Inlägg från: Anonym (Jaha ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

mjess skrev 2017-01-31 22:17:23 följande:

Skulle vara jättekul att hitta en kille som dig att prata med utanför fl.

Fina ord som värmer, mjess.
    Jag är inte så high på hur FL fungerar men jag tror om du "öppnar" upp din profil mer så jag kan få möjligheten att skicka privata meddelanden till dig.

Börja med det så tar vi det därifrån!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Em) skrev 2017-01-31 20:53:35 följande:
    Tack. Jag tror på att öppna ögonen för fler människor. Att inte välja bort människor för fort. Ibland kan det ge rätt mycket att umgås med folk som man inte direkt gillar också. Dels för att det är ganska lärorikt, men ibland kan det vara en person som inte alls attraherar eller intresserar en till en början, som efter en tid blir en helt annan person än man först trodde. Jag tror att det är många som lever i lyckliga förhållanden med personer, som inte de föll för vid första ögonkastet. Eller det andra.

En annan viktig aspekt kan också att vara att en person kan vara nyckeln till att lära känna en annan person som känner en annan person, som är den rätta för en. För personer som är trevliga och som man trivs med kan känna andra trevliga personer som kanske är den rätta för en.

Låt säga att du börjar prata lite med din granne, Anette, 58. Hon är kul och trevlig, och pratar om diverse ting när ni ses i trappuppgången och i tvättstugan. Nu tänker du kanske direkt "Nej, men jag vill inte dejta en 58 år gammal tant!!! " och det är inte alls det jag menar. Anette, 58, har en son i din ålder och genom att lära känna henne så lär du känna hennes son. Innan du då genast tänker "Men hallå, jag är inte intresserad av killar! Jag är ju straight och letar efter en flickvän!" så är det inte heller det jag menar. Du börjar hänga med med Victor och hans flickvän Julia, och de är folk som du verkligen gillar. Innan tanken "Men jag är inte sån som börjar flirta med en kompis flickvän!" kommer, så är det inte heller det jag menar. Genom att umgås med Victor och Julia lär du känna Julias gamla kursare Linnea, som precis har blivit singel. Hon vill inte börja dejta, hon lägger inte upp några profiler på några dejtingsidor. Hon vill bara ha nån som hon kan prata med, som kan lyssna och som är trygg och snäll. Linnea tänker att nån sån kommer hon inte hitta. Men så lär hon känna Julias och Victors nya kompis...Dig.

Och sen när du på julafton år 2077 sitter och tittar på din älskade hustru Linnea, och era barn och barnbarn runt om er, och du tänker på alla era minnen och hur annorlunda ditt liv hade varit, om du inte börjat prata med den där gamla grannen en gång för länge, länge sedan.

Vad jag menar är att man genom att vidga sina vyer och bekantskapskretsar och göra sånt som man annars inte skulle göra, kan leda till att man hittar nån som man annars aldrig skulle möta. Dejtingsidorna är jättebra, och det är väldigt många som finner varandra där, men vidga dina vyer, lås dig inte vid dem. Gör nåt som du inte brukar göra.

Jag funderar också på detta med träningen. Kanske du skulle ta och börja testa andra träningsformer än de du normalt gillar, så kan du träffa tjejer som också gillar att ta hand om sig och sin kropp, och som du kan ha en hel del gemensamt med, men som du inte träffar där du tränar nu. Alltså om du kliver ur din comfort zone lite, och prova nåt som du annars inte skulle prova. Kanske dans eller yoga eller så.

Ja, jag förstår ju om du protesterar nu, och tänker "Nej, det där är ju inte alls jag. Sånt kan inte jag. Skulle kännas jättekonstigt och jag skulle känna mig helt bortkommen där!", men det är liksom meningen med att göra nåt som känns diametralt mot det man brukar. Att våga bryta mönstret. Då möter man andra människor än man annars gör. Och nån kan vara "den rätta". Eller "den rättas" grannes kusins kompis. Det vet man inte förrän man vågar.
    Återigen ett superinlägg och jag håller med på allt(?) i stort sett.

Jag jobbar och tränar, det är typ det jag gör. Behöver jag göra ärenden i stan gör jag alltid de själv. Krogen blir det sällan och kompisarna "umgås" jag mest via chatten på telefonen. Varför det sällan blir krogen har jag nämnt i tidigare inlägg men jag kan poängtera ut igen att jag inte är nykterist.
    Saker som jag velat testa på ett tag nu är tex spinning och klättring men det har inte blivit av. Inga polare är direkt sugna och det är skönare att följa mönstret som jag har inom träningen(på tal om comfort zone som du nämnde). Comfort zone är farlig, man stannar upp och slutar utvecklas. Har läst en hel del om den och mycket annat trygghetstänk när jag fick upp ögonen för böcker som är inriktade på mentalhälsa och psykets påverkan på oss.

Kan inte låta bli att tänka på två quotes när jag läser din text.
    "If you always do what you always did you will always get what you always got"
    "Foolishness is doing the same thing and expecting a different result"

Det kanske låter megafånigt men de stämmer.

Klockrent stycke där också som slutade med min älskade Linnea. Lite kul att du gång på gång skrev "och med det så menar jag inte" i det stycket :D

Du nämner i början att man inte ska välja bort människor för fort. Det är inte det stora problemet för mig dock. Jag känner aldrig att jag riktigt får en chans av tjejerna, man läser och hör runt omkring hur kräsna tjejer är och hur många killar de kan välja på etc. Men internet är internet. Varför jag skapade tråden var mer för att få en förståelse för tjejers(inte alla) beteende och eran syn på det beteende samt en inblick i hur ni tycker, tänker och uppfattar saker främst hos oss killar men även andra saker i livet. Vill inte begränsa mig vid att bara se saker från en mans vinkel. Att se tjejers syn på saker är väldigt nyttigt, intressant och ibland komiskt. Det sistnämnda tror jag ni kan tycka om oss killar också, hah!

Jag protesterar inte heller. Du pushar och tar upp viktiga punkter som i min situation kan bli till det bättre om jag tar till mig och agerar. Mina vardagar ser som sagt väldigt lika ut men ett steg som jag vill ta är ju att minska på träningstimmarna och lägga dem på en tjej. Just det.. en tjej, inte fler, ifall någon skulle ha några funderingar kring det.

Mycket av det du skriver är grymt och sånt som jag tänker i huvudet men agerar aldrig på dem. Att se det nedskrivet i text blir på något sätt starkare. Jag kommer läsa dina inlägg igen.

Tack så mycket att du tar dig tiden! Hoppas inlägget är läsbart, kroppen vill sova nu.
  • Anonym (Jaha ok)
    mjess skrev 2017-01-31 23:18:10 följande:
    Jag har inte heller större koll på hur det fungerar här på sidan. Men kanske har lyckats göra så min profil kan visas nu.
    Funkar fortfarande inte.. ska kollar om jag kan hitta vad man måste ändra.
  • Anonym (Jaha ok)
    mjess skrev 2017-01-31 23:18:10 följande:
    Jag har inte heller större koll på hur det fungerar här på sidan. Men kanske har lyckats göra så min profil kan visas nu.
    Skicka ett meddelande till Hejsvej123 annars så svarar jag dig.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-31 21:41:09 följande:

Lite OT men kanske en del av varför TS inte träffar någon på nätdejtingen...

Jag har JÄTTELÄNGE följt en tråd om nätdejting på ett annat ganska stort forum. Det är i stort sett bara tjejer som skriver där. SHIT vad de är hårda och kritiska i sina möten på nätet. 

Visst, vissa av männen de beskriver verkar vara intellektuella stolpskott men i många fall har jag inte ens fattat (efter deras beskrivning) VAD den stackars mannen sagt för subtilt fel för att fått dem att helt dissa och i vissa fall även blocka. Om många är som denna grupp kvinnor i blandade åldrar så förstår jag att många är kvar som singar.

Som jag skrev tidigare i denna tråd så träffade jag ju min partner på nätet. Han var en av två högst normala, trevliga och snygga män jag dejtade. Fast i ett tidigt skede i vår konversation (innan vi setts) så skrev han något töntigt/konstigt som fick mig att rygga lite. Hade jag varit så där kritisk hade jag missat den bästa, finaste mannen i hela världen för mig. 

Det där du skrev i ditt första stycke var ju inge vidare positivt direkt, tråkigt..

Tur att din partner fick en "extra" chans då, om man uttrycker det så. Som vi varit inne på en del tidigare i tråden så har killar och tjejer i dagens samhälle tappat det där känns det som. Det är lättare att få upp en ny person på några sekunder i displayen istället.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (sl) skrev 2017-02-01 20:10:48 följande:

Du tänker för mycket.

Jo.. den tanken har slagit mig väldigt många gånger och du är inte den första som säger det.

Jag känner bara att jag vill minimera chanserna så mycket det går till att bli bränd eller sårad. Ibland kan det trassla till knuten mer än knyta upp den.

Det är lite som att hellre sitta på avbytarbänken i fotboll än att spela för att man vet att när som helst kan det komma en tackling som avslutar ens karriär.
    Men det har blivit mycket bättre och jag har insett att på avbytarbänken får man inget gjort, risken kommer alltid finnas där samtidigt som möjligheten till att hitta någon öppnar upp sig, så äre.

Jag är på fotbollsplanen nu så att säga, jag är med i spelet och visar intresse för att bli funnen.
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-02-03 05:56:26 följande:
    (Ursäkta att mitt svar dröjde så.)
    Tack för ett jättebra och utförligt svar. Jag ljuger om jag säger att jag inte är nyfiken på dig.

Och jag förstår ju att alla är mänskliga och sådär egentligen, men jag menar att man (jag) behöver känna av det för att våga ta kontakt. Att det liksom behöver kännas lätt och avslappnat att ta första steget. Som du säger kan man ju lätt höja någon till skyarna om personen verkar intressant och har de kvaliteter man letar efter - lite som att vinna på lotto: plötsligt händer det, och så blir man allt för exalterad . Och om det då känns "för bra för att vara sant" så finns det risk att man avstår, om man inte kan se att personen faktiskt är lätt att ha att göra med. Och både före - men särskilt efter - ditt svar så uppfattar jag dig som väldigt lätt att ha att göra med, och att du har sunda värderingar och ser saker på ett sätt som jag själv också gör och/eller uppskattar hos andra. Så det framgår ju här i tråden att du är approachable, i brist på ett bättre ord, men gör det det på Tinder till exempel? Jag tänker att det är svårare där att visa sin personlighet, vilket därmed riskerar att leda till att om någon - baserat på mycket begränsad information - verkar lite svår att nå; ja, då kanske man inte provar ta kontakt. Är du med på hur jag tänker? Dessa appar gör dig nog inte rättvisa, liksom. Och på grund av det blir det svårt att lyckas hitta någon. Det är ju säkert så med apparna att man blir bortvald baserat på många andra saker med - förslagsvis utseende eller formulering i skrift - just för att informationen där är så begränsad och inte ger en rättvis bild av människan bakom. Vilket är synd när det finns guldkorn som dig som inte upptäcks.
    Sen svar här också, ursäkta för det.

Jag håller helt med på vad du menar och tycker likadant.
    Utanför jobbet har jag mina X antal timmar fritid. Det känns inte så lockande att testa något nytt med syfte i baktanken att försöka hitta någon eller "tänk om jag gör det här, då kanske jag hittar någon" och så finns risken att man blir besviken för att man inte hittar någon.

Svårt det här men hade det varit lika lätt som det är att gå in på McDonalds och beställa en cheeseburgare hade det inte känns nå vidare speciellt heller, när man väl träffar någon. Tänker man "sluta leta, du träffar din partner när du minst anar det" så kanske jag sitter där, nyss fyllda 35 liksom i samma sits.

Jag vet inte, jag kanske övertänker saker och ting - det vore inte första gången direkt.

Hade varit intressant att få din uppfattning av mig om vi hade träffats i verkligheten. Tror du hade fått se en mjukare kille som inte alls är så perfekt eller stel.
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-02-07 13:19:20 följande:
    Det är precis som du säger - tudelat. Hade man inte behövt kämpa lite så hade det inte varit värdefullt.

Absolut
    Jag är övertygad om att det skulle vara en annan bild i verkligheten. Allting är/förväntas vara så tillrättalagt och finjusterat på internet. Man tar 100 bilder för att få till en riktigt snygg bild som kan sälja in en, man lägger upp väl valda bilder på mat/dryck/intressen och man lägger till ett djupt citat från någon låt/film, eller skriver hur himla lyyyyyckliiiiig man är att man har sååååå fiiiiiina vänner och familj.

Internet är lika jävla dåligt som det är bra, alltså. Det hindrar oss lika mycket som det frigör oss och det höjer våra krav i minst lika stor utsträckning som det utökar utbudet.

Det är sorgligt att man behöver leva hälften av sitt liv på internet på 2000-talet för att över huvud taget vara á jour med verkligheten och ha en chans att komma någon vart. Många gör ju sig bättre utanför nätet.

Trist att jag bor så långt ifrån Stockholm. Du är säkert helt i min smak annars
    Ja, vad kan jag säga mer än att jag håller med helt. Jag har själv varit inne en del på, tidigare i tråden, vad "instant access" till det mesta i dagens samhälle gör med oss och hur det påverkar oss. 

Trist att vi verkar bo så långt ifrån varandra, hade varit kul att träffa dig som sagt.
    Kanske kan ta några av de där timmarna som spenderas på gymmet och lägga på en flygbiljett till var du än befinner dig ;)

Vet inte hur mycket längre vi kommer i den tråden men några utav er har varit väldigt hjälpsamma och att ni ens har tagit er tiden.. tack verkligen!

Det har varit väldigt intressant och nyttigt för mig att få se såpass många tjejers(hoppas jag, haha) syn och åsikter på saker och ting som jag undrat över. En inblick och förståelse för hur ni tänker. Jag tar med mig mycket härifrån.

Kikar väl in lite då och då framöver för att se om någon fortsätter skriva, annars kan jag nås via privata meddelanden. Kontonamn 
    Hejsvej123

Tack så mycket!
  • Anonym (Jaha ok)
    MrsTM skrev 2017-01-29 22:46:00 följande:
    Bra där! Tycker att du verkar vara en kanonkille och den tjej som fångar dig kan skatta sig lycklig. Kram!
    Se mitt svar över det här, till Klickerträna.
    Vill rikta ett stort tack till dig också!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-11 14:22:38 följande:

Är en pensionerad PUA(pickup artist), jag säger pensionerad eftersom jag gifte mig för 2 år sedan men ålder är endast 31. 
    Jag kom in i den communityn när jag var runt 20 eftersom jag hade svårt för att prata med tjejer, jag gick på universitet och läste till systemvetare. 
    Jag känner igen mig väldigt mycket i din beskrivning för det var jag för 10 år sedan. Man har gjort det "man ska", man har skaffat ett högbetalt jobb och man tränar och tar hand om sig själv, man behandlar tjejerna med respekt och är snäll. 
    Allt det som mamma sa att man skulle vara mot tjejer. 
    Felet i logiken är att din mamma är en kvinna och hon vet inte vad det är hon vill ha, det är inte hennes fel och det är inte din uppgift att veta det heller. 
    Det tog mig ungefär 3 år och mycket jobb för att gå från konstant singel till att alltid ha någon att spendera söndagar med. 
    Det lättaste sättet att beskriva det i retroperspektiv är såhär: 

Du lever för dig själv, verkar inte umgås så mycket med andra, du gymmar (inte spec social träningsform) etc. 
    Vi ger ditt liv 5/10 poäng där 10 poäng är jetset livstil med nya destinationer varje helg. 
    Hela ideén med dating för tjejer är att hitta en kille med en högre social status än dom har. 
    Ofta kan du se en rätt ful kille med en väldigt snygg tjej men aldrig tvärtom. 
    Killar är ofta snabba att säga "gold digger!" " hon vill bara ha pengar" men det är sällan fallet för då hade ju hon tjejen på ica som drar in 18k i månaden varit intresserad av dig när du kommer i din skjorta och portfölj.
    Tjejer är mycket mindre ytliga än män när det väl kommer till val av livspartner.
    Om tjejen känner att sitt liv är 6 poäng så kommer hon inte vilja vara delaktig i ditt liv på det sättet. Det handlar om att klättra i den sociala hierarkin. 
    Om du vill skaffa en flickvän eller överlag öka din livskvalitet skulle jag rekommendera att söker upp situationer där du kan öka din sociala krets.
    Byt till crossfit, börja med fotboll, gå med i en luftsegelklubb, ta en flyglicens. 
    fyll ditt liv med aktiviter och sen när personer runt dig märker och ser att ditt liv kanske ligger på 7 poäng så ska du se att intresset från kvinnor följer. 
    Bygg på dig själv och se hur allt annat faller på plats. 
    Lycka till :)

Har svårt att få något bra grepp om din text.

Allt i mitt liv (vardagen, tankar och beslut) kan jag inte basera på ändamålet "att träffa någon". Vad händer med att vara mig själv, bli sedd och accepterad för den jag är? I ett förhållande är jag beredd och medveten om att man måste kompromissa och offra vissa saker absolut, men det har jag inga problem med så länge man är ärliga med varandra. I ett förhållande kan man inte köra sitt eget race - det vill jag inte heller. Exempel Jag har svårt att se mig själv sluta träna med mina kompisar/kollegor för att börja med crossfit ihop om att kanske träffa en tjej. Hade jag haft en tjej som velat att jag tränade crossfit med henne hade jag högst troligt tränat med henne om det är det hon hade velat ELLER fått det att gå ihop både med henne och kompisarna på gymmet.

Som sagt så har jag lite svårt att greppa din text. Jag vill inte klättra på någon skala för att känna att tjejer vill ha mig, tror kanske inte riktigt det du menar heller..?

Jag är inte ensam eller socialt efterbliven, man skapar tid för det som intresserar en och där har jag valt att inte lägga tid på bla mainstream intressen som att gå ut och ta en öl eller leva för fredagar och helger när man kan gå ut och festa. Alkohol är inte fokus i mitt liv även om det kan vara kul med någon fest ibland. Vissa på jobbet skämtar ibland och säger "har man inte tid för en öl i vardagen prioriterar man fel" men det är så de lever. Alternativet att ta en öl eller gå ut en fredag finns alltid där för mig men jag väljer annat. Helst av allt hade jag velat spendera tid med en underbar tjej men eftersom jag är singel blir det oftast träning istället.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-12 13:44:01 följande:

Du har missuppfattat vad jag menar tror jag, jag säger inte att dina beslut ska kretsa kring att träffa någon tvärt om. 
    Man lägger fokus på annat och sen kommer det automatiskt, do by not doing. 
    Det du skriver om att det du egentligen vill är att umgås med en underbar flickvän är en rätt giftig tanke. 
    Ingen vill umgås med en man vars lycka inte är självförsörjande, tjejer är väldigt duktiga på intuition och beteendet du beskriver känner dom igen direkt.
    Kallas för att vara needy och det är något många killar har problem med, jag hade samma problem. 
    Alla tjejer har haft en sån kille, han stannar hellre hemma med dig på helgen.
    Vardagarna blir tråkiga, han svarar på sms direkt, blir lätt svartsjuk, inga passioner, snackar mest om saker han vill göra, tappar kontakten med kompisar och snart är det ingen som hör av sig ----> spola fram några månader och sen är hon otrogen med en kille som varit ute och rest och precis startat ett eget företag och har massa driv. Killen skyller på flickvännen och säger att hon är en slampa som varit otrogen när det egentligen var ditt fel eftersom du hamnade i en trygghetsbubbla och slutade utvecklas.

Du kommer säkert att bli arg på mig och inte alls hålla med men ingen vill komma in i en relation där killen sitter och väntar på att tjejen ska ta hans liv från bra till amazing. 

Så dålig anger management har jag inte. Jag är här för att jag söker förståelse. Du är ärlig med vad du tycker och hur du ser på saker och det uppskattar jag, även om jag inte håller med på allt. Jag ser med din text att du inte försöker sparka på mig eller trolla så det finns ingen anledning för mig att ignorera dig eller bli arg. Jag är tacksam över att du tar dig tiden snarare. Däremot så tror jag att du har fått en för svart/vit bild av mig.

Jag är självförsörjande, FÖR självförsörjande och om jag inte hade stannat upp och sökt mig utanför mina grejer så hade jag gått igenom livet ensam. Jag har det stabilt på det mesta runt omkring mig (men ändå inte alla bitar på sin plats pga min ålder bla) förutom den viktigaste biten i livet, att få dela det med någon och att få visa min riktiga kärlek till henne. Ok, riktig kärlek är inte så lätt men att till en början få vara med någon och visa hur mycket jag uppskattar henne i alla fall. Jag har skrivit tidigare att jag inte kommer bli någon toffel. Vissa säger också att de aldrig skulle dejta mig för att jag tränar 7 gånger i veckan. Det finns många mellansteg mellan att vara en toffel och träna 7 dagar i veckan och det är där någonstans jag vill hamna genom att vara ärlig, och kommunicera fram en hållbar vardag både för mig och min flickvän.

Jag tar inte upp skölden här utan jag vill bara förklara hur jag ser på exemplen du radar upp.

Svarar direkt på sms - Jag jobbar om dagarna och svarar när jag kan. Taktiker som "vänta 20 minuter innan du svarar henne" finns inte på min karta. Kan jag svara direkt gör jag det annars får hon vänta. Är det något akut så ringer hon väl?

Blir lätt svartsjuk - Aldrig varit i den situationen men är jag och min flickvän ärliga med varandra och vet var vi står så har jag inga problem att om hon pratar med andra killar om det skulle vara så. Att vara en pojkvän som flåsar min tjej över axeln bara för att hon pratar med en kille känns inte så lockande, hon måste ju få leva också.

Inga passioner - Passioner finns och samtidigt viljan att testa på nya saker med en partner i livet, som att resa med henne t.ex.

Actions speak louder than words. Handlingar är viktigare för mig än ord och så försöker jag leva. Inte sitta hemma i soffan och önska att jag gjorde något. Jag har kompisar genom jobbet men även barndomskompisar som jag håller kontakten med dagligen också.

Jag är inte ens 26 år fyllda, jag har inga planer på att säga upp mitt liv för att ta in en tjej i det. Jag vill fortsätta mitt liv och mina grejer men vill modifiera dem för att få plats för en tjej. Vi två blir starka tillsammans där vi har en ärlig relation till varandra, kan prata om saker, leva tillsammans och ha respekt för varandra. Få ett hållbart liv tillsammans. Nyckelord: Ärlighet, kommunicera, förståelse, tydlighet, ge och ta.

Skulle jag träffa en tjej skulle jag få känna känslor som jag aldrig känt förut. Inget jag haft förut så jag kan ju inte säga att jag saknar dem men någonstans kan jag på ett hum försöka sätta mig in i vad det är jag inte har fått uppleva ännu. Se henne djupt i ögonen och hålla om henne och veta att vi är varandras och allt sånt magiskt men även göra vardagliga saker tillsammans.

Fortsätt skriva om du känner för det, jag uppskattar det som sagt och blir allt annat än arg! :)
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-12 19:19:08 följande:

Tror inte heller på att vänta med att svara utan snarare att inte avbryta något vad det än är för att svara på ett sms, om min fru skickar ett sms så kanske jag ser det direkt men är det inget akut så väntar jag tills jag verkligen inte har något för mig. 
    Det låter lite som att du drömmer om förhållandet innan det existerar vilket kan vara farligt. 
    Det är lite som när man träffar en tjej första gången och får någon slags förälskelse direkt och man börjar tänka på en framtid med henne. 
    Sånt är riktigt giftigt och när jag dejta fick jag ibland liksom ta ett steg tillbaka och kanske skriva med en annan tjej bara för att inte sväva iväg och bli jätte besviken när det inte blir som man tänkte. 
    Eller att du får tjejen men scenariot av er två tillsammans blev inte alls som du tänkte. 
    Kul att höra, många har svårt att ta kritik oavsett om personen endast vill väl, speciellt när det gäller relationer och tjejer. 

Håller med dig absolut på första där om sms.
    Håller även med om att det är farligt att drömma sig bort efter att ha sett tex två bilder på en tjej på Tinder och snackat med henne i några dagar. Jag kommer aldrig rusha in i någonting eller låta någon slags desperation styra. Jag har folk runt omkring mig som ska bli farsor inom de närmaste månaderna och de kan inte ens hålla koll på sina egna fötter.
    Ibland drömmer jag mig bort och försöker förstå vad det är att känna att man är varandras men i verkligheten är känslorna avstängda(jobbar som f*n på att försöka hitta tillbaka) eller tex konversationer på Tinder hanteras från ruta 1 -> Lära känna personen bättre -> Träffas och sen jobba därifrån. Allt annat är bara tecken på att man är desperat. Jag vill! men jag vill på "rätt sätt" så att säga. Det får och ska ta sin tid. Det viktigaste för mig är att jag öppnat den dörren nu efter att den har varit stängd i cirka 10-12 års tid pga negativa tankar och käftsmällar tidigt i tonåren.

Är jag ute på fotbollsplanen finns möjligheten att få en passning. Sitter jag på bänken kommer jag aldrig få en passning. Det jag försöker säga är alltså att jag äntligen har tagit beslutet att vara aktiv på planen och kan därmed få en passning, istället för att sitta på avbytarbänken. Ja du hajade nog redan innan.. haha!

Hade jag inte startat tråden hade jag fortfarande suttit med massa frågetecken. Nu har jag fått massa svar och ideer som kan påverka mig positivt framåt. Troll och bajskastare ska alltid ha sin plats - det är internet - men det får man räkna med och bara filtrera bort.

Fortsätt gärna skriv och ifrågasätt mitt tänkade och hur jag ser på saker och ting - det tar mig framåt.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Tjejj) skrev 2017-02-13 00:33:37 följande:

men vilka konstiga svar du fått här i tråden ts.

Jag tycker du låter som en vettig o trevlig kille. De killar jag träffat i den åldern har mer bara varit ute efter sex tyvärr.. Så min uppfattning är just det att de flesta yngre killar bara är ute efter en sak. Men tydligen finns det yngre killar som vill ha något mer seriöst! Det är ju bara bra.

O sen det här med träningen tycker jag bara låter positivt och det visar ju att du är mån om din kropp o hälsa. Min sambo tränar o sportar nästan varje dag. Han tar det direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så jag tänker faktiskt inte på det. Men skulle han direkt efter middagen sticka och träna ja då skulle jag nog tycka det vore trist.

Ursäkta mitt sena svar.
    Ja en del svar kan vara lite oklara i mångas ögon men jag har samtidigt fått många bra svar som givit mig mycket positivt och förståelse.
    Tack för de vänliga orden! Jag tycker inte det är fel att bara vara ute efter sex, däremot på vilket sätt många försöker få det på(och lyckas?!) är väl inte så snyggt alla gånger. Jag vill tro att såna beteenden sätter sin spår i personer som blir "utsatta" för det och blir då mer på sin vakt och försiktig, om denne inte vill spela det KK / ONS-spelet så klart. Många snackar även om att "leka av sig" innan man låser sig. Jag förstår det men det är inget jag är intresserad av.

Kort sagt: Var tydlig med vad man vill. Sen kommer det tyvärr alltid finnas idioter som säger att de vill ha något seriös men egentligen bara vill ha sex och sen dra.

Träningen. Tack för din förståelse. Jag undrar såhär på efterhand hur många(tjejer) som slutat läsa mitt inlägg när det läst att jag tränar 7 dagar i veckan, hehe. Jag är singel och måste göra något med min tid som jag hade kunnat spendera med en partner. Jag väljer att lägga den på träning istället för på alkohol, droger, tv-spel eller sitta och stirra på mina tapeter i hopp om att "den rätta" ska komma och knacka på min ytterdörr och fråga om vi ska bli tillsammans. När jag tränar mår jag bra och socialiserar mig. Det kan man även göra ute på krogen med alkohol och droger men jag föredrar träningen eftersom det är roligare och intresserar mig mer än de två andra sakerna jag nämnde.

Om du tycker något är trist i det han gör så hoppas jag, för er, att du tar upp det med honom så han får en chans att förstå att du inte gillar det han gör och får chansen att ändra på sig. Alternativt att ni kompromissar fram något som håller för er båda. Det hade jag i alla fall velat att min tjej hade gjort om hon tyckte jag gjorde något som hon inte gillade.
  • Anonym (Jaha ok)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-13 01:10:19 följande:
    Visst är dagens tjejer bortskämda? När det för en gångs skull dyker upp en kille som inte är ute efter sex utan något seriöst, då blir han också nedvärderad och hånad av kvinnsen. Det verkar inte spela någon roll längre hur man är som man. Det är alltid något som är fel och felen ligger alltid hos mannen. Som om kvinnor skulle vara så j-a perfekta?
    Ursäkta även här för det sena svaret.
    Tack så mycket för dina fina ord men bli inte arg, det är den sämsta investeringen man kan göra. Det finns bara X mycket som vi kan kontrollera här i världen och någonstans kanske det är mig själv jag får skylla också för att jag är i den sitsen jag är. Jag kanske inte har anpassat mig tillräckligt efter hur dagens samhälle fungerar och hur majoriteten(jag väljer att använda det ordet) av dagens tjejer fungerar. Någonstans måste jag i slutändan av dagen ändå vara mig själv och göra / bete mig på mitt sätt men ändå ha hänsyn till andra så klart. Men att anpassa mig helt efter andra, det finns inte.

Tack också för att du skriver i tråden. Jag tycker samma på många av dina åsikter och syn på saker.
  • Anonym (Jaha ok)
    Cerena skrev 2017-02-13 11:43:09 följande:

Det är ju inget konstigt egentligen att killar är ute efter sex. Det är ju ett primärt behov. Om de inte var ute efter sex skulle jag se det som en tydlig signal att man inte är tillräckligt attraktiv i deras ögon. Ibland blir det mer än bara sex när känslor kommer in i bilden. Ibland inte. Inget konstigt alls.

Ärligt talat förstår jag inte problemet som en del tjejer tycks ha kring detta. Känner man sig lurad på nåt sätt bara för en kille vill ha sex? Bara för att man letar efter den stora kärleken och att det är svårt att hittar den? Är det killars fel för att de vill ha sex och finner dig attraktiv? För mig är det en helt naturlig process.

Visa vad du själv vill då har du gjort vad du kan. Om det inte "klickar" med killen känslomässigt så acceptera det. Alla måste ju göra det. Kärlek är inte nåt man finner i första bästa. Ibland blir det bara sex och själv tycker jag det är rätt okej. Sex är skönt. Så mitt tips till andra tjejer, släpp lös lite och lita till ditt eget omdöme. Vill man, gör det, känns det inte bra, så tackar för dig.

Hur svårt kan det va?!

Är tjejer aldrig ute efter bara sex? Det snackas det aldrig om utan bara om att killar är kåta och ute efter sex.

Sen är det ju sant det du säger. Försöker man inte så kommer man ingen vart. Det lär ju finnas hur många par som helst där ute som bara var ute efter sex från början men att det sedan utvecklades efter tidens gång till något mer seriöst.

Tjejer som släpper lös får oftast hoe-stämpel tyvärr. Många killar tror jag även beter sig som svin och gör vad som helst för att komma innanför byxan på tjejer. Tar till smörmetoder etc och sen bara sticker när de fått sitt.

Det är svårt det där även om jag i mitt fall hade önskat att tjejer hade släppt loss lite mer ;) Min uppfattning är att tjejer(många, inte alla) har blivit löjligt kräsna pga de kan få ligg när de vill, alla dessa appar som gör att man kan få instant kontakt med en ny kille men att de också är på sin vakt för att de vet att det finns många svin till killar där ute som bara tänker med lillkillen mellan benen.

Om EN kille beter sig som ett svin och TRE killar beter sig schysst - Vem kommer bli mest ihågkommen? - Jag röstar på den förstnämnda.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (pua) skrev 2017-02-13 20:55:48 följande:

Blid glad för det känns som att du har en bra attityd och förstår att dejting och relationer handlar om chanser tagna. 
    Verkligheten är att 80% av gångerna kommer tjejen inte vara intresserad / har pojkvän / irriterad över något som inte har med dig att göra etc. 
    Det handlar om att nå dom där 20% som tycker att du är snygg, rolig etc. 
    Enda sättet att nå dessa 20% är att försöka väldigt många gånger och det är därför man måste trotsa trygghets zonen och våga gå på misslyckade tinder dejter men någon tjej som inte alls passar dig. 
    Eller ragga på tjejen på krogen med intent att misslyckas. 
    Varje gång du blir nekad slutar du bry dig, sakta men säkert blir du immun mot att bli avisad och det är då det går riktigt bra. 
    När jag var mindre kände jag att killar som pratade med alla tjejer verkade desperata men det var dessa killar som hade ett överflöd av kvinnor i deras liv. 
    Dom låg inte med alla men dom stängde aldrig dörren för att potentiellt dejta någon vilket var nyckeln till framgång och i slutändan var det nog dom som var mindre desperata än mig för dom låg inte med varje tjej dom hade chans med för dom hade flera medans jag låg med den jag lyckades få hem. 

Anonym (Tjejj) skrev 2017-02-13 00:33:37 följande:

men vilka konstiga svar du fått här i tråden ts.

Jag tycker du låter som en vettig o trevlig kille. De killar jag träffat i den åldern har mer bara varit ute efter sex tyvärr.. Så min uppfattning är just det att de flesta yngre killar bara är ute efter en sak. Men tydligen finns det yngre killar som vill ha något mer seriöst! Det är ju bara bra.

O sen det här med träningen tycker jag bara låter positivt och det visar ju att du är mån om din kropp o hälsa. Min sambo tränar o sportar nästan varje dag. Han tar det direkt efter jobbet eller tidigt på morgonen så jag tänker faktiskt inte på det. Men skulle han direkt efter middagen sticka och träna ja då skulle jag nog tycka det vore trist.

Förstår att du kan känna så som tjej och det tror jag beror mycket på privilegiet ni har där ni ej behöver initiera något med en främling.
    Det krävs fruktansvärt mycket mod och det är en hel psykologisk vetenskap eftersom du blir nekad så mycket.
    Även om du som kille ser bra ut och är trevlig så kommer det finnas många tjejer som bara säger "fuck off" eller " nej dra".
    Smällen ditt självförtroende tar vid den typen av rejection kommer nog aldrig en tjej behöva uppleva så mycket som en kille.
    Därför kanske råden man ger känns konstiga. 

Som jag nämnt vid några tidigare tillfällen i tråden så är jag här för att utvecklas och försöka få förståelse. Jag vill bli bättre på de saker som jag är dålig/sämre på och få se hur andra tycker och tänker. Att sitta och vara arg på tjejer och kalla dem för X och Y tycker jag är fel ände att försöka lösa mitt "problem" på. Att starta en sådan tråd hade nog varit att skjuta mig själv i foten lite.

Det jag har lite problem med att förstå är att om en tjej finner mig intressant så ska ändå jag behöva "dra" i henne. Det här med att killar alltid ska ta initiativ har jag lite svårt för, varför ska det vara så? Finns det bara enstaka tjejer som utvecklat förmågan att ta initiativ och visa intresse först eller är det bara en löjlig oskriven regel?
    Det är ju flera tjejer i tråden här som har skrivit att de tagit initiativet och är nu tillsammans med sina killar. Vad hade hänt om de inte tagit initiativet? Undra hur det hade sett ut i världen om flera tjejer hade suttit med facit i hand på hur det hade blivit om de hade tagit initiativet med en kille istället för att leka svåra eller väntat på att killen ska visa intresse först. Där kan vi snacka om att ta sig utanför sin comfort zone. Jag har svårt att köpa det här "one way street"-tänket där killen alltid ska ta initiativet först. Tjejer måste väl också kunna doppa fötterna i okänt vatten först eller?
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker