• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Cerena

[quote=77359172][quote-nick]Anonym (Snart 30) skrev 2017-01-29 20:26:03 följande:[/quote-nick]Jag tog första steget och visade intresse för killarna = avskräckta och helst aldrig ville se mig igen om det inte handlade om kravlöst sex.

Om jag då nedgraderar dem till vänner utan någon jätte kontakta så är jag plötsligt skit intressant..

Bryter kontakten då.. orkar inte med spel [/quote

Man undrar ju förstås hur det gick till. Känns som det utelämnas en del info för att förstå sammanhanget.

Kanske du kom och störde dom i sitt "viktiga" killsnack? Ibland vill killar inte vilja ha med tjejer för då vill de umgås med bara med likasinnade med "polarna". Som tjej är man då plötsligt mindre välkommen. Det skapas en "obalans" när tjejer är med sa en killkompis till mig som en förklaring till fenomenet.

Man undrar ju förstås hur det gick till. Känns som det utelämnas en del info för att förstå sammanhanget. Kanske du kom och störde dom i sitt "viktiga" killsnack? Ibland vill killar inte vilja ha med tjejer för då vill de umgås med bara med likasinnade med "polarna". Som tjej är man då plötsligt mindre välkommen.

Det skapas en "obalans" när tjejer är med sa en killkompis till mig som en förklaring till fenomenet.

Ja vad säger man ...

• Anonym (Jaha ok)
    MrsTM skrev 2017-01-29 19:00:48 följande:

Fan vad folk är taskiga mot dig i den här tråden TS. Lämna FL bums och ge dig ut i vimlet! Du fixar det!

MrsTM
    Har läst alla dina inlägg men väljer att citera dig på ditt sista.

Tack för dina ord verkligen det uppskattas. Jag står på mig och borstar av mig det som inte får mig att utvecklas eller tar mig framåt i mitt sökande.

Jag vet mycket väl vad jag har att erbjuda en tjej och trollkommentarer som förekommer här kommer inte få mig få mig ur balans. Den dagen en tjej ser mig för vem jag är och vad jag verkligen vill ge henne i livet kommer komma... hur kan jag vara så säker på det..? Jag måste vara det, annars har jag tappat hopp och vem är jag då?

Du får gärna fortsätta följa tråden! 
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (.) skrev 2017-01-29 15:32:52 följande:

Alla oseriösa killar har skrämt bort de vettiga tjejerna från kontaktsajterna. De som är kvar är nog inte så mycket att ha, tyvärr.

Försök hitta tjejer via bekantskapskretsen istället.

Har fått lite samma uppfattning själv fast man kan inte dra alla tjejer över en kam. Med risk att få många haters så säger jag ändå att jag håller med dig.
  • Anonym (hmm)

Jag kommer ihåg när jag började skriva med min man, blev kär i honom på direkten då han var lite gulligt blyg och tyckte om djur. När vi träffades på vår första dejt så tog jag första initiativet och kysste honom. 11 år senare är vi gifta och har barn och livet är toppen. 

Ibland klickar man helt enkelt och blir kär. Svårt att styra. om tjejer inte är intresserade av dig är det nog inte för att de har "andra krav" utan de har helt enkelt inte blivit atrraherade/kära...dvs något de inte kan styra...man kan inte hjälpa vilka man blir kär i/inte blir kär i.

det händer när det händer.

• Anonym (hmm)

kan även tillägga attt jag tycker att min man är sjukt attraktiv men inte pga hans kropp utan hans ansikte är helt fantastiskt. Symmetriskt med synligt/grovt käkben, mörkbrunt hår, vackra ögon, olivfärgad hy osv. Så det spelar lixom ingen roll hur ofta han tränar det är hans ansikte jag tycker är viktigast.

Så även om du har supertränad kropp så kanske ditt ansikte inte är så fint...?

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (VWUQZ) skrev 2017-01-29 19:02:21 följande:
    Nej det är inte alls vad jag säger. Jag skrev klart och tydligt att man självklart inte kan veta att det kommer leda till ett seriöst förhållande med en specifik person innan man börjat träffats. Det jag säger är att skriva i sin presentation, eller svara i mejlande när man får frågan vad man söker, att tiden får utvisa vad det blir eller att "jag kan inte garantera något så det är dumt att gå in med tanken om något specifikt" är avtändande och avskräckande. Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART. Men att hitta en person för seriöst förhållande ska vara det enda syftet till att han är på den där sidan. Om han träffar Stina på dejt ska det vara för att se om det kan bli ett seriöst förhållande med henne och inget annat. Inte liksom träffas för skojs skull/träffa nytt folk/träffa kk/försöka skaffa ligg/ha "kul" etc. Känner han direkt att det inte kommer bli en långvarig relation med Stina ska han inte träffa henne igen. Är han osäker kan man fortsätta träffas tills dess att man vet. Det är det jag menar. Att gå in med tanken som många killar har, att man inte vet vad man söker eller att det lika gärna kan bli ett ons som en relation, och att man inte riktigt bryr sig om vilket, är avtändande. Han ska inte vara intresserad av något annat än en seriös relation. Han ska inte ligga runt eller vara intresserad av korta flingar överhuvudtaget. Är han det är jag inte intresserad. 

Om jag frågar en kille vad han söker på dejtingsidan och han svarar "Jag vet inte, det får tiden utvisa" så känner jag att han är oseriös, velig och inte vet vad han vill. Oavsett om det faktiskt är så eller inte så är det så jag upplever dessa män och jag dissar dem därför direkt. 
    Du har skrivit mycket så det blir svårt att svara på allt.
    Alla människor kanske inte alltid är ute efter något seriöst, en tjej kanske precis har kommit ut ur ett förhållande, vet inte vad hon är ute efter, kanske ändå vill ha närhet och ha sex(ja sex...) då ger jag henne hellre space istället för att backa upp henne mot väggen och fråga "ska vi bli seriösa eller inte, svara då fan". Allt kan inte vara planerat från början "när vi varit tillsammans i X antal år ska vi ha barn" och "när vi är 34 år det dags för att gifta sig, skaffa volvo och hus". Vissa saker kommer naturligt med tiden. Det finns både killar och tjejer där ute som endast är ute att få leka av sig innan de söker ett stabilt förhållande för livet.

Vart jag står borde du nu veta. Jag har ingen mål att "bocka av" 50 brudar innan jag hittar "den rätta". Jag tror och vill mer fokusera på en tjej och bygga något med henne. Sen finns det miljoner saker som kan sätta käppar i hjulen. Hon får ett jobberbjudande utomlands som hon väntat på X antal år samtidigt som jag har har en sjuk mamma att ta hand om i Sverige samtidigt som min jobbkarrirär står på spel, fan vet jag. Man kan inte planera allt innan men om man väljer att satsa tillsammans så tror jag man kommer gör ALLT man kan för att ta sig igenom utmaningar och hinder som livet bjuder på TILLSAMMANS på bästa sätt.

"Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART". För alla är inte det självklart, som du även säger är många snabba att hoppa in i relationer för att de just vill bli seriösa. Man kan inte bygga ett tak om det inte finns någon grund..

Jag förstår vad du försöker säga och men jag har svårt att hålla med på det mesta.
  • MrsTM
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 22:27:40 följande:

MrsTM

Har läst alla dina inlägg men väljer att citera dig på ditt sista.

Tack för dina ord verkligen det uppskattas. Jag står på mig och borstar av mig det som inte får mig att utvecklas eller tar mig framåt i mitt sökande.

Jag vet mycket väl vad jag har att erbjuda en tjej och trollkommentarer som förekommer här kommer inte få mig få mig ur balans. Den dagen en tjej ser mig för vem jag är och vad jag verkligen vill ge henne i livet kommer komma... hur kan jag vara så säker på det..? Jag måste vara det, annars har jag tappat hopp och vem är jag då?

Du får gärna fortsätta följa tråden! 

Bra där! Tycker att du verkar vara en kanonkille och den tjej som fångar dig kan skatta sig lycklig. Kram!
  • Anonym (VWUQZ)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 22:42:13 följande:
    Du har skrivit mycket så det blir svårt att svara på allt.
    Alla människor kanske inte alltid är ute efter något seriöst, en tjej kanske precis har kommit ut ur ett förhållande, vet inte vad hon är ute efter, kanske ändå vill ha närhet och ha sex(ja sex...) då ger jag henne hellre space istället för att backa upp henne mot väggen och fråga "ska vi bli seriösa eller inte, svara då fan". Allt kan inte vara planerat från början "när vi varit tillsammans i X antal år ska vi ha barn" och "när vi är 34 år det dags för att gifta sig, skaffa volvo och hus". Vissa saker kommer naturligt med tiden. Det finns både killar och tjejer där ute som endast är ute att få leka av sig innan de söker ett stabilt förhållande för livet.

Vart jag står borde du nu veta. Jag har ingen mål att "bocka av" 50 brudar innan jag hittar "den rätta". Jag tror och vill mer fokusera på en tjej och bygga något med henne. Sen finns det miljoner saker som kan sätta käppar i hjulen. Hon får ett jobberbjudande utomlands som hon väntat på X antal år samtidigt som jag har har en sjuk mamma att ta hand om i Sverige samtidigt som min jobbkarrirär står på spel, fan vet jag. Man kan inte planera allt innan men om man väljer att satsa tillsammans så tror jag man kommer gör ALLT man kan för att ta sig igenom utmaningar och hinder som livet bjuder på TILLSAMMANS på bästa sätt.

"Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART". För alla är inte det självklart, som du även säger är många snabba att hoppa in i relationer för att de just vill bli seriösa. Man kan inte bygga ett tak om det inte finns någon grund..

Jag förstår vad du försöker säga och men jag har svårt att hålla med på det mesta.
    Är det någon som inte endast är ute efter ett seriöst förhållande så är jag inte intresserad. 

"Jag förstår vad du försöker säga och men jag har svårt att hålla med på det mesta." 
    Ja jag märker det, och därmed är jag inte intresserad och skulle dissa dig med en gång. Dissar alla som är som dig. Det finns det säkert fler tjejer som gör, så det kan vara en anledning även om det självklart inte är den enda.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Nätdejting) skrev 2017-01-29 17:34:49 följande:

Problemet med nätdejting är att killar ofta beskriver sig själva såsom de SKULLE vilja vara, inte särskilt realistiskt mao. Som tjej har jag träffat på X antal män där varken utseende eller personlighet stämmer överens med deras profil. Tex en kille som skrev att han är lyhörd och bra på att lyssna. På vår dejt pratade han om sig själv hela kvällen, när jag försökte flika in med någon relevant kommentar avbröt han mig eller började prata om något annat... Samma sak med foton. Att publicera bilder som var aktuella för 15 år/kilon sedan är ju bara falsk marknadsföring, tror ni killar att vi inte märker någon skillnad?!? Nu vet jag ju inte hur tjejer på dejtingsajter beter sig iom att jag bara dejtat killar? De kanske är likadana? Till slut träffade jag iaf en kille irl så att säga, det var mycket bättre än nätdejting, åtminstone för mig!

Aa det är ju inte så bra. Som jag nämnt tidigare så tror jag på ärlighet, om du eller jag visar sig vara någon annan i verkligheten än på nätet märks ju det direkt och då har vi ju bara slösat varandras tid. Om man inte är samma person i verkligheten som på nätet så har ju personen man träffat på dejten visat intresse för en helt annan person. Väljer man att gå tex via Tinder så är ju en dejt inte det första steget utan först matchar och "känner" på varandra på nätet. Känns det bra då tar man det till en dejt förhoppningsvis. Tror du har hajat min poäng, sitter bara och upprepar mig nu. Ärlighet kör jag på!

Personer som endast pratar om sig själva... ptja.. vad ska jag säga. Jag föredrar att lyssna än att prata (1 munn 2 öron). För att trycka ner eventuella fördomar och förutfattade meningar kan jag direkt säga att jag inte är blyg, osäker, socialt efterbliven, konflikträdd eller våga stå för vad jag tycker. Kommer vi in på något som intresserar mig pratar jag gärna och delar med mig av min åsikt och syn på det men som sagt jag föredrar att lyssna på andra, speciellt på vad de är intresserade av, chansen att jag lär mig något nytt eller kan se saker från andra vinklar ökar väldigt mycket då. Jag gillar inte att prata om mig själv egentligen, det lär jag mig inget av men om någon undrar så svarar jag ju självklart.

Väger jag X kommer jag publicera en bild på mig där jag väger X. Samma sak om jag väger Y. Återigen, spara varandras tid och ärlighet tror jag på.

Du borde göra ett fakekonto någon gång och gå och kolla på vad MÅNGA (inte alla) tjejer lägger upp för bilder. Oftast är de mycket mer genomtänkta än killars. Vinklar, ljus, smink, tuttar och bröst i fokus etc. Hela smink-biten kan ju göras ganska stor, en tjej som publicerar en bild med smink - visar hon sitt riktiga ja osv..? Jag avvaktar med att ge min åsikt på det då det som sagt kan bli en väldigt stor diskussion.
    Jag skulle säga att många tjejer är likadana, om inte värre.

Man hör killar som säger "Fan hon såg ju helt annorlunda ut dagen efter när hon inte hade något smink på sig" och "Ta henne till badhuset på första dejten då får ni se hennes riktiga jag" och "Nu har det kommit smink som inte går bort i vatten, hur ska man nu få se hur en tjej ser ut utan smink".

Ja ni vet hur "coola" och "roliga" killar kan vara ibland...

Kul att du hittat någon, all lycka till er!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Lyser tyvärr igenom) skrev 2017-01-29 17:38:09 följande:

Inget fel på TS intellektuella förmåga men hur f*n ser han ut egentligen? Nåt tokigt kan man ana. Alla kan ju inte vara snygga eller bildsköna men i detta fallet är det en del som talar för att att det kan vara riktig skralt med den biten. En rippad kropp med synliga muskler säger inte mycket i sammanhanget. Ingens fel om så är fallet för alla ser vi människor olika ut.

Du fortsätter med dina osmakliga inlägg du. Synd att du inte försöker bidra med något positivt eller något kan hjälpa mig framåt i mitt sökande.

Trollkommentarer ska väl också ha sin plats antar jag men jag ska svara dig också.

Jag har inte haft otur med att få något födelsemärke mitt i ansiktet, en krokig näsa, öron som står ut eller något annat "skralt" som du väljer att skriva. 
    Jag har ett helt normalt utseende och en bra skäggväxt som jag är nöjd med! :)
    Inga akutbesök inplanerade för att lägga mig under kniven m.a.o.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker