jag väljer att fokusera på just den tjejen.

Som sagt så är jag inte ut efter något ONS men att lägga betoning på att man ska bli seriösa är som att boxas med en arm bakom ryggen känner jag. Att konstant tänka "den här tjejen ska jag bli seriös med" och sen börjar tankarna gå fara iväg inte 5 år utan snanare hur det kommer se ut om 10-15år med den här tjejen, innan vi ens hunnits träffas utanför blippandet på mobiltelefonerna.

Tycker jag varit klar nog med vad jag är ute efter men om jag enkelt förklarar för dig igen att mitt syfte med att träffa en tjej är att bli seriös, inte bli den största hingsten i stan. Läs mina andra inlägg som jag svarat till andra personer också så kanske du får en bättre uppfattning om vad jag är för slags person.
  • Anonym (Jaha ok)
    jessmess skrev 2017-01-29 15:58:39 följande:

Du låter som en trygg och stabil kille. Hoppas du finner vad du letar efter :) tycker det är svårt att finna någon vettig på nätet. Bästa vore om man träffade någon i det verkliga livet.

Tack Jessmess, det värmer i kylan!

Jag försöker men det är inte lätt.
  • Anonym (VWUQZ)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 16:34:01 följande:
    Det var ett aggressivt inlägg och genom att jag poängtera ut det så tror jag inte det kommer bli till det bättre. I alla fall jag är inte sexfixerad och jag tycker att du är lite väl snabb på att döma mig. Sex är underbart och naturligt. Jag vill inte ha det i syfte att försöka utnyttja någon eller "så länge jag får knulla så skiter jag i tjejen".  

"Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är"
    Det där är något man bara slänger ur sig och sockerpudrar med att skriva "tror" ELLER så är man säker på sin sak och i det här fallet, efter att ha tolkat din text, så tycker jag inte alls att du vet "vilken typ av man" jag är.

Jag är inte här för att försöka samla in information och tricks om hur jag på bästa möjliga sätt kan hoppa mellan tjejer och behandla dem som luft.

Jag kallpratar med det få matchningarna jag fått på Tinder men när det dyker upp någon som det kan bli något mer med, beroende på hur vi skriver till varandra bla, så väljer jag att fokusera på henne och henne endast. Inte skriva med de andra, lägga upp nya bilder eller byta profilbild, ändra min beskrivning m.m. Det aktiva sökandet läggs m.a.o på is och jag väljer att fokusera på just den tjejen.

Som sagt så är jag inte ut efter något ONS men att lägga betoning på att man ska bli seriösa är som att boxas med en arm bakom ryggen känner jag. Att konstant tänka "den här tjejen ska jag bli seriös med" och sen börjar tankarna gå fara iväg inte 5 år utan snanare hur det kommer se ut om 10-15år med den här tjejen, innan vi ens hunnits träffas utanför blippandet på mobiltelefonerna.

Tycker jag varit klar nog med vad jag är ute efter men om jag enkelt förklarar för dig igen att mitt syfte med att träffa en tjej är att bli seriös, inte bli den största hingsten i stan. Läs mina andra inlägg som jag svarat till andra personer också så kanske du får en bättre uppfattning om vad jag är för slags person.
    Jag har inte påstått att ditt syfte är att ligga runt eller bli största hingsten i stan. Jag har sagt att den inställningen att "tiden får utvisa" vad det blir för typ av relation är avtändande i sig och det även är så att många som velar runt använder just den typen av uttalande. Tanken ska vara att det ska bli en seriös relation och inget annat (och märker man att det inte kommer bli det av nån anledning ska dejtandet avslutas med en gång). Känns den tanken jobbig för killen är jag inte intresserad. Inte svårare än så. Sen kan man ju faktiskt tycka att det kanske hade varit bra om fler tänkte fem eller ja, 10-15 år (eller helst ännu längre) framåt om man ser hur många som går in i relationer utan en tanke på hur framtiden skulle kunna bli med den personen. 

Man behöver inte utnyttja någon för att vara sexfixerad. Enligt mig är man sexfixerad om man tycker att sex är så pass viktigt att man behöver nämna sex överhuvudtaget på det sättet. Och jag är inte intresserad av sexfixerade män.

Sen handlar inte det här om vem du är eller vad dina egentliga intentioner är. Det handlar om hur du upplevs och varför tjejer dissar dig. Jag hade dissat dig direkt av dessa anledningar. Andra tjejer kanske dissar dig av samma eller helt andra anledningar.
  • Anonym (Nätdejting)

Problemet med nätdejting är att killar ofta beskriver sig själva såsom de SKULLE vilja vara, inte särskilt realistiskt mao. Som tjej har jag träffat på X antal män där varken utseende eller personlighet stämmer överens med deras profil. Tex en kille som skrev att han är lyhörd och bra på att lyssna. På vår dejt pratade han om sig själv hela kvällen, när jag försökte flika in med någon relevant kommentar avbröt han mig eller började prata om något annat... Samma sak med foton. Att publicera bilder som var aktuella för 15 år/kilon sedan är ju bara falsk marknadsföring, tror ni killar att vi inte märker någon skillnad?!? Nu vet jag ju inte hur tjejer på dejtingsajter beter sig iom att jag bara dejtat killar? De kanske är likadana? Till slut träffade jag iaf en kille irl så att säga, det var mycket bättre än nätdejting, åtminstone för mig!

• Anonym (Lyser tyvärr igenom)

Inget fel på TS intellektuella förmåga men hur f*n ser han ut egentligen? Nåt tokigt kan man ana. Alla kan ju inte vara snygga eller bildsköna men i detta fallet är det en del som talar för att att det kan vara riktig skralt med den biten. En rippad kropp med synliga muskler säger inte mycket i sammanhanget. Ingens fel om så är fallet för alla ser vi människor olika ut.

• Anonym (Davis)

Lessen men jag hade också sagt nej pga 7 dagar träning.

Visst, TS kanske inte hade dissat en lördag med tända ljus och trerätters och hett sex.

Men tänk ett steg vidare sen- gymmet hellre än ensam hemma med skrikig kräkbebis medan hon tränar?

Det är fakta att det inte finns ens hälften så många timmar egentid till någon av parterna om man ska dela rättvist på skötseln av ett barn. Om killen då har en förväntning om att både kunna jobba lite mer än heltid och sen dessutom vara borta och träna två timmar per kväll så funkar det inte alls, och det är en rätt rejäl ändring han annars kommer att få göra. Hellre än att slösa tid på att försöka få till den ändringen så väljer jag någon annan.

Jag har en egen karriär, jobbar själv heltid eller mer och var hemma med barn sju månader. Resten tog min man annars hade det inte blivit något barn.

Vi vill båda träna 2-3 ggr i veckan och det är ungefär det som det  finns tid till när sedan ens barn växer upp och ska läsas läxor med, köras till aktiviteter och kompisar också.

• Cerena

Kanske han är en Stig Helmer typ fast med lite mer muskler och magrutor?

Kanske han tror att han kan få en proteindrink om han trycker på nån knapp över sittplatsen i flygplanet

Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker