Inlägg från: Anonym (Jaha ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Ledsen men..) skrev 2017-01-29 13:20:05 följande:

Det faktum att du "Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter" gör att du går bort för mig.

Är helt ointresserad av att träna, äta hälsosamt och tycker mest att vältränade killar ser småäckliga ut med massa muskler som putar ut överallt.

Och för att förebygga vissa kommande kommentarer: jag är 154cm lång och har vägt stadigt 49kg i flera år så är inget fetto trots att sista gången jag tränade alls var på gymnastiken i gymnasiet då vi gick till SATS två gånger i veckan.

Anonym (nej tack) skrev 2017-01-29 13:42:41 följande:

Jag dejtar aldrig hälsofreak som dig. 

Om ni faktiskt försöker förstå er på texten jag skrivit så är det vanor som jag fallit in i pga att jag inte haft/har en tjej att lägga tiden på. Hade jag haft en tjej hade jag inte lagt ner den tiden jag gör på träning (eller jobb). Jag nämner även att det finns mer saker i livet än jobb och träning och att jag inte vill leva i den bubblan.

Syftet är inte heller att försöka skryta eller framstå som bättre för att jag lägger ner den tid jag gör på träning, om någon skulle tolka det så.

Ni båda verkar ha missat min poäng ganska grovt. Läs gärna om och gör en ny tolkning.
  • Anonym (Jaha ok)

Jag broadcastar inte med min träning eller har ett Instagram-konto där allt handlar om träning eftersom jag inte vill att tjejer ska koppla mitt liv endast till det.

• Anonym (Jaha ok)
    HoHoHoHo skrev 2017-01-29 14:16:34 följande:

För det första; du ska nog vara väldigt försiktig med de "omdömen" som folk ger dig . De är uppenbart inte neutrala ( antingen folk som gillar dig eller folk som är artiga) . Det betyder inte att du är en skitstövel men du kan kallt räkna med att de inte speglar dig.

Personligen tycker jag även att det är fruktansvärt avtändande med attityden "jag är ingen beckham men det är vad brudarna vill ha"....Du antyder lite att du kommit till den slutsatsen

Sist omen inte minst- de flesta vill vara första prioritet i sin partners liv, inte komma efter jobb/träning/polare. Nu vet jag inte hur du har det där men du låter väldigt upptagen

Du borde fråga kvinnorna istället varför de inte vill dejta dig

Happy hunting

Anonym (Qwerty) skrev 2017-01-29 14:19:32 följande:

Det största hindret här jag skulle se är vad övriga skrivit. Problemet jag ser är att våra livspassioner skiljer sig väldigt. Framför mig ser jag kvällar som jag får spendera själv eftersom du är på gymmet och jag sitter framför en bra film. Och det är inte så jag vill ha det. Jag vill ha en partner som delar mitt film och dataspelsintresse.

Sedan får jag väldiga obehagskänslor av muskelberg, när man verkligen ser att killen utan problem kan bryta nacken på mig på två röda om han ville. Sen tycker jag om killar som är mjuka, både invändigt och utvändigt

Men för att svara på dina frågor: Jag är alldeles för mycket feminist för att bekymra mig över att "vara för på", skulle killen tycka det har vi alldeles för skilda värdegrunder för att något ska lyckas ändå. Och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag förväntar mig av en kille, mer än att han måste vara sig själv.

Svarar på båda era inlägg i samma.
    Jag har nog varit otydlig i min text eftersom många har fått fel uppfattning om mig.

Omdömena har jag fått från kollegor men även i samtal med chefer över mig. Hårt jobb lönar sig.

David Beckham-attityden har formats efter år av mönster som tyder på just sånt beteende. Sen fattar jag väl att ALLA tjejer inte är så.

Det enda jag önskar är en tjej som jag kan ge all min uppmärksamhet och spendera min tid med. Ge och få närhet och trygghet och försöka bygga upp tillit till varandra. Inte vara en toffla men visa att hon är min prioritering FRAMFÖR jobb och träning.
    Tjejer på Tinder och andra dejtingsidor har jag aldrig skyltat för med hur mycket tid jag lägger på träning eller jobb. Jag har sagt att det är en stor del av mitt liv just nu eftersom jag är ensam men en del av den tiden vill jag lägga på en tjej istället och få det att gå ihop med henne som prio. Jag vill ta tid från jobb och träning och lägga på en tjej. Det handlar om att hitta någon och lägga om prioriteringarna som jag vill göra. Sen jobbar jag inte mer än någon annan, jag har mina 40h i veckan, thats it.

Jag tränar inte på kvällar och att krypa ner i famnen eller hålla om en tjej och känna hennes värme framför en bra film är något jag hellre skulle göra än att lämna henne ensam för att gå och träna. Bara att skriva "att krypa ner i famnen eller hålla om en tjej...." ger mig gåshud och känslor av lycka.

Jag är inget muskelberg, jag är rippad med några extra kilon över vintern och har en bättre kropp än en vanlig Svensson. Som sagt, målet är inte att bli en toffla men bara för det är jag ingen aggressiv Hulken som skulle slänga in dig i väggen om vi tyckte olika om något. Jag tror mer på att vara ärliga och tydliga med varandra på en schysst nivå, utan våld.

Jag har 24h på mitt dygn som alla andra där jag lägger:
    X antal timmar på jobb
    X antal timmar på träning
    0 timmar på en tjej MEN som jag vill ta timmar främst ifrån träningen och lägga på.

Så snälla säg inte att jag skulle gå och lyfta skrot framför en myskväll eller en fin middag med en underbar tjej. 

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Tjej25) skrev 2017-01-29 14:46:03 följande:

Jag ser inget problem med dig. Visst, jag hade inte uppskattat att få sitta själv de flesta kvällar i veckan för att du antingen jobbar eller tränar men det är ju som du säger, något att göra när man inte har någon.

Jag tror att många tjejer är för kräsna och letar efter det som verkligen är perfekt och så kan man inte ge en kille fler chanser eller mer än 10 minuter. Skriver han ett kort meddelande så dissar man för att det är för lite information. Skriver han för långt så dissar man för att det är för mycket att läsa. Många gillar inte vältränade killar medans andra gör det.

Jag skulle inte se åt en vältränad kille men det beror mest på att jag själv är lite mullig - absolut inte fet, och tänker att en vältränad kille inte vill ha mig.

Jag hoppas att du hittar någon att dela din vardag med.

Jag skulle aldrig lämna en tjej ensam hemma för att åka och lyfta skrot.
    Som du säger "Något att göra när man inte har någon" - EXAKT du förstår vad jag menar.

Tjejer behöver inte anstränga sig lika mycket som killar för att hitta någon även fast det inte alltid är lättare att hitta en seriös kille. Finns många svin som bara vill komma innanför byxorna på tjejer och är villiga att göra vad som än krävs för det, tyvärr. Jag hoppas att jag gett ett lite seriösare intryck än så, minst sagt.

Alla är olika och det finns ingen mall som får alla tjejer på fall(tur det) men som kille att skriva en inledningsfras till en tjej är som att peka blint. Allt kan tolkas som negativt, om man skriver för långt / för kort / frågar 1 eller 2 frågor kan man anses som antingen för på eller för ointresserad. 
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Gaby) skrev 2017-01-29 14:31:47 följande:

Du kan inte fråga enstaka kvinnor hur tjejer i allmänhet tänker, vi är inget kollektiv med ett hive-mind... För mig är det absolut viktigaste hur hans personlighet är. Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet. Att skriva att du inte är David Beckham och därför inte är intressant visar på en rätt negativ syn på kvinnor, som att du tror att det kvinnor vill ha är nån vältränad snygging med massor av pengar, annars får det vara. Men det är inte det viktiga i ett förhållande. Min man är varken vältränad eller rik, men jag älskar honom för den han är, för den härliga fina person han är.

"Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet."

Väldigt standard krav om jag får säga mitt. Finns allt för många tjejer som säger att det är just det som de letar efter hos en kille men ändå finns det så mycket singlar där ute. Jag tror inte det är så lätt.

Negativ syn på kvinnor skulle jag inte direkt säga men det är ingen hemlighet att ni kan välja och vraka bland killar där ute. När jag fattar att jag bara är en spelpjäs i väntan på att något bättre ska dyka upp hos en tjej blir jag inte förvånad längre. Man kan omöjligt dra alla tjejer över en kam och det försöker jag inte heller men du kan inte förneka att det är många tjejer som utforskar sina val och beter sig nonchalant emot killar inte varit något annat än trevliga och respektfulla när något bättre presenterar sig. När jag säger bättre så syftar jag i de flesta fallen på - snyggare till utseendet, bättre kropp, större plånbok, bil, materiella ting etc. Men som sagt inte ALLA kvinnor så misstolka mig inte.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Gaby) skrev 2017-01-29 15:19:48 följande:
    Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att hitta en kille som inte tar sig själv på för stort allvar, som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt, utan som är trygg i sig själv. Du kan tycka att det är standardkrav, men det är inte standardmannen som lever upp till dem...
    "Som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt".

Jag tror jag förstår vad du menar. Det finns många killar som är i behov av att hävda sig, vara högljudda och så i centrum. Det gör att killar som jag kanske hamnar lite i bakgrunden men det är inga problem för mig i sig. Jag vet vart jag står men vilka killar är det som syns mest i tjejernas ögon? Jag är inte osäker på mig själv, jag känner inget sug efter att behöva stå rampljuset och med det menar jag inte att jag är blyg, verkligen inte.

För mig bevisar handlingar mer än ord - dvs det du gör är viktigare för mig än vad du säger att du ska göra. Om en kille säger att han bryr sig om en tjej, så är jag mer intresserad av att visa henne det.

Jag kan inte önska mig något annat än att få ge en tjej min uppmärksamhet, prioritera henne, ge henne närhet och trygghet och vara ärlig emot och känna tillit, få se henne njuta men även att få något tillbaka utan att känna mig utnyttjad.

Tycker hon jag gör något tokigt eller att jag bör ändra på något vill jag att hon ska kunna känna att hon kan ta upp det med mig så jag kan ändra på det och gå framåt tillsammans ännu starkare. Att vara ensam har sina fördelar man fan så många nackdelar också.

Är det för mycket trygghets tänk och gör det mig ointressant? Jag kan inte lova en tjej att vi ska bli seriösa, det vore som jag nämnt tidigare bara desperat. Om vi klicka kommer det naturligt.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Lyser tyvärr igenom) skrev 2017-01-29 15:26:55 följande:

Till TS:

Tycker "allt" känns omständigt på nåt sätt. Visst man ska ha djup i sina tankar men dina känns "lite jobbiga" eller tom avtändande. Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer. Din attityd, din osäkerhet i att göra om dig, bete dig olika osv. får nog intresset att svalna hos den du ska försöka fånga intresset hos. Det blir helt enkelt inte äkta!

Nåja, det är väl mitt försök finns en anledning till din situation om du ser schysst ut i övrigt, alltså inte bara i kroppen...

Det är en riktig iakttagelse att tjejer inte ska vara "för på" men det gäller killar också. Allt beror på hur man gör det och om ens sätt och övriga charm är välkommet för mottagaren. Killar och tjejer gör ju saker på lite olika sätt om man ska generalisera.

Tjejer är betydligt mer vana än killar att "välja" av de som visar intresse. Själv ser jag ganska snabbt om jag har intresse i en kille eller inte, alltså in real life. Då finns det många sätt att fånga hans uppmärksamhet, behöver inte alls uppfattas som på. En del i ens omgivning vet inte ens att man flörtar med en viss kille men killen märker det nog, det lovar jag . Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ. Har man en sådan bakgrund blir det ju inte svårare nästa gång, om man så säger.

Nätet erbjuder visserligen matchning men det är långt från så perfekt som det kan låta. Dessutom är det en väldigt stor förenkling av mysteriet Attraktion. En del par är ju tex väldigt opposite men har det kanon ihop ändå. Så matchning går bort. Inte mer träffsäkert än något annat.

Ja vad ska jag säga...Finn dig själv först!

//Lycka till.

Ganska osmakligt inlägg och även namnval måste jag säga.
    Vet inte vart jag ska börja ens. 

"Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer" Varför måste du ens nämna det? Du kan ju knappas skriva det i hopp om att försöka få mig att må bättre. Förstår du inte att jag är här för att försöka få en bättre uppfattning om vad tjejer tycker, tänker och värderar. Jag kommer aldrig aldrig bli en toffla men jag vill kunna ge och ta i en relation med en tjej och då menar jag inte sexuellt.

Vad menar du med min attityd och osäkerhet? 
    Är man för snäll är man en mes, står man upp för sig själv har man attityd. Saker kan alltid ses som negativt. Jag är varken en mes eller osäker på mig själv.

Hela ditt snacka om att "tjejer är betydligt mer vanan att välja" och 
    "Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ".
    Väljer att inte svara på det.

I min ensamhet har jag haft mycket tid att reflektera över mitt beteende och mina val i livet, vad jag gjort bra och vad som kan förbättras. Det är nog inte min självinsikt det är fel på.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (VWUQZ) skrev 2017-01-29 16:00:16 följande:

Du är inte attraktiv helt enkelt. Vare sig det är fysiskt eller persolighets/beteendemässigt. Sen kan jag säga så här att killar som snackar om att de vill ha "skönt sex", och att om det blir seriöst eller inte får tiden visa, dissar jag med en gång. Fruktansvärt avtändande och avskräckande. Jag vill ha en man som vet vad han vill ha (ett seriöst förhållande) och enbart är ute efter just det, och inte lägger ner tid på att träffa någon om han inte känner sig säker på att det kan leda till något riktigt med. Sen att nämna sex överhuvudtaget på det sättet visar direkt att det är en typ av kille som jag inte vill ha att göra med (en sexfixerad). Detta är vad jag personligen känner och tycker dock, andra tjejer känner annorlunda. Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är, har kommit i kontakt med väldigt många sånna som dig på nätet. Det är "vet inte vad jag är ute efter" eller "hoppas på att träffa nån för nåt seriöst men det får tiden avgöra". Jag dissar dom allihop direkt, är inte intresserad av den typen av man. Bland de värsta är de som skriver i sina profiler att "vet inte vad jag söker här. Vill i slutändan ha ett seriöst förhållande men det är ju inget jag kan garantera innan vi träffas". Eh no shit. Självklart kan man inte veta om det blir ett seriöst förhållande med en specifik person innan man träffats MEN det ska vara syftet med att dejta, och det enda syftet dessutom. Så fort man märker att det inte kommer leda till ett seriöst förhållande ska dejtandet avslutas. Istället vill den här typen av man dra ut på det, göra tjejen till ett kk eller en kortvarig fling på några veckor eller ett par månader, få henne att tro att det leder någonstans medan han fortsätter dejta andra och inte "känner sig redo" för att sätta några titlar på relationen. Detta har jag sett i min omgivning många gånger och det är fullkomligt avskyvärt. Jag vill inte hamna där och därför går alla veligpettrar bort med en gång.

Det var ett aggressivt inlägg och genom att jag poängtera ut det så tror jag inte det kommer bli till det bättre. I alla fall jag är inte sexfixerad och jag tycker att du är lite väl snabb på att döma mig. Sex är underbart och naturligt. Jag vill inte ha det i syfte att försöka utnyttja någon eller "så länge jag får knulla så skiter jag i tjejen".  

"Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är"
    Det där är något man bara slänger ur sig och sockerpudrar med att skriva "tror" ELLER så är man säker på sin sak och i det här fallet, efter att ha tolkat din text, så tycker jag inte alls att du vet "vilken typ av man" jag är.

Jag är inte här för att försöka samla in information och tricks om hur jag på bästa möjliga sätt kan hoppa mellan tjejer och behandla dem som luft.

Jag kallpratar med det få matchningarna jag fått på Tinder men när det dyker upp någon som det kan bli något mer med, beroende på hur vi skriver till varandra bla, så väljer jag att fokusera på henne och henne endast. Inte skriva med de andra, lägga upp nya bilder eller byta profilbild, ändra min beskrivning m.m. Det aktiva sökandet läggs m.a.o på is och jag väljer att fokusera på just den tjejen.

Som sagt så är jag inte ut efter något ONS men att lägga betoning på att man ska bli seriösa är som att boxas med en arm bakom ryggen känner jag. Att konstant tänka "den här tjejen ska jag bli seriös med" och sen börjar tankarna gå fara iväg inte 5 år utan snanare hur det kommer se ut om 10-15år med den här tjejen, innan vi ens hunnits träffas utanför blippandet på mobiltelefonerna.

Tycker jag varit klar nog med vad jag är ute efter men om jag enkelt förklarar för dig igen att mitt syfte med att träffa en tjej är att bli seriös, inte bli den största hingsten i stan. Läs mina andra inlägg som jag svarat till andra personer också så kanske du får en bättre uppfattning om vad jag är för slags person.
  • Anonym (Jaha ok)
    jessmess skrev 2017-01-29 15:58:39 följande:

Du låter som en trygg och stabil kille. Hoppas du finner vad du letar efter :) tycker det är svårt att finna någon vettig på nätet. Bästa vore om man träffade någon i det verkliga livet.

Tack Jessmess, det värmer i kylan!

Jag försöker men det är inte lätt.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker