• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Jaha ok)
    Pripps Vichy skrev 2017-01-30 18:27:13 följande:

Men alltså, det är alltid den personliga attraktionen som är avgörande. Sedan spelar det ingen roll hur ambitiös du är eller hur mycket du försöker. I vissa fall funkar det. Men när attraktionen inte är ömsesidig så brukar det rinna ut i sanden. Det är det så många killar gör fel. De stöter och nöter på en kvinna tills hon säger "okej då", trots att hon egentligen inte är attraherad, eller måttligt attraherad. Sen blir det som det blir.

När det klickar så klickar det. Du kommer att märka vad jag menar den dag det händer.

Dessutom vill ofta kvinnor ha tid att tänka och reflektera innan de beslutar sig för något. Det kan handla om deras livssituation, olika problem de behöver ta itu med först eller att de måste väga olika saker mot varandra.

Men du är definitivt på rätt väg och har ett bra tänk kring det hela. Problemet är väl också att många killar har en tendens att se kvinnor som aliens som de måste kunna erbjuda precis allt för att de ska nappa. Det stämmer i ett fåtal fall men oftast är det personligheter som dras till varandra. Glöm alla "handböcker" i hur man raggar kvinnor. De är till för losers utan personlighet. Dessa handböcker är ofta skrivna av män som inte vill något annat än bara knulla, och de har ofta själva problem med brist på personlighet.

Det var något annat jag tänkte tillägga också här men har glömt vad det var. Återkommer när jag kommer på det.

Det finns ingen mall för att få alla tjejer att falla för en nej, helt rätt. Jag vill inte hetsa in i något förhållande (ändå upplever folk mig som desperat här) och att visa tecken på att ge det tid, ge mig en chans m.m då är jag defensiv i andras ögon. 

Jag kan inte hålla med alla men jag tar med mig era åsikter och punkter framåt. Gratis kunskap som kan få mig att utvecklas och se saker från flera vinklar men jag får aldrig glömma kärnan, vem är jag.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (.....) skrev 2017-01-30 19:44:55 följande:

Har inte läst några svar i tråden för orkar inte dra mig igenom dem, men efter att ha läst ditt inlägg så känner jag spontant att du kanske framstår som lite väl desperat? Jag vet inte.. det kanske bara är här på familjeliv som du framstår som desperat. Haha. :)

Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?
  • Anonym (Lyser tyvärr igenom)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 22:56:52 följande:

Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?

Kanske att din upprördhet över att få höra det...
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 21:41:43 följande:

Håller helt med några ovanstående. Tycker du verkar vara en bra kille. Skulle utan tvekan kunna tänka mig att prata med en kille som dig,

Visst det låter perfekt, allt dedär du skriver. Men samtidigt man blir inte lycklig av att ha allt perfekt heller. Vissa kanske blir de men. Man är uppslukad av sin vardag och allt det innebär speciellt om man är ensam.

Ska du hitta rätt så vill du väl ändå hitta en tjej som tycker om dig för den du är, inte för allt du har.

Känns som att du inte riktigt kan bestämma dig för vad du tycker, i mina ögon. Läs mitt inlägg #86 svar till Klickerträna.

Jag är inte perfekt, det är andra i tråden som sagt. Perfektionism är ouppnåeligt och det är inget jag försöker uppnå.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Lyser tyvärr igenom) skrev 2017-01-30 23:03:20 följande:
    Kanske att din upprördhet över att få höra det...
    Upprördhet, tolkar du det nedan som att jag är upprörd? :D

"Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?"
    ^
    Hur ska jag i text kunna fråga på ett tydligare sätt vad personen menar?

Det enda du har gjort från ditt första inlägg i den här tråden är att kasta skit på mig och försöka få mig att framstå som inget annat än negativ, desperat, tense och allt vad det nu är.

Men vet du vad, det gör inte mig något. Jag är hellugnt, det finns så många andra som har bidraget med positiv energi till mig och fått mig att inse saker som jag kan tänka på att så jag borstar av mig dina negativa kommentarer, som inte på något sätt kan få mig att utvecklas och sen går jag vidare.

Svårare än så är det inte.
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 23:06:38 följande:

Känns som att du inte riktigt kan bestämma dig för vad du tycker, i mina ögon. Läs mitt inlägg #86 svar till Klickerträna.

Jag är inte perfekt, det är andra i tråden som sagt. Perfektionism är ouppnåeligt och det är inget jag försöker uppnå.

Du behöver inte vara orolig direkt...
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 23:12:55 följande:

Upprördhet, tolkar du det nedan som att jag är upprörd? :D

"Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?"

^

Hur ska jag i text kunna fråga på ett tydligare sätt vad personen menar?

Det enda du har gjort från ditt första inlägg i den här tråden är att kasta skit på mig och försöka få mig att framstå som inget annat än negativ, desperat, tense och allt vad det nu är.

Men vet du vad, det gör inte mig något. Jag är hellugnt, det finns så många andra som har bidraget med positiv energi till mig och fått mig att inse saker som jag kan tänka på att så jag borstar av mig dina negativa kommentarer, som inte på något sätt kan få mig att utvecklas och sen går jag vidare.

Svårare än så är det inte.

Det är du som ser det som att du får skit på dig. Är säkert en och annan om tycker att jag gett dig taskiga kommentarer också. De har de delvis TT i ser det mer som sarkasm och ironi men där går förstås uppfattningar isär.

Du är bra på stt fånga saker i skift. Det är en tillgång.

Men att författa en en sån här tråd om "ditt liv"(?!) Ingen som reagerar på det? Att diskutera en massa förehavanden runt sin egen person men mestadels helt obekanta och okända personer, tjejer och killar, män och kvinnor?

Jag förstår att du en gång hade det tufft i ditt liv det har du ju även tror upp. Respekt för den tiden. Men gör dig dig själv en tjänst, kom ut i verkligheten. Man kan visst få synpunkter på nåt men du skriver ju en självbiografi när ditt liv precis har börjat...
  • Arcnice
    Anonym (Em) skrev 2017-01-30 08:45:23 följande:

Nåt som jag funderar på när jag läser såna här trådar om killar som har svårt att hitta en tjej, är att det kanske handlar om att det urval av tjejer som intresserar dem kanske är för snävt, och genom att börja vidga det så blir det lättare för dem.

Istället för att fokusera på de kvinnor som väljer bort dem, så borde fokusera på de kvinnor som de själva väljer bort och varför. Då vänder man på tänkandet, och det blir mer konstruktivt. Det är svårt att ändra på andra, och deras tänkande och val, men lättare att ändra på sig själv och sitt eget tänkande och sina egna val.

Om alla singelmän mellan t.ex 18-55 i snygghetsgrad 1-10, fokuserar på samma grupp singeltjejer i åldern t.ex 18-28 i snygghetsgrad 6-10, så säger det ju sig självt att majoriteten i mansgruppen kommer att bli ratade, och det beror ju inte på tjejerna. Det är ju helt enkelt rätt simpel matematik, att den gruppen som de åtrår helt enkelt inte är tillräckligt stor för att alla som vill ska kunna få en flickvän ur just den urvalsgruppen.

(Och innan nån börjar klaga på det med "snygghetsgrad 6-10" och att man inte kan poängsätta människor, och att "skönhet ligger i betraktarens öga", "alla människor är vackra"etc, eller, så vill jag poängtera att det var bara ett exempel så att ni skulle förstå detta med att man gör ett urval, så häng inte upp er på det nu.)

Jag förstår din tanke, men tycker att du missar en väsentlig sak i ditt resonemang. Man kan inte styra över vad man tycker är attraktivt, och det gäller både utseende och personlighet.
    Visst, man kan kanske ändra vilket åldersintervall man accepterar, men mycket mer än så kan man inte göra. Då lurar man sig själv.

Jag blir ju inte gärna tillsammans med någon som jag inte är attraherad av, inifrån och ut. Och vilka det är kan jag inte styra över mer än jag kan styra över t.ex. min favoritfärg.
  • Anonym (hmm)
    Arcnice skrev 2017-01-30 23:45:24 följande:

Jag förstår din tanke, men tycker att du missar en väsentlig sak i ditt resonemang. Man kan inte styra över vad man tycker är attraktivt, och det gäller både utseende och personlighet.

Visst, man kan kanske ändra vilket åldersintervall man accepterar, men mycket mer än så kan man inte göra. Då lurar man sig själv.

Jag blir ju inte gärna tillsammans med någon som jag inte är attraherad av, inifrån och ut. Och vilka det är kan jag inte styra över mer än jag kan styra över t.ex. min favoritfärg.

Så är det ju. Därför bör folk sluta klaga när folk inte blir intresserade av dem. Folk har en preferens och blir man inte attraherad så blir man inte. Inget att göra åt. Läser alldeles för många trådar där en man tex tycker kvinnor är orättvisa som alltid nobbar dem, och anser att kvinnor bör ge dem en chans för att göra det mer rättvist. En preferens är ju mer populär än andra så rättvisa finns inte . Därför blir många utan. Men sånt är livet.
  • Anonym (r)
    Arcnice skrev 2017-01-30 23:45:24 följande:

Nej visst. Poängen är bara att en del män som gnäller över att kvinnor inte vill ha dem kanske helt enkelt inte vill ha de kvinnor som skulle vilja ha dem, och alltså är precis lika goda kålsupare som de kvinnor de ondgör sig över. (Okej, det blev en jobbig mening, hoppas du fattar hur jag menar )
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker