• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Jb)

Håller helt med några ovanstående. Tycker du verkar vara en bra kille. Skulle utan tvekan kunna tänka mig att prata med en kille som dig,

Visst det låter perfekt, allt dedär du skriver. Men samtidigt man blir inte lycklig av att ha allt perfekt heller. Vissa kanske blir de men. Man är uppslukad av sin vardag och allt det innebär speciellt om man är ensam.

Ska du hitta rätt så vill du väl ändå hitta en tjej som tycker om dig för den du är, inte för allt du har.

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Em) skrev 2017-01-30 08:45:23 följande:

Nåt som jag funderar på när jag läser såna här trådar om killar som har svårt att hitta en tjej, är att det kanske handlar om att det urval av tjejer som intresserar dem kanske är för snävt, och genom att börja vidga det så blir det lättare för dem.

Istället för att fokusera på de kvinnor som väljer bort dem, så borde fokusera på de kvinnor som de själva väljer bort och varför. Då vänder man på tänkandet, och det blir mer konstruktivt. Det är svårt att ändra på andra, och deras tänkande och val, men lättare att ändra på sig själv och sitt eget tänkande och sina egna val.

Om alla singelmän mellan t.ex 18-55 i snygghetsgrad 1-10, fokuserar på samma grupp singeltjejer i åldern t.ex 18-28 i snygghetsgrad 6-10, så säger det ju sig självt att majoriteten i mansgruppen kommer att bli ratade, och det beror ju inte på tjejerna. Det är ju helt enkelt rätt simpel matematik, att den gruppen som de åtrår helt enkelt inte är tillräckligt stor för att alla som vill ska kunna få en flickvän ur just den urvalsgruppen.

(Och innan nån börjar klaga på det med "snygghetsgrad 6-10" och att man inte kan poängsätta människor, och att "skönhet ligger i betraktarens öga", "alla människor är vackra"etc, eller, så vill jag poängtera att det var bara ett exempel så att ni skulle förstå detta med att man gör ett urval, så häng inte upp er på det nu.)

Intressant text med väldigt mycket sanning. Killar blir också lätt kräsna i vårat instant-samhälle som vi lever i nu. Porr gör det inte direkt bättre heller... Minsta lilla som kan uppfattas som "fel", "osexigt" eller att brösten inte är för stora eller vad nu än kan vara så fixar tummen resten och på bara några sekunder får du upp en ny tjej i mobilen.

Det finns citat ute på internet som säger "Killar, satsa på tjejer som är utanför eran liga, ni kommer bli överraskade av slutresultat". Jag vill inte dela in tjejer i olika ligor eller prata om er som 1-10 poängare. Det blir så mycket fokus på utseende då. Jag är inte intresserad av att matchas med tjejer som ser för upp-piffade ut med perfekt ljus på sina bilder och som i många killars ögon ses som 10 poängare. Jag vill hitta en tjej där fokus inte ligger på att försöka se så bra ut som möjligt på några bilder som hon slänger upp på Tinder för att få så mycket likes av killar som möjligt. Jag är heller inte så mycket för tjejer som ser ut som porrstjärnor.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-30 15:11:58 följande:

Jag tycker också att du verkar vara en toppenbra kille. JAG personligen tänder på någon som kan använda sin hjärna och formulera sig i ord och text. Vilket du klarar bra. :)

Jag har dock inga jättekonkreta tips mer än att fråga om du dejtat på andra sidor än Tinder? För just dina skills att kunna uttrycka dig lär väl knappast hinna märkas på Tinder?

Jag är säkert urgammal i jämförelse med dig, men jag blev singel för 1,5 år sedan och träffade sen min nuvarande partner (som jag älskar till världens ände och tillbaka) på sajten med det hemska pinsamma namnet Elitsinglar. Vi skrev en del innan vi sågs och även om jag nu tycker han är snyggast i världen så var det främst hans kommunikativa förmåga som gjorde att det blev en första dejt.

Lycka till, jag tvekar inte en sekund att du förr eller senare hittar rätt partner!

Hej Charlotte och tack så mycket!

Jag känner inte att jag når fram eller får en ärlig chans av tjejer där ute. "Om hon bara lärde känna mig..." eller "Om jag bara fick visa henne vem jag är" tänker jag ibland. Men samtidigt - konkurrensen är hård där ute och som kille kan man inte sitta och lalla heller. Det här med att ta en tjej med storm direkt är väl inte riktigt jag någon expert på utan jag tror mer på att man ger varandra en ärlig chans eller lite tid i alla fall. Det behöver inte betyda att man måste gå på en dejt (även om det är absolut det bästa sättet att lära känna varandra) men mer att man inte blockerar personen och söker vidare om han / hon säger "ett" när han / hon skulle sagt "två" tex.

Elitsinglar eller inte. Ni hittade varandra och jag kan inte annat än att vara glad för det! 

Jag fortsätter mitt letande och tar till mig av allt det ni tjejer förmedlar till mig här.

Ha det fint!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 16:00:09 följande:

Jag tycker att utseendet såklart kan spela viss roll. Men klickar man med en person som man tycker om att umgås ned spelar utseendet ingen roll. Jag faller (är tjej 26år) förresten, för en personlighet. Att hitta en person som får mig att må bra, få mig skratta och känna mig trygg med och litar på. Det betyder så mycket mer än ett utseende!

Kunde inte sagt det bättre själv. Instämmer helt!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:

Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.

Jag gjorde ett val och valde att ha med min lön eftersom jag kan vara anonym och för att ni kanske kunde få en bättre bild av min livssituation i dagsläget. 

Sen värdesätter jag inte människor utefter vad de tjänar vill jag även poängtera.
  • Anonym (Jaha ok)
    Lite tankar skrev 2017-01-30 11:05:36 följande:

Hoppar för första gången faktiskt in i en FL-tråd, men tänkte att en kan bidra med sina tankar:

Efter att ha läst igenom alla inlägg kan jag sammanfatta det som att du framstår som väldigt defensiv i den bemärkning att så fort någon skriver att de inte skulle vara intresserade så går du in och skriver långa paragrafer om hur de har fel. Det är ingenting jag ska haka upp mig på, bara en iakttagelse (kanske intressant för dig själv att gå tillbaka och läsa om dessa inlägg igen?)

I alla fall, Tinder, vilket är den enda dejtingsida du nämnt att du använt hittills(?), är väldigt problematisk i sig. Jag ska försöka förklara det här så enkelt som möjligt, men det finns flera tusen artiklar att läsa om ämnet! Appen är uppbyggd på att du swipear åt olika håll beroende på om du gillar personen eller inte, enkelt, det krävs alltså väldigt liten insats av användaren. Du får en matchning; upprymdhet! Gud vad kul! Du får en belöning. Tiden går, du får fler och fler matchningar, eller i alla fall samma antal om dagen, och precis som vilket rus som helst så minskar det.

Det krävs fler matchningar för att nå samma rus som i början, du har inte tid att svara/du vill inte svara för egentligen handlar det numera om ruset. Pling, en ny matchning.

Det är en liten ego boost i fickan kan man säga, och det är därför många på Tinder slutar svara eller ens svarar från början. Samtidigt skulle jag vilja säga att i mina ögon är Tinder en app där många söker efter ett ligg, jag har själv aldrig använt Tinder men många vänner har gjort det. Så att leta efter en relation bland detta virrvarr av rus-sökare är, ja, minst sagt svårt. Jag hade turen att träffa min pojkvän i samma lägenhetshus, och för att svara lite på din fråga så vill jag personligen träffa personer öga mot öga, inte via en app, men det är såklart bara vad jag tycker och alla är olika!

Hoppas detta hjälpt dig att förstå Tinder lite bättre och att du kan använda informationen på något sätt! Ha det bra och lycka till.

Ditt första stycke. Vad jag än skriver så kan det tolkas som att jag tar upp skölden eller sätter på mig offerkoftan här.

Jag försöker bara få fram min åsikt och kanske rätta till om någon fått en fel bild av mig. Många har fått väldigt olika bilder utav mig, som du kanske läst. Har du något inlägg som bra förslag på vad du menar så säg gärna till så ska jag kika på det.

Rusen, boosts och belöningarna som du beskriver stämmer säkert gällande Tinder. Jag är dock inte där pga att känna just något av dem 3. 
  • Anonym (Jaha ok)
    Physalis skrev 2017-01-30 11:41:19 följande:

Du verkar ha pausat själva livet i väntan på kärlek. Gör inte det, gör alla saker du tänkt göra när du träffat en tjej redan nu. Du blir lyckligare och kanske till och med råkar hitta kärleken när du är ute på dina äventyr. Livet handlar om mer än att vara en del av ett par.

En annan infallsvinkel är att om du ser bra ut, har en bra personlighet osv så kanske tjejer tror att de inte är intressanta nog för dig. Du kanske måste vara övertydlig med ditt intresse och vara lite ihärdig så att tjejerna förstår vad du är ute efter? Jag får nämligen uppfattningen av att du givit upp lite och gör halvhjärtade försök men anstränger dig inte för det inte är lönt. Du kanske därför bara uppfattas som trevlig/ artig.

Tänk dig själv om du ser en tjej som verkar fantastisk på alla vis så ser du alla män runtomkring som verkar lika bra eller bättre än du. Då krävs det tydliga hintar för att du ska övertygas om att hon är intresserad av just dig.

Jag har inte pausat mitt liv i väntan på kärleken. De flesta i den här tråden verkar tycka tvärtom, främst gällande min träning och jobb.

För att inte repetera mig så läs det jag skrev till Charlotte68 på sidan 9.
    Att tjejer kan vara väldigt snabba på att klicka vidare om man säger minsta lilla fel eller inte är övertygande på direkten.
  • Anonym (Jaha ok)
    Vestra skrev 2017-01-30 12:50:15 följande:

Får stämma in med de som skriver att du verkar vara defensiv. Det är den uppfattningen jag också får när man läser dina svar. Vilket i slutänden får mig att tro att ett liv med dig innebär att du alltid ska ha rätt. Oavsett om det handlar om hur osten ska skäras eller om man ska åka till öst eller västkusten.

I verkligheten kanske det inte alls stämmer, men du kanske ska försöka att bjuda lite mer på dig själv. Alltså när någon påpekar något, exempelvis det här om din träning 7 dagar i veckan, så kanske, istället för att förutsätta att alla fattar att du skulle prioritera din tjej före träningen, så kanske du skulle "ah, det tänkte jag inte på, det har du rätt i, det kanske framstår/låter som...." Men du går in i någon försvarsställning känns det som.

Du är säkert en bra kille, och förmodligen har du också krav på hur du vill att din blivande partner ska vara. Men då du testat att göra på det sätt du gjort hitintills och det inte fungerat, så ska du kanske testa ett annat sätt. Framhäva andra sidor av dig själv. Jobb och träning tar mycket tid, sedan tillsammans med att du framstår som defensiv så hade jag bara ansett dig dryg och om man vill ha något långvarigt så hade du inte varit aktuell då jag hade utgått från att det hade blivit värre i en relation med dig än vad du visar innan. 

Folk tycker olika och det är väl bra det. Jag försöker så gott jag kan här med att vara så förstående som möjligt och samtidigt svara så ärligt jag kan. Det viktiga för mig är inte att ha rätt utan snarare att bli uppfattat på ett så korrekt sätt som möjligt men folk har olika uppfattningar. Du och några till tycker att jag är defensiv, någon säger desperat osv osv. Säger någon något som jag tycker är bra är jag inte sen med att poängtera ut det som positivt.

Förstår jag dig rätt om du fått en uppfattning av mig som om jag vore perfektionist? Jag tycker mina inlägg har pekat åt andra hål. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Utveckla gärna, om möjligt.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 13:40:51 följande:

Tycker du låter som en toppen kille.

Tack Jb!
    Som jag redan sagt så instämmer jag helt med din syn på utseende vs personlighet.
    Anonym (Linda) skrev 2017-01-30 14:05:28 följande:

Hej TS!
    Irrelevant fråga för tråden men jag undrar bara vart du bor nånstans? =)

Hej Linda,

Jag bor och jobbar i Stockholm ganska nära innerstan.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (erfarenhet) skrev 2017-01-30 18:02:37 följande:

jJg tror TS, att du skulle behöva vara lite mer relaxad och ta dig själv med en nypa salt, inte ta åt dig av en diss eller leta fel, utan glatt gå vidare. Kunna skratta åt dig själv liksom. Du låter som om du har en mycket uptight tanke om dig själv, fasaden får inte spricka, allt ska verka perfekt. Det är kanske det som en del tjejer genomskådar trots att du på papperet låter "perfekt"? 

Läs inlägg #86 som jag svarade Klickerträna. Ni båda är inne lite på samma spår.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker